ورزش

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| تشویق قاتل جردن باروز و باراندازهای تمام‌نشدنی کامران قاسم‌پور

ورود علی سوادکوهی به تشک مسابقه با تشویق بی‌امان تماشاگران حاضر در سالن همراه بود هر چند او در نهایت مغلوب حریف روس خود شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هفتمین دوره مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان روزهای 28 و 29 بهمن ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد که با قهرمانی نماینده ایران به پایان رسید.

علاوه بر بانک شهر، 5 تیم خارجی روسیه، قزاقستان، هند، ارمنستان و گرجستان در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند که تیم هندی پیش از برگزاری فینال، با شکست نماینده قزاقستان، جام سومی را به خود اختصاص داد.

* مراسم معرفی داوران و تیم‌ها از ساعت 11 صبح امروز (شنبه) به انجام رسید که رضا یزدانی طبق روال همیشگی‌اش در این مراسم حضور نداشت اما حاجی‌مراد گاتسالوف سرمربی تیم ملی روسیه که تیمش را در این مسابقات همراهی کرده، در کنار شاگردانش قرار گرفت.

* در حالی که در روز اول این رقابت‌ها غیر از ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون، حمید یاری رئیس سازمان لیگ و قاسم علی‌عسگری رئیس هیئت کشتی تهران مقام مسئول دیگری در سالن حضور نداشت، برای فینال رقابت‌ها علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نیز به سالن آمد.

* تماشاگران زیادی برای فینال رقابت‌ها به سالن آمدند و سالن پُر شده بود. آنها به شدت کشتی‌گیران کشورمان را تشویق می‌کردند.

* با توجه به تمرین شبیه‌سازی تیم ملی آزاد، پژمان درستکار در سالن حاضر نشد اما احسان امینی به همراه مصطفی آقاجانی و فرید دژم خو از اعضای کادرفنی، مسابقه فینال و عملکرد مدعیان دوبنده تیم ملی را از نزدیک تماشا کردند.

* حاجی مراد گاتسالوف قهرمان پیشین المپیک و جهان که چند ماهی است سرمربی تیم ملی روسیه شده، محبو‌ب‌ترین روسی بود که از سوی تماشاگران تشویق می‌شد.

* محمد مصلایی‌پور رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی و عضو و مدرس اتحادیه جهانی، نماینده UWW در این رقابت‌ها بود که به همراه نیما صادقی و سعید عباسی دو داور S1 ناظر بر جام باشگاه‌های جهان بود.

* امیررضا معصومی عضو سنگین‌وزن تیم بانک شهر و قهرمان نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان که عصر روز گذشته برد سریعی را مقابل حریف قزاقش به دست آورد و در فینال در ترکیب این تیم حضور نداشت، از جایگاه ویژه تماشاگران، کشتی فینال تیمش مقابل روسیه بود.

* یکی از باخت‌های غیرمنتظره فینال، برای گودیف کشتی‌گیر خارجی تیم بانک شهر رقم خورد. او که در طول مبارزه از حریف پیش بود در نهایت ضربه فنی شد. این شکست تلخ خیلی گودیف را ناراحت کرده و او برای دقایق طولانی گوشه‌ای از سالن نشسته و با عصبانیت یکی دو باری هم مشت می‌کوبید.

* زمانی که علی سوادکوهی وارد تشک می‌شد و همچنین در طول مبارزه، تماشاگران با شعار «قاتل جردن آمد» او را تشویق می‌کردند. او در جام‌جهانی آمریکا طلسم جردن باروز آمریکایی را شکست و به عنوان اولین ایرانی این کشتی‌گیر را مغلوب کرده بود. سوادکوهی امروز به حریف روس خود باخت.

* کامران قاسم‌پور که آسخاب سعدالله‌اف را 11 -صفر شکست داد، در کمتر از 30 ثانیه تایم دوم با خاک کردن حریف و باراندازهای متوالی حریف روسش را مغلوب کرد. اگر داور سوت نمی‌زد قاسم‌پور همچنان به باراندازهایش ادامه می‌داد چرا که چهار بار متوالی این فن را اجرا کرد.

* شمس‌الدین حسینی نماینده مجلس و مدیرعامل بانک شهر همراه با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در مراسم اهدای کاپ حضور داشتند.

* پیش از ورود تیم‌ها برای اهدای کاپ، برای دقایقی حاجی‌مراد گاتسالوف سرمربی تیم ملی روسیه با علیرضا دبیر گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا