ورزش

کاپیتان سابق رئال مشکوک به دوپینگ!

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ پرونده‌های قدیمی ورزش اسپانیا را مورد بازبینی قرار داده و سرخیو راموس، کاپیتان سابق رئال مادرید، یکی از چهره‌های مطرحی است که در کانون توجه قرار دارد.

به گزارش “ورزش سه”، آژانس جهانی مبارزه‌ با دوپینگ (WADA) تحقیقاتی را در مورد آزمایشات انجام شده در اسپانیا آغاز کرده است. بنابراین ممکن است طوفان جدیدی در لالیگا رخ دهد، زیرا آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ از سازمان اسپانیایی مسئول کنترل‌ها، سِلاد، خواسته تا درباره برخی موارد پاسخ بدهد. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که در گذشته برخی اتفاقات در ورزش اسپانیا صورت گرفت.

رلوو گزارش می‌دهد که بررسی آژانس جهانی دوپینگ فقط مربوط به پرونده‌های جدید نمی‌شود. در این تحقیق اسامی بسیار مهمی نیز وجود دارد، مانند سرخیو راموس! قضیه از این قرار است که در یک مورد او پس از بازی با پیراهن رئال مادرید مقابل مالاگا، انجام یک آزمایش دوپینگ را به تعویق می‌انداخت. در گزارش‌های بازرسی آن زمان، چیزی در این مورد نوشته نشده است.

البته اغلب پرونده‌هایی که قرار است بازبینی شوند، بیشتر ورزشکارانی هستند که ربطی به فوتبال ندارند. مانند پاتریک چیندو آیک، دونده سرعت و ماجیدا معیوف، دونده ماراتن. معیوف در سال 2020 آزمایش دوپینگش مثبت شده بود اما با سندی که توسط کمیته مجوز استفاده درمانی امضا شده بود، نجات یافت. این درحالی است که تاریخ این پرونده با آنچه وارد سیستم شده مطابقت ندارد.

1974621

در این بازرسی‌ها، همچنین خوزه لوئیس ترنوس و خسوس مونوز گوئرا، مسئول کنترل دوپینگ بازی‌های المپیک 2024 پاریس، مورد اتهام قرار دارند. این دو با هدف صرفه جویی در هزینه، قرارداد اجرای کنترل‌های ضد دوپینگ را با یک آژانس آلمانی امضا می‌کردند.

گفته می‌شود در صورت مثبت شدن آزمایش‌ها، این دو مدیر گاهی اوقات تصمیم به لغو آن می‌گرفتند و داروهای ممنوعه را برای استفاده درمانی مجاز اعلام می‌کردند یا با یک سال تأخیر یک پرونده دوپینگ را اطلاع می‌دادند تا به طور خودکار آن را باطل کنند. باید دید آیا از همین پروتکل برای پاپو گومز نیز استفاده شده است یا خیر.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا