ورزش

یزدانی و درخششی که انتظارش را نداشتیم

یزدانی و درخششی که انتظارش را نداشتیم


قبل از این مسابقات و در چند ماه گذشته حرف و حدیث‌های زیادی مطرح شد که حسن یزدانی به دلیل جلوگیری از تشدید آسیب‌دیدگی به این رقابت‌ها اعزام نشود.

به گزارش ایلنا، هشت ماه دوری از میادین به دلیل مصدومیت باعث شده بود تا همه منتظر بمانند و ببینند که شیر کشتی ایران با چه حالی روی تشک حاضر می‌شود. مسابقات بین‌المللی مجارستان آخرین تورنمنت رنکینگ‌دار کشتی قبل از المپیک بود که حسن یزدانی برای محک زدن خود در آن به میدان ‌رفت. قبل از این مسابقات و در چند ماه گذشته حرف و حدیث‌های زیادی مطرح شد که حسن یزدانی به دلیل جلوگیری از تشدید آسیب‌دیدگی به این رقابت‌ها اعزام نشود. خواست علیرضا دبیر و فدراسیون کشتی این بود که برای اطمینان از وضعیت حسن یزدانی او باید به تورنمنت مجارستان اعزام شود. مسابقاتی که به محلی دوباره برای درخشش نابغه کشتی ایران تبدیل شد و او همانند شیری که از قفس آزاد شده باشد، به رقبایش هجوم برد. قهرمان 9 مداله کشتی ایران برای نشان دادن میزان آمادگی‌اش، کشتی‌گیران پورتوریکو، ژاپن و قزاقستان را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشت تا مشخص شود که او برای حضور در المپیک و کسب دهمین مدال خود در این بازی‌ها آماده است.

حسن یزدانی که بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو کتف خود را عمل کرده بود، هشت ماه گذشته را به درمان و بهبودی کتف خود اختصاص داد و شاید برخلاف تصورات بسیاری او در مجارستان فراتر از حد تصور ظاهر شد. او هیچ دردی را از ناحیه کتف احساس نکرد و حریفانش را هم طبق روال همیشگی با امتیاز عالی و قبل از اتمام وقت قانونی شکست داد. این کشتی‌هایی که حسن یزدانی از خودش نشان داد، حکایت از بازگشت قدرتمندانه او به ترکیب تیم ملی برای حضور در بازی‌های المپیک دارد. به نظر فدراسیون کشتی و کادرفنی هم متوجه میزان آمادگی حسن یزدانی و بهبود کتف آسیب دیده او شده‌اند و این یعنی تکلیف وزن 86 کیلوگرم مشخص شده است.

درخشش نیمه‌کاره ابراهیم‌زاده

در پایان رقابت‌های روز نخست کشتی آزاد تورنمنت رنکینگ مجارستان، عباس ابراهیم‌زاده در ۶۵ کیلوگرم و عادل پناهیان در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و شهداد خسروی در وزن ۶۱ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد. این سه کشتی‌گیر تنها مدال‌آوران ایران در روز نخست مسابقات بودند.

تیم ملی کشتی آزاد با ترکیب علی مؤمنی در ۵۷‌ کیلوگرم، شهداد خسروی در ۶۱ کیلوگرم، عباس ابراهیم‌زاده در وزن 65 کیلوگرم، محمدعلی عموزاد در وزن ۷۰ کیلوگرم، علی رضایی در 74 کیلوگرم، عادل پناهیان در 79 کیلوگرم، حسن یزدانی در 86 کیلوگرم، و ابوالفضل بابالو در وزن 97 کیلوگرم راهی مسابقات مجارستان شد. در روز نخست مسابقات کشتی‌گیران ایران در اوزان ۵۷‌، ۶۱،  65، ۷۰، 79 و 97 کیلوگرم به روی تشک رفتند. حاصل رقابت این شش کشتی‌گیر فقط کسب دو مدال نقره و یک برنز بود اما شاید مهم‌ترین مدال هم متعلق به عباس ابراهیم‌زاده در وزن 65 کیلوگرم بود. ابراهیم‌زاده در حالی به فینال رسید که حاجی‌علیف کشتی‌گیر نامدار آذربایجان با طلای جهان، نقره و برنز المپیک را با نتیجه شش بر صفر شکست داد تا مهم‌ترین دستاورد تیم ملی در روز نخست مسابقات باشد. 

هر چند که ابراهیم‌زاده در فینال مقابل کشتی‌گیر ژاپن شکست خورد اما حضورش در فینال هم نشان‌دهنده پیشرفت او در ماه‌های اخیر بود.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا