ورزش

جنجال بزرگ در رشت: فیلمش را نابود کنید

شبی که زمین و زمان علیه داماش بود

داماش گیلان و نفت گاز گچساران را می‌توان جنجالی‌ترین بازی این هفته نامید؛ جایی که داور بازی شرایط سختی را خصوصا در دقایق پایانی پشت سر گذاشت.

به گزارش “ورزش سه”، داماش گیلان که با تمامی مشکلات خود به دنبال حفظ سهمیه‌اش در لیگ دسته اول بود، بعد از روند موفقی که طی هفته‌های اخیر پشت سر گذاشت، امید زیادی داشت تا در روزی که هواداران تمامی سکوهای استادیوم شهید عضدی را به تسخیر خود در آورده بودند، برابر نفت گاز گچساران نیز به نتیجه رسیده و شرایط بقای خود را فراهم سازد.

نیمه اول طبق خواسته آنها پیش رفت و توانستند با برتری از نقطه پنالتی برنده راهی رختکن شوند و هلهله شادی هواداران از فاصله چند صد متری در خیابان‌های منتهی به استادیوم نیز شنیده شود. تیفوسی‌ها با همان سبک خاص تشویقی خود کل استادیوم شهید عضدی را روی سر خود گذاشتند و در شرایطی که نیم نگاهی به نتایج دیگر گزینه‌های سقوط داشتند، امیدوار به یک برد بزرگ بودند.

جنجال بزرگ در رشت: فیلمش را نابود کنید

نیمه دوم اما متفاوت پیش رفت؛ اینبار این تیم پیروز قربانی بود که توپ و میدان را در دست گرفت و حریف را در یک سوم دفاعی‌اش  حبس کرد، هرچند می‌توان استرس ناشی از اینکه اندوخته یک گله‌شان از دست برود را نیز در این اتفاق موثر دانست. با این حال همان اتفاقی که قابل پیش بینی بود رخ داد و در میان هجوم همه جانبه نفت و گاز گچساران، رحیمی مقدم که در نیمه اول یک پنالتی به سود داماش اعلام کرده بود و تصمیمش به شدت از سوی زردپوشان مورد اعتراض قرار گرفت، اینبار به سود تیم پیروز قربانی در سوت خود بدمد. اعلام سوت پنالتی آب سردی روی داماشی‌ها بود که برای این سه امتیاز حساب و رویاپردازی بزرگی داشتند . پنالتی حریف با کلی اختلاف وقت و اعتراض در نهایت به ثمر رسید و بازی یک – یک شد.

۱۰ دقیقه پایانی بازی اما جنجالی و باورنکردنی بود؛ داماشی‌ها سراسیمه و همه جانبه حمله بودند و اینبار گچسارانی‌ها به دفاع رفتند. در این میان وقت کشی گلر نفت و گاز گچساران هم اتفاقی نبود که هواداران رشتی آن را تاب بیاورند و صدای فریاد اعتراضی آنها باعث شد تا در مرحله اول با یک کارت زرد از سوی داور جریمه شود.

2028345

به نظر می‌رسید با این کارت اما دروازه‌بان باتجربه گچسارانی‌ها نیز شتاب بیشتری به بازی بدهد اما در اتفاقی شاید نادر، رحیمی مقدم دقایقی بعد نیز به واسطه همین وقت کشی، به سمت گلر این تیم رفته و بار دیگر با نشان دادن کارت زرد او را از زمین اخراج کرد.

کارت زرد دوم اما هرچند نادر‌ اما کاملا با شایستگی به نظر می‌رسید؛ جایی  که دروازه‌بان بعد از اینکه توپ راهی اوت شده بود، ابتدا خودش مامور نواختن آن شد و در ادامه اما یکی از هم‌تیمی‌هایش را فراخواند. شاید از این جهت نادر محسوب شود که کمتر دیده بودیم دروازه‌بانی به واسطه اتلاف وقت  در چند مرحله در نهایت با دریافت دو کارت زرد اخراج شود.

2028343

اصغرزاده اما بعد از دیدن کارت قرمز داور‌ جلوی چشمانش هیچ چیز حریف او نبود و زمین و زمان را برای دقایقی طولانی به هم دوخت تا از زمین خارج نشود. جایی که صدای اعتراض هواداران داماش با فریاد‌های او لحظاتی باورنکردنی در استادیوم عضدی شکل داد. کار تا جایی پیش رفت که یکی از بازیکنان داماش پا به مداخله گذاشت و قصد داشت این گلر اخراجی را به بیرون مشایعت کند که البته اصغرزاده نیز با شیطنتی جالب توجه خود را به زمین انداخت تا از این بلبشو امیدوار به کارتی علیه بازیکن حریف باشد.

2028349

در نهایت پیروز قربانی که از تمامی این دقایق سود برده بود تا گلر ذخیره‌اش را گرم کرده و آماده زمین کند، بازی را ۱۰ نفره دنبال کرد. علی نظرمحمدی نیز با سود بردن از عماد میرجوان باتجربه چشم به گل برتری و اتفاقی رویایی داشت. اتفاقا این شرایط نیز برای تیمش شکل گرفت و گلر تازه وارد که در دو مرحله روی حملات حریف توانسته بود با واکنش‌های خود مانع از گلزنی حریف شود، در اشتباهی عجیب و مهار توپ این فرصت را به داماشی‌ها داد که در سومین خطای پنالتی اعلام شده در این بازی ورزشگاه را منفجر کنند.

2028350

یک پنالتی دیگر به سود داماش گیلان و اینبار عماد میرجوان پشت توپ قرار گرفت. اما یک لحظه صبر کنید! داور بازی همچنان می‌خواهد سوژه اول این بازی لقب گیرد و در شلوغی محوطه جریمه و اعتراضاتی که دوباره شکل گرفت، یک کارت قرمز دیگر از جیبش در آورد و اکنون گچسارانی‌ها باید ۹ نفره و در شرایطی که باید تکلیف بازی با پنالتی میرجوان مشخص شود، کار را دنبال کنند!

برای هر بازیکنی اما یک لحظه بد وجود دارد و چه بد که میرجوان بدترین زمان ممکن را برای زدن ضربه بدش به سمت بیرون انتخاب کرد تا این پنالتی و شانس طلایی برای پیروزی از دست برود.

2028346

میرجوان که کل سکوها را روی سرش آوار می‌دید در لحظاتی هم یک موقعیت ایده‌آل جلوی دروازه نصیبش شد و به شکلی باورنکردنی از فاصله کمتر از ۱۰ سانتی‌متری، توپ به تیرک خورد و در آستانه دروازه بدون گلر هم  قاطی کردن بازیکنان داماش با یکدیگر مانع از گل کردن توپ شد.

ثانیه‌هایی بعد سعید رحیمی‌مقدم که شبی جنجالی را در رشت سپری کرده بود، در سوت خود دمید و بازیکنان داماش که اکنون دو بازی مقابل خوشه طلایی و سایپا را برای باقی ماندن شانس بقای خود دارند، سرنگون شوند و نای رفتن به رختکن را هم نداشته باشند.  اکنون بخشی از سکوها علیه بازیکنان شعار می‌دادند و بابت نمایش‌شان در این بازی و ناکامی در کسب پیروزی معترض بودند.

2028344

و در پایان جملات آتشین پیروز قربانی در نشست خبری بعد از بازی:

درباره داوری حرفی ندارم. بعد از پنالتی حریف فحش دادم؟ نمی‌دانم! شاید، من اصولا کنار زمین آدم با ادبی نیستم و برای تیمم می‌جنگم. اما مشکل تیم شما چیز دیگری است! این تماشاگران بی‌نظیر هستند و می‌توانم ادعا کنم با تیم مدرسه فوتبال پسرم، اینجا همه تیم‌ها را اذیت می‌کنم!

سرمربی نفت و گاز گچساران که سابقه سال‌ها بازی در استقلال را در کارنامه دارد، شاید کلیدی جمله‌اش این بود: “جای شما باشم، فیلم این بازی را نابود می‌کنم!»

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا