ورزش

یوفا پشت نایب‌رئیسش را خالی کرد: تو باید بروی!

یوفا درخواست عجیب فدراسیون فوتبال اسپانیا برای اخراج تیمهای لالیگا از رقابتهای اروپایی را رد کرد. این درخواست در ادامه تنش‌های ناشی از رسوایی لوئیس روبیالس ارسال شده بود.

به گزارش “ورزش سه”، فدراسیون فوتبال اسپانیا روز جمعه با ارسال نامه‌ای عجیب و بی‌سابقه برای یوفا خواهان اخراج تیمهای اسپانیایی از همه رقابتهای اروپایی شد. فدراسیون اسپانیا مدعی شد چون در ماجرای رئیس این فدراسیون، لوئیس روبیالس، دولت در کار فدراسیون دخالت کرده این اقدام باید از طرف یوفا انجام بشود.

ماجرا از رفتار ناشایست روبیالس با جنی هرموسو، بازیکن تیم ملی زنان اسپانیا، در فینال جام جهانی زنان 2023 آغاز شد. بعد از بالا گرفتن انتقادها یوفا اعلام کرد روبیالس را محروم کرده است. امروز از اسپانیا خبر رسید که دادستانی این کشور علیه روبیالس به اتهام تعرض اعلام جرم کرده است.

1917027

دولت اسپانیا از دادگاه ورزش اسپانیا خواسته بود روبیالس را تعلیق کند و فدراسیون فوتبال این کشور معتقد است این درخواست دولت نقض قوانین یوفا برای عدم دخالت دولت در کار فدراسیونها بوده است.

به نظر می‌رسد روبیالس و مدیران فدراسیون قصد دارد از حذف تیمهای اسپانیایی از رقابتهای اروپایی به عنوان اهرم فشاری به دولت این کشور استفاده کنند تا به این ترتیب بتوانند کرسی‌های ریاست‌شان را حفظ کنند.

اما روزنامه آ اس اعلام کرد رئیس یوفا، الکساندر چفرین، به این درخواست فدراسیون اسپانیا پاسخ منفی داده و عملا به روبیالس که نایب‌رئیس او در یوفا است پشت کرده است.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا