ورزش

گواردیولا از دست این دروازه‌بان سکته می‌کند! (عکس)

ماموریت نیمه تمام ادرسون تکمیل شد؛

زک استفن، دروازه بان سیتی ماموریت نیمه تمام ادرسون در هفته گذشته را امروز تکمیل کرد.

به گزارش “ورزش سه”، هفته گذشته و در جریان تقابل لیورپول و منچسترسیتی در نیمه اول بود که ادرسون در نزدیکی خط دروازه صاحب توپ شده و تعلل او داشت کار دست سیتیزن ها می داد. اما ادرسون در آخرین ثانیه توپ را دور کرده و اجازه نداد دیگو ژوتا دروازه سیتی را باز کند. اما در مسابقه امروز دو تیم در جام حذفی زک استفن نمایشی مشابه ادرسون داشت، اما این بار سادیو مانه خیلی سریع خود را به دروازه سیتی رساند و با تکل دقیق و صحیح خود موفق شد دروازه سیتیزن ها را باز کند. 

جالب اینجاست زک استفن فرصت زیادی برای تصمیم گیری و دور کردن توپ داشت، اما در نهایت دچار این اشتباه مهلک شده و اجازه نداد بعد از ابراهیما کوناته، حالا سادیو مانه دروازه سیتی را باز کرده و لیورپول را با دو گل پیش اندازد. این ستاره سنگالی هفته گذسته در اوایل نیمه دوم توانست دروازه سیتی را باز کند و این درخشش در مسابقه امروز نیز تکرار شد.

زک استفن دروازه بان ثابت تیم ملی آمریکا در مدت اخیر بوده و احتمالا شاهد تقابل او با بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی پیش رو خواهیم بود. پپ گواردیولا در دوران مربیگری خود بارها نشان داده علاقه دارد در مسابقات حذفی به دروازه بان دوم خود میدان دهد. اما نیمکت نشینی ادرسون و حضور زک استفن در ترکیب ثابت این بار تاوان بزرگی برای این سرمربی اسپانیایی داشت و حالا سیتیزن ها فاصله زیادی تا حذف از جام حذفی و شکست در مقابل لیورپول ندارند.

مرسی سایدی ها که فینال لیگ قهرمانان سال 2018 تاوان حرکتی مشابه از لوریس کاریوس را برابر کریم بنزما و رئال مادرید داده بودند، حالا بعد از چهار سال به همان شکل شاهد اشتباه دروازه بان تیم رقیب بودند. لیورپول بیش از یک دهه است که به فینال جام حذفی صعود نکرده و حالا بهترین فرصت برای شکستن این طلسم برای آنها مهیا شده است.

سادیو مانه تا امروز 9 گل مقابل منچسترسیتی به ثمر رسانده است. از زمان انتقال به لیگ برتر در سال 2014، مانه تنها در برابر کریستال پالاس با 13 گل آمار بهتری داشته است. در واقع از شروع فصل 2014-2015، هیچ بازیکنی به اندازه سادیو مانه دروازه منچسترسیتی را باز نکرده است. 

لیورپول هنوز فرصت دارد در این فصل به چهارگانه ای تاریخی دست یافته و یورگن کلوپ نام خود را در تاریخ این باشگاه ثبت کند. در صورت رسیدن به فینال، مرسی سایدی ها باید با برنده دیدار دو تیم چلسی و کریستال پالاس دیدار کنند. لیورپول در هفته های اخیر تیمی بسیار سرحال و قبراق بوده و احتمال دارد به دستاوردی تاریخی در فصل جاری دست یابد.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا