ورزش

10 درصد کل بودجه پرسپولیس برای سرمربی!

دردسرهای بزرگ سقف کوتاه بودجه

به نظر می رسد سقف بودجه تعیین شده حتی با وجود آنکه برای تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان بالاتر رفته مانع بزرگی برای انتخاب سرمربی بزرگ خارجی خواهد بود.

به گزارش ورزش سه پرسپولیس بعد از جدایی اوسمار دنبال سرمربی جدید می گردد و البته به موازات آن کار دشوار بستن تیمی قدرتمند جهت حضور در فصل آینده لیگ نخبگان و رقابت دوباره برای قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی را پیش می برد.

در این راه غیر از محدودیت لیست بزرگسال تیم که با وجود اضافه شدن احتمالی یک نفر دیگر به آن( از 19 به 20) که مهمترین چالش باشگاه برای بستن اسکوادی قدرتمند به حساب می‌آید، در زمینه انتخاب سرمربی و البته بازیکنان سقف بودجه مشکل ساز خواهد بود.

سقف بودجه باشگاه پرسپولیس با در نظر گرفتن  حضور این تیم در لیگ نخبگان و کسب مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا 425 میلیارد تومان است یعنی چیزی حدود 100 میلیارد تومان بالاتر از فصل گذشته.

با این حال پرسپولیس همین حالا به خاطر این سقف کوتاه برای انتخاب سرمربی جدید خارجی با توجه به حساسیت‌های موجود با مشکل مواجه شده است.

10 درصد کل بودجه پرسپولیس برای سرمربی!

در این بین سوال اینجاست که وقتی پرسپولیس با رقم 500 هزار دلاری پیشنهادی به اوسمار نتوانست این مربی برزیلی را حفظ کند چطور می‌تواند با چنین رقمی دنبال یک سرمربی صاحب رزومه، نام آشنا و کاربلد باشد؟
در عین حال مدیران باشگاه پرسپولیس می‌گویند حاضرند تا 700 هزار دلار هم برای جذب سرمربی جدید خارجی هزینه کنند که این رقم حدود 42 میلیارد تومان یعنی 10 درصد کل بودجه باشگاه برای بستن تیم فصل بعد خواهد شد.

در نظر بگیرید حتی اگر پرسپولیس موفق شود مربی باکیفیت و مقبول هواداران را با رقم 700 هزار دلار یا چیزی نزدیک به آن جذب کند باید 10 درصد کل بودجه‌اش( حدود 42 میلیارد تومان) را برای استخدام همین یک نفر کنار بگذارد و با 90 درصد بقیه چیزی حدود 22 تا 23 بازیکن و حدود ده نفر در کادر فنی را پوشش دهد که تقریبا این کار نشدنی است.

در حال حاضر و بعد از جدایی اوسمار ویرا ، دو دستیار برزیلی او نیز از پرسپولیس جدا شدند و پپه لوسادا مربی بدنساز اسپانیایی هم با این باشگاه قراردادی ندارد.در عین حال اگر احتمالا یک مربی خارجی صاحب رزومه به تهران بیاید و هدایت پرسپولیس را قبول کند باید یک دستیار اول، یک مربی دروازه بان‌ها با خود به پرسپولیس بیاورد و احتمالا بدنساز جدید را هم خودش انتخاب خواهد کرد که اضافه شدن این مربیان خارجی نیز با توجه به ارقام دلاری قراردادهایشان هزینه کلی پرسپولیس را بالا می برد.

2029800

در واقع باشگاه پرسپولیس باید آن 700 هزار دلاری که به عنوان سقف برای جذب سرمربی خارجی تعیین کرده را تنها برای یک نفر در نظر بگیرد و شاید برای جذب سه مربی دیگر نیز حداقل به اندازه نیمی از آن مبلغ(350 هزار دلار)  را برای دیگر مربیان خارجی هزینه کند.

حال اگر پرسپولیس بتواند با یک میلیون دلار کل کادر فنی خارجی‌اش را جذب و تکمیل کند یک هفتم کل بودجه( 60 میلیارد تومان) را صرف قرارداد مربیان خارجی کرده و باید با بقیه پول خود یعنی 360 میلیارد تومان قرارداد بقیه مربیان ایرانی و بازیکنان را منعقد کند که با توجه به عرف فوتبال ایران و بالا رفتن سالانه 20 درصدی رقم قراردادها کار دشواری خواهد بود.

گفته می شود باشگاه پرسپولیس برای رقم قرارداد بازیکنان تاپ و ملی پوش خود سقف 22 میلیارد تومان را در نظر گرفته که اگر تصور کنیم فقط 4 بازیکن این عدد را بگیرند یا به این عدد راضی شوند بیش از 88 میلیارد تومان صرف انعقاد  قرارداد این پنج نفر خواهد شد.

2029310

ترابی، کنعانی ، بیرانوند و پورعلی گنجی احتمالا نفراتی هستند که سقف را دریافت می کنند اما اگر وحید امیری ماندنی شود ، سروش و دانیال تمدید کنند آنها نیز مثل امید عالیشاه چیزی نزدیک به رقم سقف قرارداد را خواهند گرفت  و شاید قرارداد آنها به 20 میلیارد تومان هم برسد.

در عین حال پرسپولیس با وجود از دست دادن احتمالی وحدت حنانوف همین حالا سه بازیکن گرانقیمت خارجی دارد که رقم مجموع قرارداد آنها  بالای یک میلیون دلار است.

در واقع اگر باشگاه پرسپولیس حداقل 60 میلیارد تومان برای کادر فنی خارجی، حداقل حدود 60 میلیارد تومان دیگر برای سه بازیکن خارجی خود  و 160 میلیارد برای 8 بازیکن تاپ داخلی‌اش هزینه کند 280 میلیارد تومان بودجه را برای یک تیم یازده نفره و سه مربی خارجی هزینه کرده است و باید با 145 میلیارد تومان باقیمانده قرارداد چیزی حدود یازده بازیکن ، حداقل 7 عضو کادر فنی و نفرات اطراف تیم را پوشش دهد که کار بسیار دشواری خواهد بود.

حالا تصور کنید این تیم برای رقابت در لیگ برتر ایران نیاز به حداقل سه بازیکن جدید خواهد داشت و اگر قرار باشد در جهت مقابله با تیم‌های عربستانی،اماراتی و قطری که بدون محدودیت بازیکن خارجی وارد لیگ نخبگان می‌شوند، در صدد جذب مهره خارجی دیگری هم بر بیاید،آن وقت قرار است این بودجه  425 میلیاردی چطور مدیریت شود که هیچ بازکنی ناراضی و شاکی نباشد و البته یک تیم قدرتمند برای فصل بعد بسته شود؟

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا