ورزش

«کرلینگ» در ایران رونمایی شد

با حضور چهره های ورزشی؛

انجمن کرلینگ فعالیت به عنوان یکی از انجمن های زیر مجموعه فدراسیون اسکی فعالیت خود را در ایران آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از تجهیزات رشته ورزشی کرلینگ امروز چهارشنبه با حضور محمود عبداللهی رییس انجمن و عباس نظریان رییس فدراسیون اسکی و برخی چهره های ورزشی از جمله بهداد سلیمی و زهرا نعمتی برگزار شد.

عباس نظریان با بیان این که امروز یک نقطه عطف در ورود ورزش‌های نو به ایران است، در مورد رونمایی از این رشته جدید گفت: اسکی در ایران سال‌ها قدمت دارد ولی در این رشته‌ها همچون کرلینگ جوان است و کار زیادی در پیش دارد.

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی ادامه داد: المپیک زمستانی با 15 رشته برگزار می‌شود و آرزویم این است که به زودی بتوانیم با این رشته در المپیک زمستانی حضور داشته باشیم.

نظریان افزود: کرلینگ جزو رشته های بازی‌های زمستانی آسیایی است که امیدوارم انجمن کرلینگ بتواند به جایگاهی برسد که در این رویداد با کاروانی متشکل از چند رشته حضور داشته باشد.

رئیس فدراسیون اسکی ادامه داد: ما آغازگر یک راه نوین هستیم و باید کمک کنیم تا اینگونه رشته‌ها رشد کنند و بتوانیم در سال‌های آینده به مدال برسیم.

محمود عبداللهی رئیس انجمن کرلینگ فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی نیز با بیان این که از امروز فعالیت خود را در این رشته آغاز کردیم گفت: گزارش آغاز فعالیت کرلینگ به فدراسیون جهانی ارسال می‌شود تا درخواست عضویت کنیم.

وی در مورد روالی که این رشته باید طی کند مورد قبول فدراسیون جهانی قرار بگیرد گفت: پس از آن درخواست مربی خارجی می‌دهیم و سپس فراخوان جذب بازیکن خواهیم داد. ایرانیانی در خارج از کشور هستند که در این رشته فعالیت دارند و می‌توانند به ما کمک کنند.

رئیس انجمن کرلینگ ادامه داد: با شورای شهر و شهرداری تهران برای تجهیز یک سوله رایزنی کرده‌ایم تا بتوانیم در آنجا استعدادیابی کنیم. فعالیت های این رشته در حوزه قهرمانی در پیست ایران مال انجام خواهد شد.

محمود عبداللهی از حرکت کشور به سمت ساخت تجهیزات این رشته خبر داد و گفت: با مهندسی معکوس اقدام به ساخت گوی سنگی این رشته در داخل کشور شده و به تولید نیز رسیده است. همچنین برای تولید کفش‌های مخصوص کرلینگ از تولیدکننده داخلی استفاده خواهیم کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا