ورزش

دل فوتبالی‌ها برای زیدان روی نیمکت تنگ شده: لطفا برگرد

دل فوتبالی‌ها برای زیدان روی نیمکت تنگ شده: لطفا برگرد


دوری زین‌الدین زیدان از نیمکت تیم‌های معتبر اروپایی طولانی شده است اما صبر استراتژیک او به معنای آن است که تا رسیدن به هدف دلخواهش منتظر می‌ماند.

به گزارش ایلنا، زین‌الدین زیدان اسطوره فوتبال فرانسه دلتنگ مربیگری است چون سه سال بعد از ترک سانتیاگو برنابئو هنوز فرصت مناسبی برای کار پیدا نکرده است. این مربی ۵۱ ساله در ژوئن ۲۰۲۱ از نیمکت رئال‌مادرید جدا شد اما حالا می‌گوید دوری‌اش از کنار زمین‌ها طولانی شده است: «اگرچه مربیگری انرژی خیلی زیادی از من می‌گیرد اما این دوری برایم آزاردهنده شده است. زندگی به عنوان مربی خسته‌ام می‌کند اما کمی برایش دلتنگ شده‌ام. به هر حال زندگی خوبی دارم و باید ببینیم چه وقت فرصت کار دوباره پیش می‌آید.»

دوران مربیگری زیدان با موفقیت‌های قابل توجهی همراه بود به خصوص در دو دوره کاری که با مادرید داشت. او در این تیم در ۱۱۴ بازی روی نیمکت نشست و عناوین قهرمانی بسیاری به دست آورد از جمله سه قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا. بعد از جدایی از رئال، رسانه‌ها گمانه‌زنی‌های زیادی کردند درباره اینکه به تیم‌های مختلف باشگاهی و ملی از جمله منچستریونایتد، بایرن‌مونیخ و تیم ملی فرانسه می‌رود.

با وجود این فرصت‌ها زیدان در انتخاب سختگیرانه عمل کرده و پیشنهادهای متعددی را رد کرده است. گزارش شده است او به درخواست یوونتوس، المپیک مارسی، تیم ملی برزیل، تیم ملی امریکا و حتی تیم ملی الجزایر پاسخ منفی داده است که این آخری با توجه به اصالت او و پدر و مادرش که اهل این کشور هستند، جالب است. به نظر می‌رسد او در انتخاب به دنبال کار در تیمی است که با انگیزه‌ها و اهدافش همخوانی داشته باشد.

بعد از مشکلات اوله گونار سولشر در سال ۲۰۲۱، منچستریونایتد مصمم بود این مربی فرانسوی را به انگلیس بیاورد و گفته می‌شود هیأت مدیره باشگاه مذاکره با او را آغاز کرد. رسانه‌های انگلیسی این تلاش را تأیید کردند اما این اتفاق هرگز رخ نداد. این اواخر هم زیدان علاقه به کار در بایرن‌مونیخ را انکار کرد. باواریایی‌ها بعد از فصل بدی که پشت سرگذاشتند و بعد از ۱۲ سال بدون جام به کارشان پایان دادند، همکاری‌شان با توماس توخل ادامه نیافت و در اقدامی که خیلی‌ها را شگفت‌زده کرد، ونسان کمپانی را به عنوان مربی برگزیدند که در این فصل نتوانست برنلی را در لیگ برتر حفظ کند.

یکی از شغل‌های مورد علاقه زیدان مربیگری در تیم ملی فرانسه است. بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ که فرانسه در فینال برابر آٰرژانتین شکست خورد، خیلی‌ها انتظار داشتند زیدان جای دیدیه دشان را بگیرد اما تمدید قرارداد او تا سال ۲۰۲۶ به رویای زیدان پایان داد. با وجود این ناکامی، زیدان امیدوار و صبور می‌ماند تا فرصت مناسب پیدا شود.

تیم وسوسه‌کننده دیگر المپیک مارسی است، شهر زادگاه زیدان. شایعاتی وجود داشت درباره اینکه زیدان مایل به کار در این تیم است اگر باشگاه تغییر بزرگی داشته باشد مانند فروش به مالکان جدید. اما مالک فعلی، فرانک مک کورت تمایلی به فروش ندارد و به این ترتیب فعلاً انتقال زیدان منتفی است.

احتمال بازگشت زیدان به دنیای مربیگری در حالی مطرح می‌شود که بازار بشدت رقابتی است. تیم‌های بزرگی مثل پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد چند وقت یک بار درگیر شایعات می‌شوند و به عنوان مقصد محتمل بعدی او معرفی می‌شوند. سابقه فوق‌العاده زیدان به عنوان بازیکن و مربی باعث می‌شود خیلی‌ها دنبالش باشند اما صبر استراتژیک او به معنای آن است که تا رسیدن به هدف دلخواهش منتظر می‌ماند.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا