ورزش

تقابل تکنولوژی برنابئو با سنت کاتالان‌ها در نوکمپ!

بررسی جزئیات دو ورزشگاه مدرن

سزار آسکاراته، معمار و کارشناس سرشناس اسپانیایی، جزئیات بازسازی سانتیاگو برنابئو و نوکمپ را بررسی کرده است.

به گزارش “ورزش سه”، سزار آسکاراته، کارشناس برجسته ورزشگاه‌ها، به بررسی جزئیات بازسازی دو ورزشگاه بزرگ اسپانیا، سانتیاگو برنابئو و نوکمپ می‌پردازد. برنابئو که به مراحل پایانی بازسازی خود نزدیک می‌شود و نوکمپ که تا سال 2026 در حال ساخت است.

تفاوت‌ها:

حفظ سکوها: برنابئو تمام سکوهای خود را به طور کامل حفظ کرده، در حالی که نوکمپ فقط دو سکوی اول را که جزء میراث فرهنگی محسوب می‌شوند، حفظ خواهد کرد.

پوشش سقف: هر دو استادیوم مجهز به سقف خواهند شد، اما سقف برنابئو جمع‌شونده و قابل‌تنظیم است و می‌توان آن را به طور کامل بست، در حالی که سقف نوکمپ ثابت است.

تقابل تکنولوژی برنابئو با سنت کاتالان‌ها در نوکمپ!

نمای بیرونی: نمای بیرونی برنابئو حالتی بسته‌تر و محصورتر دارد، در حالی که نوکمپ با توجه به شرایط آب و هوایی مدیترانه‌ای، به صورت یک استادیوم کاملاً باز با تراس‌های بزرگ طراحی شده است.

آسکاراته: “تا زمانی که نوکمپ به طور کامل ساخته و برنابئو نیز نهایی نشود، نمی‌توان به طور قطعی نظر داد. باید هر دو را تجربه کرد تا تفاوت‌ها را به درستی درک کرد. دیدن عکس و فیلم کافی نیست، تا زمانی که در فضای استادیوم حضور نداشته باشید، قضاوت نهایی دشوار است.”

تراسی رو به شهر

آسکاراته به خوبی با جزئیات پروژه جدید نوکمپ آشناست، زیرا این پروژه با پیشنهاد او در حال ساخت است. او می‌گوید: “وقتی لاپورتا آمد، به ما زنگ زد و گفت که باید ورزشگاه جدید را بسازیم. کل ردیف سوم کاملا جدید است. ردیف دوم اصلی را که جزء میراث فرهنگی است و نمی‌توان به آن دست زد را محصور می‌کند و دور می‌زند.

2023546

این ردیف جدید تمام امکانات رفاهی، آسایش و دو طبقه پذیرایی را دارد. سقف جدید امکان استفاده از تمام فناوری‌ها با تابلوی امتیازات را فراهم می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌ها، آب و هوا است: یک ورزشگاه باز و مدیترانه‌ای که می‌توانید در تراس‌های بزرگ 360 درجه‌ای که ایجاد شده‌اند قدم بزنید. این تنها ورزشگاه در جهان خواهد بود که تراسی با چشم‌انداز زمین بازی و شهر بارسلونا در فضایی باورنکردنی را دارد.”

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا