ورزش

مقایسه عملکرد استقلال و پرسپولیس/ تاثیر منفی اخراج یک سرخپوش

رقابت نفسگیر ادامه دارد؛

استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و ششم به سختی توانستند رقیبان خود را از پیش‌رو بردارند و به سه امتیاز حساس این دیدار برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال کشور با برتری پرسپولیس و استقلال مدعیان جدی قهرمانی به ترتیب مقابل نساجی مازندران و ذوب آهن اصفهان همراه بود. سرخابی‌های پایتخت که جدال تنگاتنگی برای فتح بیست و سومین جام لیگ برتر ایران دارند در حالی به پیروزی رسیدند که کوچک‌ترین لغزش هریک از این تیم‌ها می‌تواند تأثیر مستقیم روی جایگاه آنها داشته باشد.

مقایسه عملکرد دو تیم در جریان هفته بیست و ششم نشان می‌دهد تفاوت‌هایی در تاکتیک دو تیم برای کسب سه امتیاز وجود داشته است.

کاهش پاس برای افزایش سانتر

پرسپولیس برای خلاف هفته‌های پیشین تصمیم گرفت بازی با پاس‌های رو به جلوی بلند را در دستور کار قرار دهد. از این رو میزان پاس‌های این تیم روند کاهشی داشت تا آنها کمترین میزان پاس را از زمان روی کار آمدن اوسمار ویه‌را داشته باشند. پرسپولیس تنها ۴۰۸ پاس طبق آمار سایت «متریکا» داشت. این در حالی است که آنها میانگین بالای ۵۵۰ پاس در هر بازی را داشتند.

بی تردید اخراج سروش رفیعی در دقیقه ۵۰ تأثیر مستقیم روی آمار پاس‌های پرسپولیس در این بازی داشت تا حذف بازی‌ساز از تاکتیک‌های این تیم چنین تأثیری در خط میانی و طراحی حمله‌ها داشته باشد.

استقلال هم در دیدار با ذوب آهن بیش از پیش روی ارسال از جناحین تمرکز کرده بود تا آنها نزدیک به ۴۰ سانتر از گوشه‌ها داشته باشند. پاس‌های استقلال در خط میانی بیشترین میزان را به خود اختصاص داده بود اما دقت آنها چندان چنگی به دل نمی‌زد. آبی‌پوشان پایتخت در این بازی دقت پاس ۸۰ درصدی داشتند که بیشتر در یک سوم دفاعی خودشان بود.

قامت رشید مقابل سرخابی‌ها

استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و ششم لیگ برتر حریفانی سرسخت در مستطیل سبز داشتند. آبی‌پوشان پایتخت در نبردهای یک به یک با بازیکنان ذوب آهن موفقیت ۵۲ درصدی داشتند. ‏‬بازی کم‌نقص مدافعان ذوب آهن و قامت بلند بازیکنانی همچون شایان مصلح سبب شد تا استقلالی‌ها کار سختی در زدن ضربات اول داشته باشند. پرسپولیس نیز بر خلاف همیشه در نبردهای تن به تن موفق نبود تا کار آنها سخت‌تر از همیشه دنبال شود. آنها همچون استقلال حدودا نیمی از موفقیت‌های این چنینی را در جریان بازی برای خود کردند و با تأثیر اشتباهات فردی بازیکنان نساجی به پیروزی رسیدند.

کار سخت برای قهرمانی

استقلال و پرسپولیس در حالی به سه امتیاز مهم هفته رسیدند که خیلی سخت توانستند به گل برسند. پرسپولیس که امید گل قابل قبولی در جریان بازی داشت با کم دقتی اوستون ارونوف در نیمه اول نتوانست به گل‌های بیشتر برسد تا به سختی در نیمه دوم به گل برتری رسیده و سه امتیاز را بگیرد. استقلال نیز در آخرین دقیقه‌های وقت اضافه بازی توانست گل برتری را توسط بلانکو به ثمر برساند. بردهای سختی که نشان می‌دهد حریفان استقلال و پرسپولیس قرار نیست به راحتی پا پس بکشند و کار را برای مدعیان قهرمانی سخت‌تر از همیشه کنند.

حالا استقلال با ۵۷ و پرسپولیس با ۵۶ امتیاز همچنان به رقابت سرسختانه خود برای قهرمانی ادامه می‌دهند تا چهار بازی باقیمانده هر دو تیم مهم‌ترین سرنوشت را برای فصل جاری آنها به رشته تحریر درآورد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا