ورزش

گزینه پرسپولیس سه سرمربی: ماتزاری نیست

از سرمربی اسبق تیم ملی تا مرد برزیلی

پرسپولیس بعد از جدایی اوسمار بار دیگر تلاش خود را برای انتخاب سرمربی استارت زده است.

به گزارش “ورزش سه”، رضا درویش با بدشانسی بزرگی مواجه شده و طی یک سال باید دو انتخاب برای نیمکت سرمربیگری تیمش داشته باشد. اتفاقی که پیش از این با توجه به ثبات طولانی مدت نیمکت تیم، برای کمتر مدیری پیش آمده بود.

مدیرعامل پرسپولیس که در زمستان فصل گذشته و بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی خود را در محاصره اسامی مختلفی برای انتخاب سرمربی دید، در نهایت با انتخابی پر ریسک اوسمار ویرا را به عنوان جانشین وی معرفی کرد. این در حالی بود که حتی این مربی برزیلی که به عنوان دستیار یحیی گل‌محمدی راهی ایران شده بود و طی یک سال و نیم با وی فعالیت می‌کرد نیز چنین انتظاری را نداشت و با توجه به اردوی سرخ‌ها در آن مقطع در امارات، چمدان خود را کاملا بسته و در انتظار تصمیم و انتخاب سرمربی بعدی بود.

اوسمار اما به عنوان سرمربی تیم علی‌رغم تمام مخالفت‌ها و نگرانی‌ها انتخاب شد و توانست در پایان فصل قهرمانی را برای این تیم به ارمغان بیاورد. اما به واسطه مشکلات شخصی ترجیح داد قراردادش را با این تیم تمدید نکند و رضا درویش را وارد چالش جدیدی برای انتخاب سرمربی جدید کند.

برای رضا درویش بار دیگر روزهای سخت آغاز شده است. او نیم نگاهی به لیستی که در پنجره زمستانی فصل گذشته برای وی ارسال شده بود دارد و از سوی دیگر نیز مورد هجومی اسامی جدید قرار گرفته است. با این حال مشکل اساسی بودجه در نظر گرفته شده توسط این باشگاه است: “آنها باید عددی بین 500 تا 700 هزار دلار برای سرمربی بعدی خود در نظر بگیرند!”

اولین گزینه که مذاکره جدی با وی صورت گرفت دراگان اسکوچیچ بود که خیلی زود هم به دلیل خواسته مالی بالای این سرمربی کروات که سابقه‌ سال‌ها حضور در لیگ برتر ایران و همچنین تیم ملی را دارد، مذاکرات به بن‌بست رسید.

گزینه پرسپولیس سه سرمربی: ماتزاری نیست

در نهایت از میان گزینه‌های پرتعدادی که پیش روی رضا درویش قرار گرفته، آنها فعلا سه گزینه را مورد بررسی و ارزیابی دقیق و نهایی قرار می‌دهند. مهمترین گزینه‌ای که طی ساعات اخیر از لیست این تیم حذف شده مربوط به “والتر ماتزاری” است. یک نام بزرگ و شاید غیرقابل‌باور که در همان روزهای ابتدایی مدیر برنامه‌ها آن را به باشگاه پرسپولیس معرفی کردند و خواهان مذاکره و بررسی وی شدند.

مربی اسبق ناپولی، اینترمیلان، کالیاری، تورینو و… که سابقه سال‌ها فعالیت در سطح سری آ ایتالیا را در کارنامه دارد و البته خیلی زود هم قابل پیش‌بینی بود که با توجه به بودجه 600هزار دلاری پرسپولیس به بن بست برسد. گفته می‌شود پیشنهاد این مربی با دستیارانش به پرسپولیس علی‌رغم پیش‌بینی واسطه‌ها نزدیک 2 و نیم میلیون دلار شده است. موضوعی که کاملا او را از دسترس خارج کرد. نکته عجیب اینکه برخی واسطه‌ها در این میان قصد داشتند با تحریک این مربی صاحبنام ایتالیایی برای قبول پیشنهاد پرسپولیس با مبلغ پایین‌تر، به او وعده موفقیت و احتمالا دریافت مبلغ بیشتر در سالیان آتی از لیگ آسیا و توسط لیگ‌های عربستان، امارات و قطر را بدهند. موضوعی که البته کاملا قابل پیش‌بینی بود باب میل این مربی 62 ساله نباشد و او تن به چنین پیشنهادی ندهد.

اکنون بار دیگر نام دراگان اسکوچیچ نیز به میان آمده است؛ گفته می‌شود این مربی کروات که بعد از موفقیت بزرگ با تیم ملی ایران در مسیر صعود به جام جهانی قطر از کار خود برکنار شده، در جدیدترین پیشنهادی خود مبلغ را تا حد قابل توجهی پایین‌تر آورده است تا باب مذاکرات بار دیگر استارت بخورد.

گفته می‌شود پرسپولیس دو گزینه نزدیک به مذاکره دیگر نیز دارد. یکی از آنها سرمربی مطرح برزیلی است که واسطه‌های او اعلام کرده‌اند با مبلغ نزدیک به درخواست پرسپولیس قادر به جلب رضایت او برای قبول این پیشنهاد خواهند بود. دیگر گزینه نیز که بحث وی داغ شده است نبوشا یووویچ صربستانی است. مربی ۴۹ ساله مونته نگرویی سابقه هدایت تیم‌های خورفکان امارات، الاهلی قطر، الصفاقسی تونس، الشرطه عراق، الفیصلی اردن، الزمالک مصر و چند باشگاه مونته نگرویی را در کارنامه خود دارد و حسین کنعانی‌زادگان، امید ابراهیمی و شجاع خلیل‌زاده از بازیکنان ایرانی هستند که سابقه همکاری با وی در دوران حضورشان در لیگ ستارگان قطر را دارند.

2043828

نبوشا فصل گذشته در لیگ امارات و تیم خورفکان کار را دنبال کرده است و از حیث نتیجه گیری با توجه به شرایط و سطح تیمش نتوانست آنطور که باید درخشان ظاهر شود. در کارنامه مربیگری او البته قهرمانی در سه کشور (الشرطه) عراق، تونس (صفاقسی) و (الفیصلی) اردن دیده می‌شود و از این حیث موردتوجه قرار گرفته است. با این حال او اکنون در کنار دو گزینه دیگر جزء محتمل‌ترین گزینه‌های حضور روی نیمکت پرسپولیس محسوب می‌شوند. مدیران پرسپولیس با توجه به شرایط مالی و تجربه مثبتی که از ریسک روی اوسمار ویرا داشته‌اند، فعلا بحث را روی این سه سرمربی قرار داده‌اند.

با این حال گفته می‌شود طی روزهای پایانی این هفته و با جمع‌بندی نهایی، سرمربی خود را انتخاب خواهند کرد تا در فاز بعدی به دنبال نقل و انتقالات بازیکنان و برگزاری اردو و ماجراهای پیش فصل برای آماده سازی تیمش باشند. به نظر شما شرایط انتخاب سرمربی با تدابیر رضا درویش و دیگر مدیران پرسپولیس به چه شکل پیش خواهد رفت و آیا مدیرعامل سرخ‌ها بار دیگر قادر خواهد بود انتظارات را برآورده کند یا خیر؟

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا