ورزش

گرمسیری: کار "بنا" ناعدالتی است / پشتام که بزرگ‌تر و مفتخرتر از یزدانی نیست

ایسنا/خوزستان بردار رسول گرمسیری که مربی وی نیز است، نبود اسم برادرش را در لیست نفرات اعزامی به جهانی صربستان، ناعدالتی از سوی محمد بنا می داند.

عظیم گرمسیری در گفت و گو با ایسنا، با گله مندی از نبود نام برادرش در لیست نفرات اعزامی به جهانی صربستان، اظهارکرد: محمد بنا روالی را برای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی تعریف کرده بود تا بر اساس آن نفرات برای جهانی صربستان انتخاب شوند؛ کشتی گیران سال گذشته در یک انتخابی شرکت کردند که رسول با قهرمانی در این رقابت موفق شد مجوز حضور در رویداد مهم جام تختی را به دست آورد. در جام تختی هم که اسفندماه سال ۱۴۰۰ بود نیز کشتی گرفت و به قهرمانی رسید.

وی بیان کرد: او سپس به اردو رفت و بعد نیز در مسابقات آسیایی شرکت کرد که با برتری مقابل حریفان خوبی که داشت به نشان طلا رسید. او به تورنمنت ایتالیا هم اعزام شد که متاسفانه در فینال حق او را ضایع کردند و نایب قهرمان شد. او در همین تورنمنت در کشتی اول توانست فرنگی کار عنوان دار مولداوی را از پیش رو بردارد.

مربی رسول گرمسیری ادامه داد: اما علی رغم نتایج رسول در رقابت هایی که شرکت داشته و حضور مستمرش در مسابقات، برای جهانی صربستان نام او در لیست نفرات اعزامی نیست و قرار است او به بازی کشورهای اسلامی برود و آقای پشتام در جهانی صربستان شرکت کند. این تصمیم در حالی گرفته شده است که آقای پشتام از جهانی سال گذشته تاکنون، تنها در یک مسابقه شرکت کرده است.

وی افزود: پشتام سال گذشته هم بدون حضور در انتخابی تیم ملی به مسابقات جهانی اعزام شد. او سال گذشته در یک وزن پایین تر کشتی می گرفت که بدون انتخابی او را به وزن رسول آوردند و او را به رقابت های جهانی بردند که سوم شد. پشتام برای همین مقام سومی دیگر در هیچ مسابقه ای شرکت نکرد. البته او یک ماه پیش در تورنمنتی در قزاقستان شرکت کرد که دو کشتی گیر معمولی را شکست داد و فینالیست شد. در فینال به فرنگی کار قزاقستانی که از یک وزن پایین تر به وزن پشتام آمده بود در مدت زمان یک دقیقه با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد اما برادر من در شش ماه اخیر در چهار مسابقه شرکت کرده که سه مدال طلا و یک نقره به دست آورده است.

گرمسیری با بیان این که تصمیم به اعزام پشتام به جهانی صربستان ناعدالتی از سوی محمد بنا در حق رسول گرمسیری است، ادامه داد: مگر آقای پشتام از حسن یزدانی بزرگ تر و مفتخرتر از حسن یزدانی است که یزدانی در همه مسابقات شرکت می کند اما پشتام نه. اگر پشتام خوب است، انتخابی بگذارند تا در مسابقه این را نیز نشان دهد. کشتی برد و باخت دارد اما رسول تاکنون چهار بار پشتام را شکست داده است. به نظر من حق رسول خورده شده و ناحقی در حق برادر من است. اصلا چرا مثل سنگین وزن انتخابی بین رسول و  پشتام برگزار نکردند تا نفر اول به جهانی صربستان و نفر دوم به بازی کشورهای اسلامی برود.

وی با بیان این که به نظر من محمد بنا سلیقه خود را در این انتخاب اعمال کرده است، گفت: بنا مربی کاربلد و کاردرستی است و به شخصه او را بسیار دوست دارم و برایش بسیار احترام قائل هستم اما نباید این گونه با رسول رفتار شود زیرا او هم اهدافی دارد و خودش و خانواده اش زحمات بسیاری کشیده اند و حتی هزینه های بسیاری متحمل شده و آسیب های فراوانی در این مسیر متحمل شده تا در جایی باشد که حقش است.

این مربی عنوان کرد: با هیات کشتی و مدیرکل ورزش خوزستان هم موضوع را در میان گذاشته ایم و مقرر شد آقای بنی تمیم موضوع را دنبال و مطالبه گری کند اما نمی دانم نامه ای در این زمینه برای فدراسیون ارسال کرده است یا خیر.

انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا