ورزش

رای تاریخی: قدرت باشگاه‌ها مقابل یوفا بیشتر شد

پس از حکم دادگاه اسپانیا به نفع سوپرلیگ، قدرت باشگاه‌ها علیه فیفا و یوفا بیشتر می‌شود.

به گزارش “ورزش سه”، روز دوشنبه رای دادگاه تجاری شماره ۱۷ مادرید به نفع سوپرلیگ و علیه یوفا و فیفا صادر شد. این رای مانع فشارهای نهادهای ذکرشده بر باشگاه‌های سوپرلیگ، به‌خصوص رئال مادرید و بارسلونا می‌شود.

حالا به گفته تایمز، باشگاه‌های اروپایی احتمالا قدرت بیشتری برای تاثیرگذاری بر مسابقات فیفا و یوفا خواهند داشت. چرا که دست‌های این دو نهاد برای فشار بر باشگاه‌ها بسته شده است.

طبق این گزارش، با رای دادگاه به سود سوپرلیگ، باشگاه‌ها نفوذ بیشتری در تصمیمات یوفا برای مسابقات آینده خواهند داشت و همچنین در توزیع مالی درآمدها هم سهم بیشتری خواهند داشت.

رای تاریخی: قدرت باشگاه‌ها مقابل یوفا بیشتر شد

گفته می‌شود رای صادره می‌تواند منجر به بیشتر شدن قدرت باشگاه‌ها در مقابله با فیفا دی و محدود کردن رفتن بازیکنان به تیم ملی شود، آنها می‌توانند در مسابقات فیفا دی که حساسیت و ضرورت کمی دارند، برخی از بازیکنان‌شان را که احساس می‌کنند در خطر مصدومیت قرار دارند به تیم ملی ندهند که برد بسیار بزرگی برای باشگاه‌هاست.

رای دادگاه دوشنبه همچنین توانایی یوفا را برای فشار بر باشگاه‌ها برای عدم شرکت در سوپرلیگ بسیار محدود می‌کند و به‌صورت کلی یک گام بلند در راه تأسیس و برگزاری مسابقات سوپرلیگ است.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا