ورزش

خاطره جالب گاسپرینی از موتا: بهانه می‌آورد بازی نکند!

جان‌پیرو گاسپرینی، سرمربی آتالانتا، فاش کرد که در زمان حضور در جنوا، تیاگو موتا به دلیل ترس از مصدومیت دوباره، علاقه‌ای به بازی کردن نداشت.

به گزارش “ورزش سه”، تیاگو موتا که در حال حاضر سرمربی است و این فصل با بولونیا موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان شد، فصل آینده هدایت یوونتوس را بر عهده خواهد گرفت.

در سال ۲۰۰۸ او بعد از مصدومیت‌های پی در پی در اتلتیکو مادرید، به عنوان بازیکن آزاد به جنوا پیوست. 

گاسپرینی، سرمربی فعلی آتالانتا، به گاتزتا دلو اسپورت گفت: «داستان تیاگو باورنکردنی بود. او بعد از دو سال مصدومیت به تیم ما آمد. ۴۰ روز با ما تمرین کرد اما مدام بهانه می‌تراشید تا اولین بازیش را به تعویق بیندازد. بالاخره به او گفتم با مربی شخصی‌اش کار کند و وقتی کاملا بهبود پیدا کرد به تیم ملحق شود. او را برای بازی مقابل سیه‌نا روی نیمکت نشاندم، حداقل می‌توانست بازی را از آنجا ببیند نه از روی سکوها. در آن بازی عمر میلانتو مصدوم شد. سه دقیقه تمام به تیاگو موتا نگاه کردم، او مدام تکرار می‌کرد که نمی‌تواند بازی کند. برگشتم و به او گفتم: هنوز اینجا هستی؟ بنابراین بدون هیچگونه گرم کردنی وارد زمین شد و بازی فوق العاده‌ای انجام داد، حتی یک پاس هم اشتباه نداد. ما ۱-۰ برنده شدیم و همه شوکه شدند.»

خاطره جالب گاسپرینی از موتا: بهانه می‌آورد بازی نکند!

این اتفاق در دقیقه ۱۵ بازی‌ای که در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۰۸ در ورزشگاه ماراسی برگزار شد و با گل جوزپه بیاوا به سود جنوا تمام شد، رخ داد. تیاگو موتا در نهایت ۲۷ بازی در سری آ برای جنوا انجام داد، که در آن‌ها ۶ گل زد و ۲ پاس گل داد. عملکرد او برای جنوا آن قدر خوب بود که در سال ۲۰۰۹ با مبلغ ۱۰.۲ میلیون یورو به اینتر منتقل شود، جایی که او موفق به کسب سه گانه شد و سپس دوران بازیگری خود را در پاریس سن ژرمن به پایان رساند. این هافبک در سوپرکاپ ایتالیا ۱۲-۲۰۱۱ برای مدت کوتاهی مجدداً برای گاسپرینی بازی کرد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا