ورزش

تشریح روند اختصاص دو کرسی مهم ورزش‌های آبی آسیا و جهان به ایران

محسن رضوانی با مهر مطرح کرد:

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو که اخیرا به عنوان عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی انتخاب شده است در مورد این کرسی و همچنین کرسی مدیراجرایی اسیا که به ایران سپرده شده، توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا که هفته گذشته در تایلند برگزار شد، محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با رای اعضا مجمع به عنوان عضو هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان انتخاب شد.

بر این اساس، وی برای مدت چهار سال از سال ۲۰۲۵ عضو هیات رییسه فدراسیون ورزش های آبی جهان خواهد بود. همچنین در این مجمع وی به عنوان نماینده هیات رییسه ورزش‌های آبی آسیا به منظور نظارت بر کمیته واترپلو این قاره معرفی شد. این در حالی است که محسن رضوانی عضو هیات رییسه کنفدراسیون آسیا است و پس از انتصاب جهانی در این هیات رییسه نیز ابقا شد.

همچنین در مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش های آبی آسیا فرید فتاحیان که پیش از این به عنوان مدیر اجرای کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا برگزیده شده بود در این سمت باقی ماند.

محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد این انتصاب ها و کرسی های کسب شده برای ورزش ایران توضیح داد و گفت: با احتساب دورانی که به عنوان ورزشکار فعالیت داشتم، در مجموع حدود ۳۰ سال است که در ورزش و بعد داخلی و بین المللی آن فعالیت دارم.

وی ادامه داد: به این واسطه در فضای دوستانه و کاملا تعاملی با مسئولان فدراسیون آسیایی و جهانی ورزش های آبی و مسئولان این حوزه در کشورهای مختلف بوده ام. همین افراد در مجامع انتنخاباتی آسیا و جهان رای دهنده هستند و انتخاب می کنند که چه کسی صاحب کرسی باشد.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با تاکید بر اینکه کرسی های بین المللی کسب شده نتیجه یکی دو روز فعالیت و ارتباط بین المللی نیست، خاطرنشان کرد: سال های متوالی است که در این زمینه فعالیت داریم و به طرق مختلف زمینه سازی لازم را انجام دادیم. ابتدا عضو هیات رییسه فدراسیون آسیایی ورزش های آبی شدم، از همین مسئولیت برای ورود به فدراسیون بین المللی و کسب کرسی در آن استفاده کردم. از یک سال قبل رایزنی هایی آغاز شد.

رضوانی با یادآوری اینکه مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی قطر برگزار شد، تصریح کرد: در قطر هم صحبت هایی با رییس کنفدراسیون ورزش های آبی آسیا و دیگر مسئولان ارشد این کنفدراسیون و فدراسیون جهانی انجام دادم. خوشبختانه این رایزنی ها در کنار پیشینه قابل توجهی که در اسیا و جهان داریم، به نتیجه رسید و صاحب دو کرسی مهم و تاثیرگذار برای ورزش شدیم.

وی با یادآوری اینکه با رای مستقیم اعضای مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش های آبی آسیا نمایندگان ایران، تایلند، چین و هند به صورت مستقیم عضو هیات رییسه جهانی شدند، افزود: ۴ نفر دیگر هم باید از آسیا وارد ترکیب جهانی هیات رییسه شوند. آنها در کنگره ای که سال آینده میلادی در سنگاپور برگزار خواهد شد، انتخاب می شوند. در مجموع با احتساب «المسلم» رییس فدراسیون جهانی ورزش های آبی، این فدراسیون ۹ عضو از قاره آسیا خواهد داشت.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با یادآوری اینکه دوره چهار ساله اش به عنوان عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی ورزش های آبی از سال ۲۰۲۵ آغاز می شود، به انتصابش به عنوان نماینده هیات رییسه ورزش‌های آبی آسیا به منظور نظارت بر کمیته واترپلو این قاره اشاره و تاکید کرد: این هم اتفاق مهمی است که برای واترپلو و در کل ورزش ایران رقم خورده است و قطعا می تواند دستاوردهای مهمی به دنبال داشته باشد.

رضوانی با یادآوری انتصاب فرید فتاحیان به عنوان مدیراجرایی کنفدراسیون آسیا، گفت: طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عنوان دبیر کلی و همچنین خزانه داری از این کنفدراسیون حذف شده و تمام وظایف آنها با دایره اختیارات بیشتر بر عهده مدیر اجرایی است. در واقع تمام مسئولیت های مهم اجرایی قاره آسیا در حوزه ورزش های آبی با فتاحیان است. این اتفاق مهمی است ورزش ایران از ان بهره مند شده است.

وی با بیان اینکه تا چند روز دیگر ترکیب کمیته های کنفدراسیون ورزش های آبی آسیا انجام می شود و سعی داریم در هر کمیته هم یک نماینده از ایران داشته باشیم، در مورد تاثیری که کرسی های آسیایی و جهانی شده کسب شده برای ورزش ایران خواهد داشت، گفت: رایزنی با دیگر کشورها و بهره مندی از دانش مربیان آنها برای ارتقا شرایط ورزشکاران مان همراه با اخذ امتیاز میزبانی برای مسابقات مختلف از کمترین تاثیرات این کرسی های مهم است. تلاش داریم به این واسطه به رشد ورزش های آبی در ایران کمک بیشتری داشته باشیم.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در ادامه در مورد وضعیت مهرشاد افقری و سامیار عبدلی که برای حضور در رقابت های گزینشی المپیک آماده می شوند، گفت: «جان اونسوی» نظر مساعدی روی این دو نفر دارد. سامیار که در آلمان پیگیر تمریناتش است. مهرشاد هم چند روز پیش همراه با مربی تیم ملی به ترکیه رفت تا آنجا و در کنار اونسوی تمریناتش را دنبال کند. البته بنیامین قره حسن لو که شناگر سرعتی است هم به این اردو اضافه شده است. این تمرینات ۲۱ روز ادامه دارد و بعد از ان سامیار و مهرشاد در رقابت های گزینشی به میزبانی ایتالیا شرکت می کنند.

رضوانی در پایان گفت: با توجه به تغییر رکوردهای ورودی المپیک، کسب سهمیه واقعا سخت و در حد نشدن است. رکوردی که امسال مهرشاد دارد، چهار سال پیش رکورد B ورودیه المپیک بود. با این حال خیلی امیدواریم که بتوانیم نتیجه بگیریم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا