ورزش

گران‌ترین سرمربیان دنیا را بشناسید (عکس)

بیشترین دستمزد ماهیانه در بین سرمربیان فوتبال اروپا به دیه‌گو سیمئونه آرژانتینی اختصاص دارد.

به گزارش “ورزش سه” ، مارکا لیست دستمزد ماهیانه مربیان چهار لیگ برتر اروپایی را منتشر کرد که در آن نکات جالبی به چشم می‌خورد.
در لیگ جزیره، پپ گواردیولا سرمربی منچستر‌سیتی با دریافتی ماهیانه ۱.۸۹ میلیون دلار در رده اول قرار گرفته. بعد از پپ، یورگن کلوپ و آنتونیو کونته سرمربیان لیورپول و تاتنهام با ۱.۴۹ میلیون یورو در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.
در لیگ ایتالیا، ماسیمیلیانو آلگری با دریافتی ماهیانه ۱.۱۷ میلیون یورو در صدر قرار دارد و پس از او مورینیو و سیمونه اینزاگی در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. 
نکته جالب در خصوص ایتالیا این است که استفانو پیولی و لوچیانو اسپالتی سرمربیان تیم‌های اول و دوم جدول، جایی در سه سرمربی گران‌قیمت این لیگ ندارند.
در بوندس‌لیگا خبری از دستمزد ماهیانه میلیون‌دلاری نیست؛ ناگلزمن سرمربی جوان بایرن مونیخ ماهیانه ۶۶۶ هزار یورو از باشگاه آلمانی دریافت می‌کند و در رده‌های بعدی گران‌قیمت‌ترین مربیان بوندس‌لیگا، سیونه و روس، سرمربیان لورکوزن و دورتموند قرار گرفته‌اند.

 

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، گران‌قیمت‌ترین مربی دنیا در لالیگا مشغول به کار است. دیگو سیمئونه سرمربی اتلتیکو مادرید که دو نایب قهرمانی چمپیونزلیگ و دو قهرمانی لالیگا را برای تیم دوم مادرید به ارمغان آورده، تنها مربی شاغل در این چهار لیگ است که درآمد ماهیانه‌اش از دو میلیون یورو بالاتر می‌رود. ال چولو ماهیانه ۳.۳ میلیون یورو از باشگاه محبوبش دریافت می‌کند تا بیشترین دستمزد ماهیانه را در بین تمامی مربیان شاغل در اروپا به خودش اختصاص داده باشد. بعد از سیمئونه، آنچلوتی سرمربی رئال قرار دارد که درآمد ماهیانه‌اش ۹۰۰ هزار یورو است. 
مارسلینیو هم که از اتلتیکو بیلبائو تیمی قابل احترام ساخته، با نیم میلیون یورو دریافتی در ماه، سومین مربیِ گران لالیگا است.
گفتنی است؛ پنج نفر از این ۱۲ سرمربی به‌همراه تیم‌های‌شان در مرحله یک‌چهارم نهایی چمپیونزلیگ حاضر خواهند بود.

ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا