ورزش

کدام تیم ها قهرمان یورو شدند/امیدواری آلمان به طلسم شکنی در قرن۲۱

مهر در گزارشی منتشر کرد؛

تیم ملی فوتبال آلمان که پرافتخارترین تیم تاریخ یورو می باشد امیدوار است به لطف امتیاز میزبانی بتواند طلسم قهرمان نشدن در قرن بیست و یکم را بشکند و بر بام اروپا بایستد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفدهمین دوره رقابت های جام ملت های فوتبال اروپا موسوم به یورو ۲۰۲۴ از ۲۵ خرداد با حضور ۲۴ تیم به میزبانی کشور آلمان برگزار خواهد شد و ستاره های فوتبال اروپا برای کسب موفقیت در این دوره از بازی ها به رقابت خواهند پرداخت.

آلمان به دنبال طلسم شکنی در قرن ۲۱

ژرمن ها در این دوره از بازی ها به لطف میزبانی امید زیادی برای شکستن طلسم قهرمانی دارند. این تیم آخرین بار در سال ۱۹۹۶ موفق شده است قهرمان اروپا شود و از آن زمان به بعد نتوانسته این عنوان را تکرار کند. آنها یک بار در سال ۲۰۰۸ به دیدار نهایی رسیدند اما مغلوب اسپانیا شدند و در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ هم به نیمه نهایی راه پیدا کردند.
۳ عنوان قهرمانی (۱۹۷۲، ۱۹۸۰، ۱۹۹۶)
۳ نایب قهرمانی (۱۹۷۶، ۱۹۹۲، ۲۰۰۸)

یولیان ناگلزمان کمتر از یک سال پیش هدایت آلمان را برعهده گرفت و امیدوار است به لطف حضور ستاره هایی مانند مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، تونی کروس، توماس مولر، لئوری سانه و ایلکای گوندوغان بتواند قهرمان مسابقات شوند. آلمان در گروه یک با تیم های ملی اسکاتلند، مجارستان و سوییس همگروه است.

این تیم پیش از آغاز یورو ۲۰۲۴ دو دیدار تدارکاتی با اوکراین و یونان برگزار کرد که توقف برابر اوکراین و پیروزی سخت برابر یونان موجب نگرانی هواداران این تیم شد. اما در فروردین ۲ دیدار تدارکاتی با هلند و فرانسه برگزار کرد که شرایط کاملاً متفاوتی را رقم زدند و توانستند برابر ۲ حریف قدرتمند خود به برتری برسند.

*آلمان صفر – اوکراین صفر
*آلمان ۲ – یونان یک
*آلمان ۲ – فرانسه صفر
*آلمان ۲ – هلند یک

ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی

تیم ملی فوتبال ایتالیا که در یورو ۲۰۲۰ موفق شد عنوان قهرمانی را از آن خود کند صعود سختی به یورو ۲۰۲۴ داشت و شاگردان لوچانو اسپالتی امید دارند بتوانند در گروهی که تیم های اسپانیا، کرواسی و آلبانی حضور دارند عملکرد درخشان دوره قبل خود را تکرار کنند. این تیم در خط دروازه خود جیانلویجی دوناروما را به عنوان کاپیتان و دروازه بان دارد و فردریکو دی مارکو، پلگرینی، نیکولا بارلا و استفان الشراوی از مطرح ترین بازیکنان این تیم هستند.

ایتالیا در ۴ دیدار تدارکاتی خود پیش از برگزاری یورو با ونزوئلا، اکوادور، ترکیه و بوسنی و هرزگووین دیدار کرد که نتایجی در حد نام یک مدافع عنوان قهرمانی به دست نیاورد.

* ایتالیا ۲ – ونزوئلا یک
* ایتالیا ۲ – اکوادور صفر
* ایتالیا صفر – ترکیه صفر
* ایتالیا – بوسنی و هرزگووین

ایتالیا در مرحله گروهی کار سختی برابر تیم های اسپانیا، کرواسی و آلبانی خواهد داشت. کرواسی از حضور ستاره های زیادی بهره می برد و یکی از تیم هایی است که در این دوره از بازی ها می تواند شگفتی ساز شود.

کدام تیم ها قهرمان یورو شدند/امیدواری آلمان به طلسم شکنی در قرن۲۱

اسپانیا

اسپانیا با ۳ عنوان قهرمانی در مسابقات یورو یکی از شانس های کسب عنوان قهرمانی است. هدایت این تیم را لوییس دلا فوئنته برعهده دارد. اسپانیا ۳ بار در سال های ۱۹۶۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ توانسته است بر بام قاره اروپا بایستد و یک بار هم در سال ۱۹۸۴ به عنوان نایب قهرمانی رسید.

دنی کارواخال، آلوارو موراتا، خوسلو، فران تورس، رودری، یامال و ناچو از جمله بازیکنان مطرح این تیم هستند.

ماتادورها پیش از آغاز یورو در ۴ دیدار تدارکاتی به مصاف رقبای خود رفتند که شکست یک بر صفر برابر کلمبیا ضعیف ترین نتیجه این تیم بود.

* اسپانیا صفر – کلمبیا یک
* اسپانیا ۳ – برزیل ۳
* اسپانیا ۵ – آندورا صفر
* اسپانیا ۵ – ایرلند شمالی یک

کدام تیم ها قهرمان یورو شدند/امیدواری آلمان به طلسم شکنی در قرن۲۱

فرانسه و انبوهی از ستاره ها

تیم ملی فرانسه دو بار در سال های ۱۹۸۴ و ۲۰۰۰ توانسته است عنوان قهرمانی یورو را به دست آورد و یک بار هم در سال ۲۰۱۶ به دیدار نهایی رسید اما مغلوب پرتغال شد.

دیدیه دشان هدایت فرانسه را برعهده دارد و بازیکنان مطرحی مانند کیلیان امباپه، فرلان مندی، ادواردو کاماوینگا، گریزمان، چوامنی، اولیویه ژیرو و عثمان دمبله در این تیم حضور دارند. فرانسوی ها در دیدارهای تدارکاتی خود پیش از بازی های یورو از آلمان شکست خوردند و شیلی را به سختی شکست دادند.

* فرانسه صفر – آلمان ۲
* فرانسه ۳ – شیلی ۲
* فرانسه ۳ – لوکزامبورگ صفر
* فرانسه صفر – کانادا صفر

خروس ها در مرحله گروهی با تیم های اتریش، هلند و لهستان هم گروه هستند.

کدام تیم ها قهرمان یورو شدند/امیدواری آلمان به طلسم شکنی در قرن۲۱

پرتغال

تیم ملی فوتبال پرتغال یک بار در سال ۲۰۱۶ با برتری برابر فرانسه موفق شد عنوان قهرمانی را کسب کند و در سال ۲۰۰۴ هم در حالی که به فینال رسیده بود در عین ناباوری برابر یونان شکست خورد.

کریستیانو رونالدو همچنان کاپیتان پرتغالی ها است و بازیکنانی همچون پپه، روبن دیاز، دیاگو دالو، برونو فرناندز، ژوائو فلیکس، دیه گو ژوتا و کونسیسائو از جمله بازیکنان مطرح این تیم هستند. هدایت پرتغالی ها را روبرتو مارتینز برعهده دارد.

تیم ملی پرتغال در دیدارهای تدارکاتی پیش از یورو عملکرد بی ثباتی از خود نشان داده است.

* پرتغال ۵ – سوئد ۲
* پرتغال صفر – اسلوونی ۲
* پرتغال ۴ – فنلاند ۲
* پرتغال یک – کرواسی ۲

کدام تیم ها قهرمان یورو شدند/امیدواری آلمان به طلسم شکنی در قرن۲۱

هلند

هلند فقط یک بار در سال ۱۹۸۸ توانسته است به فینال این مسابقات برسد و با برتری برابر روسیه به مقام قهرمانی دست پیدا کرد تا تنها افتخار این تیم در یورو رقم بخورد. رونالد کومان هدایت تیم ملی هلند را برعهده دارد و از حضور بازیکنان مطرحی مانند ناتان آکه، ویرژیل فن دایک، ممفیس دپای، فرنکی دی یونگ و دنزل دومفرایز بهره می برد.

هلند در مرحله گروهی با فرانسه، لهستان و اتریش هم گروه است و در دیدارهای تدارکاتی اخیر خود توانسته است اسکاتلند و کانادا را مغلوب کند اما برابر آلمان تن به شکست داد.

* هلند ۴ – اسکاتلند صفر
* هلند یک – آلمان ۲
* هلند ۴ – کانادا صفر
* هلند – ایسلند( دوشنبه شب برگزار می شود)

کدام تیم ها قهرمان یورو شدند/امیدواری آلمان به طلسم شکنی در قرن۲۱

چکسلواکی

زمانی که کشورهای جمهوری چک و اسلواکی هنوز از هم جدا نشده بودند و تحت نام چکسلواکی رقابت می کردند موفق شدند در سال ۱۹۷۶ به مقام قهرمانی در این مسابقات برسند. زمانی که این این کشور به دنبال فروپاشی شوروی به دو کشور چک و اسلواکی تفکیک شد فوتبال آن به شدت تضعیف شد. هرچند جمهوری چک همچنان از قدرت بیشتری برخوردار بود و در سال ۱۹۹۶ هم موفق شد به دیدار نهایی صعود کند و برابر آلمان تن به شکست داد. اما اسلواکی دیگر قدرت سابق را نداشت و نتوانست افتخاری در قاره اروپا کسب کند.

هدایت چک را کارل رادا برعهده دارد و از سرشناس ترین بازیکنان این تیم می توان به ولادمیر کوفال، آنتونین باراک، آدام هلوژک، پاتریک شیک و توماس سوچک اشاره کرد. جمهوری چک در مرحله گروهی با تیم های پرتغال، گرجستان و ترکیه هم گروه است.

این تیم در دیدارهای تدارکاتی خود در آستانه این بازی ها توانست نروژ و مالت را شکست دهد.

* چک ۲ – نروژ یک
* چک ۷ – مالت یک
* چک ۲ – ارمنستان یک
* چک – مقدونیه شمالی(دوشنبه شب برگزاری خواهد شد)

هدایت اسلواکی را هم فرانچسکو کالزونا سرمربی مطرح ایتالیایی برعهده دارد و مطرح ترین بازیکنان این تیم می توان به ورنون دی مارکو، استانیسلاو لابوتکا، داوید هانکو و مارتین دوبرافکا اشاره کرد.

دانمارک

تیم ملی فوتبال دانمارک در سال ۱۹۹۲ توانسته است به فینال یورو صعود کند و با برتری برابر آلمان موفق شد عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

دانمارک از جمله تیم هایی است که به واسطه بازیکنان مطرحی که دارد می تواند یکی از شگفتی سازان این دوره از رقابت ها لقب بگیرد. هدایت این تیم را کسپر یولمند برعهده دارد و از بازیکنان این تیم می توان به سیمون کایر، آندراس کریستنسن، راسموس هویلاند، کریستین اریکسن و راسموس کریستنسن اشاره کرد.

دانمارک در مرحله گروهی با اسلوونی، انگلیس و صربستان هم گروه است و در دیدارهای تدارکاتی توانست نروژ و سوئد را مغلوب کند.

یونان

یونان هم دیگر تیمی است که توانسته است عنوان قهرمانی یورو را به دست آورد. این تیم در سال ۲۰۰۴ موفق شد به فینال راه پیدا کند و تیم مدعی و پرستاره پرتغال را از پیش رو برداشت اما نتوانست در یورو ۲۰۲۴ حضور داشته باشد.

روسیه

روسیه هم یک بار در سال ۱۹۶۰ قهرمان یورو شده است و در سال های ۶۴، ۷۲ و ۸۸ به عنوان نایب قهرمانی رسید. این تیم اما به دلیل آنکه از سوی یوفا تحت تحریم قرار گرفته است در این دوره از مسابقات حضور نخواهد داشت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا