ورزش

یورگن کلوپ بی‌دلیل به داور فحاشی کرد!

کمیته داوران حرفه‌ای لیگ برتر انگلیس توضیح داد که چرا خطای جوئلینتون روی دومنیک سوبوسلای کارت زرد نداشت.

به گزارش “ورزش سه”، شب گذشته لیورپول موفق شد در یک بازی بسیار زیبا و تماشایی 4-2 نیوکسل را شکست دهد و با اختلاف سه امتیاز نسبت به استون ویلای رده دومی، صدرنشین لیگ برتر بماند.

این بازی حواشی زیادی داشت از جمله یک خطا از جوئلینون روی سوبوسلای برای جلوگیری از حمله لیورپول که داور بعد از اعلام آوانتاژ، به بازیکن نیوکسل کارت زرد نشان نداد. اتفاقی که یورگن کلوپ را از کوره در برد و باعث شد که به داور فحاشی کند و او را دیوانه بنامد. برخی کاربران هم در توییتر گفتند که خطای جوئلینتون یکی از واضح‌ترین کارت‌های زردی بوده که نشان داده نشده است.

1974270

اما اتحادیه داوران لیگ برتر با اشاره به یک ماده قانونی اعلام کرد که تصمیم داورشان درست بوده است. طبق قانون 12 بند سه در قوانین بازی آمده است: “اگر داور برای تخلفی که جریمه آن اخطار/ اخراج (در صورت توقف بازی) است، اعلام آوانتاژ کند، این اخطار/ اخراج باید در اولین توقف بعد از بازی انجام شود. با این حال، اگر این خطا و به دنبال آن اخطار به دلیل گرفتن یک فرصت گل انجام شده باشد، بعد از اعلام آوانتاژ داور الزامی ندارد که کارت زرد نشان بدهد، مگر اینکه بخواهد بازیکن خاطی را به خاطر حرکت غیرورزشی جریمه کند.”

با وجود این توضیح هواداران لیورپول هنوز هم در شبکه‌های اجتماعی معترض هستند و می‌گویند به صورت عرفی چنین خطاهایی همیشه جریمه کارت زرد را حتی بعد از اعلام آوانتاژ هم به همراه دارد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا