ورزش

گزارش؛ پنج سهمیه افریقا در جام جهانی مشخص شد

پایان تلخ برای مصر؛ کامرون دریادلانه صعود کرد؛

تکلیف پنج تیم صعود کننده از قاره افریقا به جام جهانی 2022 مشخص شد.

به گزارش “ورزش سه”، امشب حساس ترین شب فوتبالی قاره افریقا بود؛ پنج سهمیه این قاره برای حضور در جام جهانی 2022 در حالی مشخص شدند که سنگال بازهم برنده تقابل تکراری با مصر بعد از فینال جام ملت های افریقا بود تا دست کی‌روش و صلاح از بلیط قطر کوتاه بماند.

بازی های برگشت دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر در قاره افریقا امشب برگزار شدند و در ادامه نتایج این بازی ها را که منجر به صعود تیم های

سنگال 1 (0)- مصر 0 (1)/ ضربات پنالتی: سنگال 3- مصر 1
تکرار فینال جام ملت های افریقا که دوئل صلاح و مانه را هم به همراه داشت، بازی مصر و سنگال را به حساس ترین بازی این مرحله تبدیل کرده بود. بازی رفت دو تیم با برتری یک بر صفر شاگردان کی روش به پایان رسید ولی سنگال در بازی برگشت موفق شد یک بر صفر حریف را شکست داده و کار را به وقت های اضافه و سپس پنالتی بکشد. همه چیز شبیه فینال جام ملت های افریقا بود و ادامه کار نیز مشابه همان دیدار با برتری سنگال همراه شد.
در شرایطی که تماشاگران حاضر در ورزشگاه با لیزرهای خود شرایط را برای پنالتی زدن بازیکنان مصر سخت کرده بودند، هر دو تیم دو پنالتی نخست خود را از دست دادند. پنالتی اول مصر را صلاح از دست داد و در ادامه نیز مصری ها خوب پنالتی نزدند تا سنگال با برتری سه بر یک، پیروز این ضربات شده و در میان بهت مصری ها به همراه تماشاگرانش جشن صعود بگیرد.

نیجریه 1(0) – غنا 1(0)
نیجریه در رقابتی میلی متری با افریقای جنوبی موفق به صعود از گروه G شد تا حریف غنا شود. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه بابا یارا با تساوی بدون گل به پایان رسید تا همه چیز به دیدار برگشت موکول شود. ورزشگاه آبوجا میزبان دیدار برگشت بود؛ جایی که غنا با کسب مساوی یک بر یک و با توجه به گل زده در خانه حریف جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد. این تیم آخرین بار در سال 2010 طعم صعود به جام جهانی را چشیده بود.

الجزایر 1(1) – کامرون (0)2
در یکی از حساس ترین بازی های مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در قاره افریقا کامرون و الجزایر مقابل هم قرار گرفتند. الجزایر که با تک گل اسلام سلمانی در دیدار رفت به پیروزی رسیده بود در دیدار برگشت به دنبال کسب یک تساوی برای صعود بود اما چوپوموتینگ در دقیقه 22 برای کامرون گلزنی کرد تا همه چیز مساوی شود. بازی با همین یک گل به وقت های اضافه کشیده شد. دو دقیقه مانده به پایان سی دقیقه وقت های اضافه احمد دروازه کامرون را باز کرد تا پیش از ضربات پنالتی، صعود الجزایر قطعی شود؛ این اما پایان کار نبود و اکامبی در دقیقه 4+120 گل دوم میهمان را به ثمر رساند تا در دراماتیک ترین شکل ممکن، این کامرون باشد که با گل زده بیشتر در خانه حریف راهی جام جهانی 2022 می شود.

مراکش 4(1) – کنگو 1(1)
کنگو با 11 امتیاز صدرنشین گروه J شد که یکی از آسان ترین گروه های مرحله دوم انتخابی بود.  این تیم طبق قرعه کشی باید مقابل مراکشی به میدان می رفت که هر شش بازی مرحله دوم انتخابی را با پیروزی پشت سر گذاشته بود. دیدار رفت دو تیم به میزبانی کنگو با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید اما در دیدار برگشت شاهد برتری مطلق مراکش بودیم. این تیم در خانه دست به یک آتش بازی حسابی زده و با نتیجه 4-1 حریف خود را درهم کوبید تا بی چون و چرا مسافر قطر شود.

تونس 0(1) – مالی 0(0)
تقابل صدرنشیانان گروه های B و E در دور رفت مرحله نهایی انتخابی به میزبان مالی در ورزشگاه 26 مارس برگزار شد و این تیم با گل به خودی سیسوکو که در ادامه بازی هم اخراج شد، مقابل میهمان شکست خورد. تونس با اندوخته ارزشمندی که از بازی رفت کسب کرده بود امشب در خانه به مصاف مالی رفت. تقابل دو تیم در طول نود دقیقه گلی نداشت تا تونس در خانه جشن صعود بگیرد.

با مشخص شدن 5 سهمیه افریقا، تنها 5 جای خالی از 32 تیم حاضر در جام جهانی 2022 باقی ماند.

ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا