ورزش

یوزهای کوچک ایرانی، منتظر صعود شمائیم

از ساعت 13:30 در تایلند جدال یوزهای کوچک ایران با بازیکنان یمن بر سر کسب سهمیه حضور در جام جهانی آغاز می شود.

به گزارش “ورزش سه”، در گروهی که کره جنوبی حضور داشت و قطر که با مجموعه ی اسپایر در سال های اخیر سعی کرده در فوتبال پایه خود تحولی عظیم ایجاد کند، ایران صدرنشین گروه شد. شاگردان حسین عبدی اگر چه با از دست دادن فرصت های زیاد نتوانستند قطر را شکست دهند اما دو گل به تیم کره جنوبی زدند تا نشان دهند شایسته ترین تیم گروه B هستند.  

یوزهای کوچک ایرانی یکی از تیم های شایسته برای صعود به جام جهانی زیر 17 سال در سال 2023 هستند. نه تنها به سبب نتایجی که در مرحله ی گروهی به دست آوردند. کافی است نگاهی به نتایج بازی های دوستانه تیم حسین عبدی بیاندازید. این تیم توانسته عربستان را متوقف کند. ژاپن را شکست دهد و از سد کره جنوبی عبور کند. نتیجه ای که توجوانان ایران در بازی رسمی با کره جنوبی به دست آورد، یک شگفتی نبود. بلکه تکرار نتایجی بود که در بازی های دوستانه به دست آمد. آخرین حضور تیم نوجوانان ایران در جام جهانی به سال 2017 بر می گردد. در آن مسابقات که چهره های شاخص تیم ایران بازیکنانی چون الهیار صیادمنش، یونس دلفی، طاها شریعتی و … بودند، ایران 5 گل به تیم آلمان زد و تا مرحله ی نیمه نهایی مسابقات بالا آمد و در این مرحله بود که با شکست 3-0 در برابر اسپانیا از مسابقات کنار رفت.

1890986

یوزهای کوچک ایرانی ظهر امروز هم یارای رقم زدن یک اتفاق بزرگ را دارند. نه تنها منتظر صعود شان به جام جهانی بلکه منتظر درخشش آنها هم در این مسابقات هستیم. این خصیصه ای است که در بازی های سپری شده از تیم حسین عبدی دیدیم. یک تیم خوب و باطراوت و با قدرت جنگندگی بالا. تیمی که در جریان بازی زیاد موقعیت ایجاد می کند. هم حمله کردن را خوب بلد است و هم دفاع کردن. کمترین شایستگی اش صعود به جام جهانی است و بعد از برد در برابر یمن باید قهرمانی در جام ملت ها را در دستور کار خود قرار دهد و ماموریت نیمه تمام تیم عباس چمنیان را در این مسابقات تمام کند. یعنی به روی سکوی نخست برود.

پیامی که در فاصله چند ساعت مانده با آغاز جدال با یمن از تهران به اردوی تیم نوجوانان مخابره می کنیم: یوزهای کوچک ایرانی، منتظر صعود شمائیم. ضمن اینکه پوستر طراحی شده از سوی فدراسیون فوتبال برای جدال ایران – یمن را به اتفاق می بینیم:

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا