ورزش

سیتی تحت هدایت پپ: هفده قهرمانی در هشت سال

سیتی تحت هدایت پپ: هفده قهرمانی در هشت سال


منچستر سیتی با هدایت گواردیولا این شانس را دارد که در صورت قهرمانی در این فصل، در قهرمانی پریمر لیگ پوکر کند.

به گزارش ایلنا، منچستر سیتی یکشنبه در آخرین بازی پریمر لیگ به مصاف وستهم می‌رود و به واسطه فاصله دو امتیازی که با آرسنال رده دومی دارد، با پیروزی در این بازی بدون اما و اگر قهرمان خواهد شد.

با اینکه تلاش سیتی برای قهرمانی تا آخرین هفته به طول انجامید اما گواردیولا در طول حضورش بین سیتیزن‌ها، نشان داده اعتماد این تیم به او در این سال‌ها بیخود نبوده و او بهترین شخص برای نیمکت آن‌ها به شمار می‌رود.

پپ که سال 2016 پس از جدایی از بایرن مونیخ، هدایت سیتی را بر عهده گرفت. در اولین سال حضورش موفق به کسب هیچ جامی نشد. اما او تنها یک سال پس از حضورش به قهرمانی لیگ جزیره رسید. او در این سال منچستر سیتی را به اولین تیم تاریخ تبدیل کرد که به امتیاز 100 در یک فصل رسیده است. او همچنین رکورد بیش‌ترین گل زده را در این لیگ شکست.

اما این پایان کار پپ در ثبت رکوردها نبود؛ منچستر سیتی با هدایت پپ در فصل 2018-2019 به اولین تیم تاریخ انگلستان تبدیل شد که سه گانه داخلی را به دست می‌آورد و بیش‌ترین برد را در یک فصل تاریخ پریمر لیگ به دست آورد.

در سال 2019-2020 اما سیتی فصل را به لیورپول واگذار کرد تا جام به آنفیلد برود. پپ پس از گذشت یک فصل در سال 2020-2021 جام را از لیورپول پس گرفت و سیتی قهرمان لیگ جزیره شد. آن‌ها در این فصل در آسانه کسب لیگ قهرمانان اروپا بودند که قافیه را به چلسی باختند.

او همچنین از سال 2017 تا 2021، یک جام حذفی، چهار جام اتحادیه و دو جام خیریه را برای سیتی به ارمغان آورد.

سیتی در فصل 2022-2023 اولین تیم تاریخ انگلستان لقب گرفت که موفق به کسب پنج‌گانه شده و در کنار منچستر یونایتد هتریک پریمر لیگ کرد. او همچنین در این سال منچستر سیتی را برای نخستین بار به قهرمانی چمپیونز لیگ رساند تا حسرت این جام نیز برای سیتیزن‌ها به اتمام برسد.

پپ حالا در فصل 2023-2024 این شانس را دارد که به اولین تیم تاریخ انگلستان بدل شود که در دو فصل متوالی هم قهرمان پریمر لیگ می‌شود هم قهرمان جام حذفی!

سیتی همچنین درصورت قهرمانی در پریمر لیگ، اولین تیم تاریخ انگلستان در ثبت پوکر قهرمانی خواهد شد.

 

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا