ورزش

بالاتر از رم: پسران برگامو در چمپیونزلیگ!

آتالانتا با دو گل چارلز ده‌کتلار و جانلوکا اسکاماکا، لچه را ۲-۰ شکست داد و به لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد!

به گزارش “ورزش سه”، ورزشگاه ویا دل مار غرق در شادی بود. آتالانتا با نتیجه ۲-۰ بر لچه غلبه کرد و در دو بازی مانده به پایان فصل، جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را برای چهارمین بار در تاریخ خود کسب کرد. لچه که پیش از این نیز بقای خود در سری آ را قطعی کرده بود، این موفقیت را جشن گرفت.

بازی در نیمه اول شاهد موقعیت‌های خطرناکی نبود، اما در نیمه دوم تیم تحت هدایت جان‌پیرو گاسپرینی با درخشش دو ستاره خود، ده‌کتلار و اسکاماکا، پیروزی را از آن خود کرد. این زوج طلایی حالا خود را آماده حضور در فینال لیگ اروپا در روز چهارشنبه مقابل بایر لورکوزن در دوبلین می‌کنند.

بالاتر از رم: پسران برگامو در چمپیونزلیگ!

آغاز طوفانی آتالانتا: بازی با حملات پرقدرت آتالانتا آغاز شد و دو موقعیت خطرناک برای این تیم در دقایق ابتدایی به وجود آمد. ابتدا شوت میرانچوک با واکنش خوب فالکون، دروازه‌بان لچه، دفع شد و سپس پاسالیچ در موقعیتی تک به تک نتوانست از فرصت خود استفاده کند.

پاسخ لچه: اما لچه به سرعت خود را جمع و جور کرد و با دو موقعیت خطرناک توسط پیکولی، مهاجم سابق آتالانتا، پاسخ داد. در اولین موقعیت، پیکولی با تعلل خود فرصت گلزنی را به موسو، دروازه‌بان آتالانتا، واگذار کرد و در موقعیت دوم، شوت او به تیر دروازه برخورد کرد.

نقطه ضعف آتالانتا: این دو موقعیت، ضعف‌هایی را در خط دفاعی آتالانتا نشان داد. لچه با ارسال توپ‌های بلند از میانه زمین به دنبال استفاده از این نقاط ضعف بود. هین، مدافع آتالانتا، عملکردی عالی داشت و حملات لچه را مهار کرد، اما کرستوویچ و دورگو در آخرین لحظات نیمه اول اشتباهاتی داشتند که می‌توانست به گل لچه منجر شود. دورگو در نهایت با یک شوت از پشت محوطه جریمه دروازه آتالانتا را باز کرد، اما به دلیل آفساید مردود شد.

2023435

عملکرد ضعیف آتالانتا در فاز تهاجمی: در مقابل، آتالانتا در فاز تهاجمی عملکرد ضعیفی داشت. اشتباهات متعدد در پاس‌های میرانچوک و اسکالونی، کنترل بازی را از این تیم گرفت. چند توپ لو رفته در مناطق خطرناک، موقعیت‌های خطرناکی برای لچه به وجود آورد. اسکاماکا، مهاجم آتالانتا، توسط پونگراچیچ به خوبی مهار شد و تنها دو بار فرصت شوت‌زنی پیدا کرد که هردو توسط فالکون دفع شدند. تور، هافبک دیگر آتالانتا، نیز نتوانست عملکرد قابل قبولی ارائه دهد و به راحتی توسط باشروتو مهار شد.

بهترین موقعیت آتالانتا: شاید بهترین موقعیت آتالانتا در این نیمه، شوت زاپاکاستا بود که با قدرت به سمت دروازه لچه شلیک شد، اما به جای اینکه به سمت گوشه دروازه برود، به تیر دروازه برخورد کرد.

پنج دقیقه طوفانی و تعیین‌کننده:

شروع طوفانی آتالانتا سرنوشت بازی را رقم زد. گاسپرینی با میدان دادن به ادسون و د‌ه‌کتلار ریسک بزرگی کرد، اما این د‌ه‌کتلار بود که در اولین لمس توپ خود، بازی را با یک حرکت ناب و پاس فوق‌العاده اسکاماکا گشود. اسکاماکا با یک پاس از جناح راست، د‌ه‌کتلار را در موقعیتی تک به تک با گالو قرار داد و او با یک ضربه چیپ تماشایی دروازه لچه را باز کرد.

2023436

تنها ۵ دقیقه بعد، روی کرنری که میرانچوک به زیبایی سانتر کرد، اسکاماکا با ضربه سر از اشتباه فالکون، دروازه‌بان لچه، استفاده کرد و گل دوم آتالانتا را به ثمر رساند.

از آن لحظه به بعد، آتالانتا بازی را کنترل کرد و گاسپرینی با تعویض‌هایش، تیم را برای بازی دشوار مقابل دوبلین آماده کرد. تنها فرصت خطرناک برای آتالانتا، ضربه آزاد پیکولی بود که به تیر دروازه موسو برخورد کرد.

اما در آن لحظات، آتالانتا به صعود به لیگ قهرمانان اروپا مطمئن بود و خیالش از بابت نتیجه راحت بود.

درنهایت آتالانتا به پیروزی ۲-۰ رسید و سهمیه چمپیونزلیگ خود را قطعی کرد. آنها اکنون با شش امتیاز بیشتر از رم در رده پنجم قرار گرفته‌اند و به همراه اینتر، میلان، یوونتوس و بولونیا، فصل آینده راهی چمپیونزلیگ خواهند شد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا