ورزش

رکورد علی دایی ابتدای فصل می‌شکند

مهدی تارتار به رکورد ۳۲۸ بار سرمربیگری در لیگ برتر رسید.

به گزارش “ورزش سه”، سرمربی ملوان که با این تیم موفق شد به رتبه  ششم برسد و بهترین جایگاه تاریخ قوی سپید در لیگ برتر را رقم بزند، به سومین سرمربی باتجربه لیگ برتر تبدیل شد.

صدرنشین این لیست امیر قلعه‌نویی است که بیش از ۵۰۰ بار تجربه رقابت در لیگ ایران را دارد و پس از او مجید جلالی با ۴۱۵ بازی دیده می‌شود.

مهدی تارتار رکورد مشترک خود را با علی دایی دارد و هر دو ۳۲۸ بازی در لیگ برتر به عنوان سرمربی داشتند. نکته جالب اینکه در زمان بازیکنی تارتار، دایی کار مربیگری را آغاز کرد اما حالا غیبت  علی دایی باعث شده تا این سرمربی پرکار جای او را بگیرد.

تارتار اولین بار در راه آهن سرمربی شد و با این تیم به فینال جام حذفی رسید. در ادامه سرمربیگری در داماش، صبا و گسترش فولاد را هم تجربه کرد اما سپس تجربه جالبی را در لیگ دسته اول با پارس جنوبی داشت.

او با پارس جنوبی به لیگ برتر صعود کرد و در اولین فصل، این تیم را به رقیب پرسپولیس برای قهرمانی تبدیل کرد و سپس باقرارگیری در رتبه پنجم، بهترین جایگاه تیمهای بوشهری در لیگ برتر را به دست آورد.

رکورد علی دایی ابتدای فصل می‌شکند

تارتار البته سابقه سرمربیگری در تیمهای مدعی را ندارد اما کسب رتبه هفتمی با پیکان و نفت مسجدسلیمان که عموما در منطقه سقوط بودند و همچنین تکرار این جایگاه با ذوب‌آهن که فصل پیش از آن تا آستانه سقوط رفته بود، پتانسیل این سرمربی ۵۰ ساله را بیشتر نمایان کرد.

اما شاید کسب رتبه ششمی با ملوان اوج کار او باشد چرا که علاوه بر کسب بهترین جایگاه ادوار ملوان، بیشترین پیشرفت این فصل را هم برای این تیم رقم می‌زند.

در سال‌های گذشته تارتار متهم به ارائه نمایش تدافعی بود اما این فصل تیم تحت هدایت این سرمربی، ۳۱ گل به ثمر رساند تا آمار خوبی داشته باشد.

هافبک سابق پرسپولیس که احتمالا از نیمکت ملوان جدا خواهد شد، باید دید که در فصل آینده چه خواهد کرد و آیا در تیمی مدعی سرمربیگری می‌کند یا دوباره چالش رقابت در تیمی دیگر را پیش روی خود خواهد دید.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا