ورزش

حمودی: رفتن خطیر به قهرمانی استقلال کمک می‌کند

کورس قهرمانی در لیگ برتر ایران مانند انگلیس است

بازیکن سابق استقلال می گوید که امیدوار است تا با واگذاری آبی ها به هلدینگ خلیج فارس، دیگر شاهد حذف این تیم از آسیا نباشیم.

به گزارش “ورزش سه”، استقلال برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر، نیازمند کسب پیروزی در سه مسابقه آخر خود است و بدون توجه به دیدارهای پرسپولیس، می تواند یکی از باارزش ترین جام های قهرمانی را بالای سر ببرد. هر چند که توقف احتمالی پرسپولیس نیز می تواند فرصت تنفسی را در اختیار آبی ها قرار دهد ولی برای اینکه کار به اما و اگر نکشد، آبی ها می توانند با کسب 9 امتیاز باقیمانده، جام را از آن خود کنند.

استقلال باید روز سه شنبه در دیداری از هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ برتر به مصاف نساجی برود. دیداری حساس و مهم که به نظر می رسد دشوارترین چالش آبی ها برای قهرمانی است. علی حمودی بازیکن سابق آبی ها نیز اعتقاد دارد

حمودی در گفتگو با خبرنگار ورزش سه درخصوص شرایط استقلال می گوید: این تیم با تمام کم و کاستی هایی که اول فصل داشت، توانست از همان ابتدای لیگ در صدر جدول باشد و این رتبه را حفظ کند. مشکلاتی نیز در ادامه راه برای این تیم پیش آمد که حضور سرمربی باتجربه ای مانند جواد نکونام باعث شد که او اجازه ندهد این حواشی به نتایج تیم لطمه ای وارد کند. باید به کادر آقای نکونام و بازیکنان خسته نباشید گفت، چون امسال سال بسیار سختی برای تیم بود و انواع مشکلات را داشتند. حواشی درون خانوادگی زیادی درست شد و با وجود این همه مشکلات، توانستند تیم را تا سه هفته مانده به اتمام لیگ در صدر نگه دارند. این کار خیلی بزرگی است. ما مدعی اصلی قهرمانی هستیم و همه چیز دست خودمان است.

حمودی: رفتن خطیر به قهرمانی استقلال کمک می‌کند

او درخصوص تغییرات مدیریتی در استقلال نیز گفت: شاید بهترین خبری که می‌شد به تیم داد، کناره گیری یا برکناری مدیرعامل تیم آقای خطیر بود، چون درون باشگاه با این اختلافاتی که میان ایشان و سرمربی رقم خورده بود، ضرر آن فقط به چشم تیم و بازیکنان می رفت و خدای ناکرده باعث می شد تا صدر جدول از دست برود. من دفعه قبل هم اعلام کردم که مشکلات ایشان زرگری نیست و کاملا مشهود بود طرفین اختلاف دارند. شاید اگر اختلافات بیشتر می‌شد و ایشان در راس کار باقی می‌ماندند، باعث از دست رفتن قهرمانی می‌شد و بهترین اتفاق، برکناری آقای خطیر بود. در حال حاضر باشگاه خیلی راحت کارش را می‌کند و به نظر من از لحاظ روحی روانی، کادر و بازیکنان در شرایط خوبی قرار دارند. آنها بر روی کار خودشان تمرکز می‌کنند و حواشی را فراموش کرده اند و تمام تلاششان این است که استقلال قهرمان شود.

بازیکن سابق استقلال درباره مشکلات مالی این باشگاه نیز می گوید: خیلی حیف است که تیم های بزرگی مانند استقلال و پرسپولیس مشکلات مالی داشته باشند و با شکایت بازیکنان، پنجره شان بسته شود. چون منبع مالی مشخصی ندارند، این مشکلات به وجود می آید، این اتفاقات زیبنده فوتبال کشور نیست و استقلال و پرسپولیس نماد فوتبال ایران هستند و در آسیا فوتبال ایران را با این دو تیم می‌شناسند. آنها پر هوادارترین تیم های کشور هستند و با ورود هلدینگ خلیج فارس می‌توان روزهای خوبی را برای استقلال دید. چون این هلدینگ یک شرکت بزرگ هستند و حسابرسی درستی دارند، امیدوارم از این به بعد شاهد اتفاقات تلخ از جمله حذف استقلال از آسیا و بسته شدن پنجره نباشیم. استقلال به راحتی می‌تواند کار خودش را انجام دهد و مشکل مالی گریبان گیرش نشود. توقعات از این تیم بالاست. شاهد یک تصمیم خوبی از سوی وزارت ورزش بودیم و قطعا در روند نتیجه گیری و قهرمانی تیم امتیاز مثبتی دارد.

1472423

حمودی درخصوص حفظ صدر جدول نیز گفت: صدرنشینی در حال حاضر کار سختی است که هفته ها بتوانی آن را حفظ کنید. آقای نکونام کار خیلی بزرگی را انجام دادند و مقابل تیم های قعر جدولی که دنبال امتیاز هستند، کسب سه امتیاز خیلی سخت است. با درایت آقا جواد توانستیم هفته ها در صدر باقی بمانیم. این تیم استقلال به یک همدلی خیلی خوبی رسیده است و گل های دقیقه ۹۰ حرف های من را تایید می‌کند و امیدوارم این همدلی تا روز آخر و بازی مقابل پیکان ادامه دار باشد.

او گفت: قهرمانی در دستان خودمان است و اگر بازی های خود را با برتری به اتمام برسانیم، در پایان فصل به همراه جواد نکونام و بازیکنان جشن قهرمانی را برگزار می‌کنیم. لیگ امسال تفاوت خاصی که دارد باعث می شود قهرمانی دلچسب تر و حساس تر باشد چون دو تیم استقلال و پرسپولیس پس از سال ها در کورس رقابت هستند و تا ثانیه آخر کنار هم رقابت می‌کنند. قهرمانی در لیگ برتر ایران شباهت زیادی به لیگ برتر انگلیس دارد که منچسترسیتی و آرسنال در کورس هستند. این قهرمانی طعم لذت بخش تری دارد و هر کدام از تیم ها قهرمان شود که مطمئنم استقلال خواهد بود، دلچسب تر است.

علی حمودی که علاوه استقلال سابقه بازی در استقلال اهواز، فولادخوزستان، مس کرمان، سپاهان، تراکتور، پیکان، شاهین بوشهر و استقلال خوزستان و ملاثانی را دارد در خصوص شرایط ملاثانی افزود: سه هفته پایانی لیگ یک است و تمرینات‌مان را پشت سر می‌گذاریم. این هفته یک دیدار حساس مقابل تیم صدرنشین خیبر خرم‌آباد داریم که هنوز شرایط محل برگزاری آن را نمی‌دانیم که در کدام شهر باید از تیم حریف میزبانی کنیم. شرایط ما از لحاظ جدولی تثبیت شده است و در میانه جدول حضور داریم. امیدوارم این فصل به خوبی تمام شود و در آینده، بازیکنان لایق تیم ما راهی لیگ برتر شوند.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا