ورزش

یک الزام خوشایند: به زودی داربی زنان می‌بینید

راهی برای گریختن نیست؛

با الزام کمیته مجوز حرفه‌ای به زودی پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر زنان حضور خواهند داشت.

به گزارش “ورزش سه”، سال گذشته بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا در آیتم‌های مورد نیاز برای کسب مجوز حرفه‌ای، فعالیت تیم‌های زنان باشگاه‌ها را نیز مدنظر قرار داده بود. حالا با گذشت بیش از یک سال، شنیده‌ها حاکی از آن است که کمیته مجوز حرفه‌ای همه تیم‌ها را ملزم به فعالیت در حوزه زنان خواهد کرد.

در این بین طبیعتا تیم‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور و دیگر تیم‌هایی که شانس آسیایی شدن دارند؛ این موضوع را باید در اولویت خود قرار دهند تا مجوز حضور در مسابقات آسیایی را کسب کنند.

از شانزده تیم حاضر در لیگ برتر مردان فقط سپاهان، ملوان و پیکان، باشگاه‌هایی هستند که هم‌اکنون در بخش زنان هم تیم‌داری می‌کنند. در واقع ملوان و سپاهان با این اقدام خود یک قدم از سایر مدعیان جلوتر هستند و دغدغه عدم دریافت مجوز حرفه‌ای به دلیل نداشتن تیم زنان را نخواهند داشت. اما سرخابی‌های پایتخت سال‌هاست که از این کورس عقب افتاده‌اند و حالا خطری جدی آن‌ها را تهدید می‌کند.

اگرچه در روزهای اخیر اخباری مبنی بر تمایل هولدینگ خلیج فارس برای فعالیت باشگاه استقلال در فوتبال زنان شنیده می‌شود و در یکی دو سال گذشته رضا درویش هم از تمایل خود برای راه‌اندازی تیم زنان پرسپولیس سخن گفته است، اما تا این لحظه هیچ اقدام موثری در این راستا از سوی هیچکدام از این دو باشگاه صورت نپذیرفته و همه چیز در حد گمانه‌زنی بوده است.

منابع آگاه به خبرنگار “ورزش سه” می‌گویند که در فصل آتی قطعا این مورد الزام خواهد بود و هر تیمی می‌خواهد در آسیا حضور داشته باشد؛ باید از این الزام پیروی کند. با این اوصاف در مهر ماه سال آتی که زمان آغاز فصل هفدهم فوتبال زنان است؛ باید منتظر دوئل تماشایی سرخابی‌ها باشیم. تماشای دربی زنان برای اولین بار در فوتبال زنان همان چیزی است که طرفداران میلیونی این دو تیم انتظار آن را می‌کشند و حالا رخ دادن آن هم دور از انتظار به نظر نمی‌رسد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا