ورزش

گام بلند برای جام: امید اسپانیا به بچه کلاس دهمی!

لامین یامال، ستاره نوجوان اسپانیایی، به امید اصلی کشورش برای فتح جام قهرمانی تبدیل شده است.

به گزارش “ورزش سه”، رقابت‌های جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۴ در آلمان آغاز شده و تمامی چشم‌ها به ستاره‌های بزرگ دنیا مانند هری کین و کیلیان امباپه در ترکیب تیم‌های ملی‌شان خیره مانده است، خصوصا که دو تیم انگلیس و فرانسه از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی این مسابقات به حساب می‌آیند. 

با این حال، امید تیم ملی اسپانیا به لامین یامال ۱۶ ساله است! این وینگر بارسلونا یکی از بهترین استعدادهای نسل خودش در سراسر دنیا شناخته می‌شود و توانست در سن ۱۵ سالگی در ترکیب این تیم در لالیگا به میدان رفت و پس از آن با ۱۶ سال و یک ماه و ۲۶ روز به جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم ملی اسپانیا تبدیل شد. 

گام بلند برای جام: امید اسپانیا به بچه کلاس دهمی!

نکته جالب اینجاست که این بازیکن به خاطر سن پایینش هنوز درگیر مدرسه و در در طول برگزاری رقابت‌های یوور است. او در گفتگو با روزنامه اسپانیایی آ.اس اظهار داشت:« من در حال حاضر در کلاس دهم هستم. همیشه مشق‌هایم را در طول یورو انجام می‌دهم. باید این کار را به صورت آنلاین انجام دهم و تکلیف را برای معلمم بفرستم. امیدوارم که در امتحانات تجدید نشوم.»

این ستاره بارسا با ارزش تقریبی ۹۰ میلیون یورو به احتمال زیاد در حال حاضر خیلی به فکر مدرسه نیست. او اهداف بزرگی برای این تورنمنت دارد و امیدوار است که بتواند به آنها در کسب عنوان قهرمانی کمک کند. شماره ۱۹ تیم ملی اسپانیا می‌خواهد آرام آرام به سمت جام برود:« ما به آلمان نیامدیم تا قدم بزنیم، بلکه آمدیم تا تاریخ را بنویسیم!»

اگر یامال بتواند قهرمانی در یورو را به دست آورد، دو دلیل برای جشن گرفتن خواهد داشت: اولی تبدیل شدن به جوان‌ترین بازیکن این مسابقات و دیگری تولد ۱۷ سالگی‌اش که یک روز پیش از بازی فینال در برلین خواهد بود.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا