ورزش

نکونام در حد جشن قهرمانی (عکس)

دویدن روی تارتان آزادی

جواد نکونام که تیمش در آخرین ثانیه‌های بازی به پیروزی رسید، خوشحال ترین فرد حاضر در استادیوم بود و سر از پا نمی‌شناخت.

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که بازی استقلال با نتیجه تساوی یک بر یک وارد وقت‌های تلف شده بود، همه گمان می‌کردند که تیم جواد نکونام پس از هفته‌ها صدرنشینی بالاخره رتبه نخست جدول را به رقیب دیرینه واگذار کرده است، اما شوت فوق العاده تماشایی گوستاوو بلانکو ورق بازی را برگرداند.

استقلالی‌ها که با علم به پیروزی پرسپولیس وارد زمین مسابقه شده بودند، چاره‌ای جز برتری برابر میهمان خود نداشتند، میهمانی که طی ۱۳ ماه گذشته در بازی‌های لیگ برتری خارج از اصفهان، هرگز بازی را واگذار نکرده بود. کار آنجایی برای آبی‌ها سخت شد که آنها در همان دقیقه ششم بازی دروازه خود را باز شده دیدند.

روند بازی در نیمه نخست نیز به نحوی نبود که استقلال بتواند خطر جدی به روی دروازه ذوب آهن خلق کند. موقعیت‌های آبی پوشان مقابل خط دفاعی متراکم حریف بی‌نتیجه بود و آنها نتوانستند که فرصت صد در صد گلزنی خلق کنند تا نیمه نخست با شکست یک بر صفر آنها به پایان برسد.

نکونام در حد جشن قهرمانی (عکس)

اما نیمه دوم سبک بازی استقلال تغییر کرد. آبی‌ها به شدت بر حملات خود افزودند و موقعیت‌های زیادی نیز به روی دروازه ذوب آهن خلق کردند که بالاخره در دقیقه ۶۴ و روی شلیک فوق العاده دیدنی جلال الدین ماشاریپوف گل اول بازی را به ثمر رسانده و به بازی امیدوار شدند.

انجام یک بازی بی پروا از سوی استقلال سبب شد تا آنها موقعیت‌هایی نیز به حریف بدهند اما نکونام که به نظر می‌رسید تساوی و شکست برایش تفاوتی ندارند، میل تهاجمی تیمش را با ورود سه عنصر هجومی به نام‌های پیمان بابایی، آرمان رمضانی و جعفر سلمانی افزایش داد، جایی که تغییرات صورت گرفته توسط سرمربی آبی‌ها منجر به کسب یک پیروزی شیرین شد.

2019069

ارسال میلاد فخرالدینی که در نیمه نخست به جای ایمان سلیمی مصدوم وارد زمین شده بود، پیش از آنکه به آرمان رمضانی دیگر بازیکن تعویضی استقلال برسد، توسط مدافع ذوب آهن دفع شد. توپ در پشت محوطه جریمه به جعفر سلمانی رسید که او نیز یکی دیگر از تغییرات نکونام برای تغییر نتیجه بازی بود. این بازیکن به هر نحوی که بود، توپ را به گوستاوو بلانکو رساند. مهاجم آرژانتینی نیز با یک چرخش تماشایی و شلیک فوق العاده، گل پیروزی تیمش را در دقیقه ۹۴ به ثمر رساند.

نکونام که از این پیروزی فوق العاده شیرین و دراماتیک سر از پا نمی‌شناخت، با هیجان بالا در کنار زمین مشغول شادی و دویدن بود. سرمربی آبی‌ها که با احتساب وقت‌های تلف شده، از لحظه گل ذوب آهن تا گل پیروزی بخش تیمش، حدود ۹۰ دقیقه را زیر فشار شدیدی بود، سرانجام پیروز و سربلند زمین بازی را ترک کرد.

2019071

گل تماشایی گوستاوو بلانکو سبب شد تا استقلال به هفته‌ها صدرنشینی خود در لیگ برتر ادامه دهد. گل زیبایی که شاید بتواند در آخر فصل جام قهرمانی را برای استقلال و نکونام به ارمغان بیاورد. مهاجم آرژانتینی که با نظر سرمربی آبی‌ها به این تیم آمد، ممکن است درست به مانند رودی ژستد در زمان فرهاد مجیدی که گل تعیین کننده ای را در دربی به ثمر رساند، در پایان هفته سی‌ام با جام قهرمانی عکس یادگاری بگیرد.

عکس: مسعود اکبری

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا