ورزش

فردین غول جدید سنگین وزن کشتی جهان!

ستاره‌ای که المپیک او را از دست داد

فردین هدایتی با کسب مدال طلای تورنمنت مجارستان و کرواسی خودش را به عنوان یک پدیده در سطح جهان مطرح کرده است.

به گزارش “ورزش سه”، شاید بتوانیم بگوییم اتفاقی شبیه رقابت حسن یزدانی و کامران قاسمپور در سنگین وزن کشتی فرنگی رخ داده است. یک پدیده جدید به نام فردین هدایتی که در ماههای اخیر چند قهرمان و مدال دار جهانی را شکست داده، پشت خط امین میرزازاده قرار گرفته که حضورش در المپیک 2024 پاریس نهایی شده است. 

فردین هدایتی بعد از درخشش در تورنمنت کرواسی، با اینکه به خاطر نتایج امین میرزازاده و تصمیم کادرفنی دیگر شانسی برای رسیدن به المپیک نداشت، دیروز در وزن 130 کیلوگرم مسابقات بین المللی مجارستان روی تشک رفت. شاید سخت ترین قرعه ممکن هم نصیب فردین شد تا او در همان ابتدای کار یک محک جدی بخورد. هدایتی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر از سد رضا کایالپ قهرمان چند دوره جهان و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک از ترکیه گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. 

فردین غول جدید سنگین وزن کشتی جهان!

شکست این قهرمان پرآوازه ترکیه ای که البته سال گذشته به سختی توسط امین میرزازاده هم رقم خورده بود، نشان داد که فردین هدایتی کم از مرد سنگین وزن المپیکی ایران ندارد. 

فردین هدایتی با همین قدرت ادامه داد و مقابل آلن الکسیوس سیوراریو دارنده مدال برنز جهان از رومانی با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. پسر جوان آملی کشتی فرنگی ایران در دیدار پایانی به مصاف یاکوبی کاجایا دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان از گرجستان رفت و با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.

شکست دادن مدال آوران جهانی که چند ماه قبل در تورنمنت کرواسی هم توسط فردین هدایتی رقم خورده بود، حالا در مجارستان به شکل کم نظیرتری تکرار شد تا خیلی از علاقه مندان به کشتی لقب غول کش را کنار نام فردین هدایتی جای دهند. 

2031691

پسر دهه هشتادی کشتی فرنگی ایران در همین مدت کوتاه نشان داده که می تواند در سطح جهان حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. او با اینکه المپیک 2024 پاریس را از دست داده، اما باید به خوبی حفظ شود تا در دو المپیک بعدی بتواند توانایی های فنی خود را در بالاترین سطح مسابقات نشان دهد. 

در سال هایی که سنگین وزن های کشتی ایران چه در آزاد و چه فرنگی حرف اول را در جهان می زنند، ظهور فردین هدایتی به عنوان یک ستاره جدید می تواند بهترین خبر برای حسن رنگرز، علیرضا دبیر و کشتی ایران باشد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا