ورزش

۲ گزینه مدنظر الخلیفی برای جانشینی گالتیه در پاری‌سن‌ژرمن

مسئولان باشگاه پاری‌سن‌ژرمن برای آینده نیمکت مربیگری این تیم ظاهراً برنامه خاصی دارند، اما در عین حال با تردیدهایی هم روبه‌رو هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حذف پاری‌سن‌ژرمن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا توسط بایرن مونیخ و البته عملکرد نه‌چندان خوب این تیم فرانسوی در رقابت‌های داخلی، باعث شده است تا مدیران باشگاه PSG به فکر ایجاد تغییرات در کادر فنی این تیم بیفتند. بر اساس ادعای پایگاه خبری «فوت مرکاتو» فرانسه؛ کریستوف گالتیه در حالی به نظر می‌رسد هفته‌های پایانی حضورش روی نیمکت پاری‌سن‌ژرمن را تجربه می‌کند که ناصر الخلیفی رئیس این باشگاه خودش شخصاً برای یافتن جانشینی مناسب برای این مربی فرانسوی دست به کار شده است.

طبق این گزارش، زین‌الدین زیدان همیشه گزینه مورد ترجیح الخلیفی بوده است، اما رئیس قطری باشگاه پاری‌سن‌ژمن حالا دو گزینه را با دقت زیرنظر دارد که یکی از آنها ژوزه مورینیو و دیگری تیاگو موتاست. ناصر الخلیفی همیشه آقای خاص را تحسین کرده است. سرمربی فعلی تیم رُم به طور منظم با رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن در ارتباط است و مذاکراتی هم با یکدیگر داشته‌اند. مورینیو حتی با الخلیفی در مورد تمایلش برای حضور روی نیمکت این تیم و ایده‌هایش برای بازگرداندن باشگاه به جایگاه واقعی‌اش صحبت کرده است.

برای دستیابی به این هدف، سرمربی پیشین تیم‌های رئال مادرید، اینتر، چلسی و منچستریونایتد در حال حاضر چند بازیکن را در ذهن دارد که سفیان امراباط هافبک مراکشی فیورنتینا یکی از آنهاست. این مربی 60 ساله پرتغالی پیش از این با مدیر برنامه‌های امراباط در مورد ایده او مبنی بر تبدیل شدن این هافبک مراکشی به بازیکنی کلیدی در خط میانی پاری‌سن‌ژرمن صحبت کرده است. تنها مشکل این است که بارسلونا هم نسبت به جذب این بازیکن علاقه‌مند است و اولویت امراباط پیوستن به بارساست.

ناصر الخلیفی شیفته مورینیو شده است، اما همچنان نسبت به انتخاب او به‌عنوان سرمربی بعدی پاری‌سن‌ژرمن تردیدهایی دارد. مسئله این است که رئیس باشگاه PSG تردید دارد که رختکن پاری‌سن‌ژرمن که نسبت به قبل تضعیف شده و در طول فصل آشفتگی‌های زیادی را هم در زمین و هم در پشت صحنه تجربه کرده است، بتواند برابر طوفان احتمالی مورینیو مقاومت کند.

گزینه دیگر تیاگو موتا سرمربی فعلی بولونیا و هافبک سابق پاری‌سن‌ژرمن است که به نظر می‌رسد انتخاب او ریسک کمتری داشته باشد و بسیار بیشتر به DNA پاری‌سن‌ژرمن نزدیک است. او که اولین تجربه مربیگری‌اش را پس از بازنشستگی‌اش با تیم زیر 19 سال این باشگاه فرانسوی آغاز کرد، با بولونیا فصل فوق‌العاده‌ای را در سری A سپری کرده و تیمش در حال حاضر در جایگاه هشتم جدول رده‌بندی این رقابت‌هاست.

ناصر الخلیفی ملی‌پوش پیشین ایتالیا را به خوبی می‌شناسد و پیش از این چندین بار تلاش کرده تا او را روی نیمکت PSG بیاورد. اولین بار او تلاش کرد پس از اخراج توماس توخل، موتا را استخدام کند، اما در نهایت مائوریسیو پوچتینو را انتخاب کرد. سپس، در پایان فصل گذشته و پس از ناکامی در متقاعد کردن زیدان، سراغ این مربی 40 ساله رفت، اما در نهایت کریستف گالتیه سرمربی پاریسی‌ها شد.

پاری‌سن‌ژرمن در حال حاضر با 78 امتیاز صدرنشین لوشامپیونه فرانسه است و نسبت به تیم دوم جدول رده‌بندی، لانس و مارسی تیم سوم جدول رده‌بندی به ترتیب شش و هشت امتیاز برتری دارد.

انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا