ورزش

کربکندی: شاید سپاهان برای تضعیف پرسپولیس آل کثیر را خریده است


کارشناس فوتبال گفت: یکی از شگردها گاهی این است که حریف را تضعیف کنید تا راحت تر به قهرمانی برسید.

رسول کربکندی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد خریدهای پرسپولیس و سپاهان اصفهان در نقل و انتقالات اظهار داشت: دارندگی و برازندگی! هر باشگاهی پول بیشتری دارد خرید بیشتری هم می کند و قانون سقف بودجه ای هم که از سوی فدراسیون فوتبال مصوب شد از ابتدا هم مشخص بود کاری اساسی نیست و کارآمد نخواهد بود. دقیقا مثل همان سقف قرارداد بازیکنان که چند سال پیش گذاشتند. اکنون هم هر باشگاهی که پول بیشتری دارد می خواهد تیمش را قدرتمند تر ببندد. پرسپولیس و سپاهان هم پیشتاز بازار نقل و انتقالات هستند و بهترین و گران ترین بازیکنان را می‌خرند.

وی افزود: شاید قیمت 5 یا 6 بازیکن خریداری شده به اندازه سقف بودجه ای است که فدراسیون فوتبال برای باشگاه ها در نظر گرفته است. سپاهان و پرسپولیس دیدگاه قهرمانی دارند و تلاش می‌کنند تیم شان را به بهترین شکل ببندند. این خریدها می تواند تضمین کننده موفقیت آنها در فصل آینده باشد و هر دو تیم بازیکنان خوبی خریداری کرده اند. لیگ برتر ما لیگ فقیر و غنی است. سپاهان و پرسپولیس پیشتاز هستند البته باشگاه های دیگری مثل گل گهر سیرجان هم بازیکنان خوبی خریده اند ولی استقلال هنوز درگیر مسایل مدیریتی خود است. 

سرمربی اسبق ذوب آهن اصفهان با اشاره به شرایط اقتصادی و همچنین مسایل مالی باشگاه ها عنوان کرد: واقعیت اما چیز دیگری است اینکه پرداخت دستمزدهای میلیاردی به سود فوتبال مان نیست. نمی‌دانم با این دستمزدها قرار است فوتبال ما به کجا برسد؟ آیا در این چند سال فوتبال مان خیلی پیشرفت کرده یا اقتصادمان؟! که دستمزد بازیکنان 15 میلیارد تومان شده 100 یا 80 میلیارد تومان؟ این بازار فقط به سود دلال هاست که سرسام آور قیمت ها را بالا می برند تا سودشان بیشتر شود ولی این پرداخت به سود فوتبال ما نیست.

کربکندی تصریح کرد: تیم‌هایی که شرایط اقتصادی مناسبی ندارند به سمت بازیکنان جوان تر و با انگیزه تر می‌روند و که این هم به سود آن باشگاه ها و هم به سود بازیکنان جوان است. فصل گذشته تیم ملوان با آن هزینه اندک ( ارزان ترین تیم لیگ شد) توانست قهرمانی را از سپاهان بگیرد. دلال ها با حربه‌های مختلف دستمزد بازیکنان را افزایش می‌دهند که یکی از آنها این است که فلان بازیکن را پرسپولیس یا استقلال می خواهد. در این فوتبالی که هم می گویند پول نداریم اما شاهد پرداخت دستمزدهای چندین میلیاردی هستیم.

این کارشناس فوتبال در مورد خرید عجیب عیسی آل کثیر توسط سپاهان که باعث گلایه و اعتراض هواداران این باشگاه هم شد، گفت: یکی از شگردها گاهی این است که حریف را تضعیف کنید تا راحت تر به قهرمانی برسید. شاید خرید آل کثیر هم در این راستا باشد و شاید هم به دلیل نیازی بوده که کادرفنی داشته البته با توجه به مهاجمان خوبی که سپاهان خریده به نظر می رسد فلسفه تضیعف حریفان درست تر باشد. البته با پرداخت چنین دستمزدهای ملیاردی من آینده خوبی برای فوتبال نمی بینیم.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا