حوادث

تلاش برای حسرت!/ روایت لحظات نفس‌گیر مرگ دو کودک و یک زن در سیل دیروز مشهد

تلاش برای حسرت!/ روایت لحظات نفس‌گیر مرگ دو کودک و یک زن در سیل دیروز مشهد

رکنا: خبرنگار “آخرین خبر” که برای تهیه گزارش از ماجرای سیل دیروز مشهد به مناطق سیل‌زده این شهر رفته به خانه‌ای که در آن دو کودک و یک زن به طرز غم‌انگیزی فوت شده‌اند مراجعه کرد و به روایتی دست اولی از لحظات بهت و حیرت نزدیکان این عزیزان دست یافته

منبع رکنا
آگهی
ورزش

جزییاتی از فساد مالی در یک باشگاه/ پرواز سرمربی با هواپیمای شخصی!

احتمال برکناری چند مدیر؛

یکی از باشگاه های لیگ برتری در فوتبال در سال های اخیر با فسادهای مالی زیادی رو به رو بوده که باعث شده تا پای نهاد های نظارتی به این مجموعه باز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال افشای تخلفاتی که در مسایل مالی یکی از تیم های فوتبال ایران صورت گرفته است، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با ورود به این موضوع از رسیدگی و پیگیری مراجع قضایی خبر داده است.

این تیم که چند فصلی از حضورش در لیگ برتر می گذرد و در این فصل هم با مشکلات مالی پرتعدادی دست به گریبان است، با ورود نهادهای نظارتی با چالش جدیدی مواجه شده است که به سرانجام رسیدن آن می تواند برای برخی مدیران، یک مربی و چند عامل این باشگاه که در فوتبال مشغول هستند دردسرساز شود.

شفاف نبودن مسایل مالی در این باشگاه مربوط به فصل جاری نمی‌شود و ریشه در مدیریت‌های گذشته این باشگاه صنعتی دارد و رد و بدل شدن پول‌های کلان بدون هیچ شفافیت مالی حتی باعث شد تا یکی از اعضای مدیریتی این باشگاه مدتی را در بازداشتگاه به سر ببرد و با وثیقه زمینه آزادی خود را فراهم سازد.

طبق پیگیری‌های خبرنگار مهر، رد و بدل شدن پول‌های کلان فقط در بخش مدیریتی این باشگاه نبوده و در سال‌های گذشته یکی از اعضای بلند بالای کادر فنی نیز سهم به سزایی در دریافت مبلغ‌های کلان داشته است که پس از جدایی مدیرعامل وقت در آن باشگاه خیلی زود تصمیم به جدایی از تیم خود را گرفت.

در این مورد عنوان شده این مربی در زمان حضورش پس از انجام هر بازی بلافاصله با یک پرواز ویژه راهی استان محل سکونتش می شده و در طول فصل همیشه این کار را با هماهنگی مدیران وقت انجام داده که البته هزینه این پروازها به عهده خودش نبوده است.

تمامی این مسایل مالی مربوط به مسئول امور ورزش یک شرکت صنعتی می‌شود که با آمدن مدیرعامل جدید این باشگاه، خواستار جدایی وی از سمتش شده بود که بنا به دلایلی تا به امروز موفق به انجام این کار نشده است.

با روی کار آمدن مدیریت جدید در این شرکت صنعتی اما باز هم همان فرد در سمت امور ورزش باشگاه‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد و اکثر مدیران رشته‌های ورزشی زیر مجموعه این شرکت دل خوشی از فرد مذکور ندارند.

وظیفه اصلی این فرد بر طرف کردن کسری بودجه باشگاه‌ها با توجه به خرج و مخارج در آنهاست اما گویا بودجه اصلی صرف امور دیگری می‌شود. این فرد که مدت کمی تا پایان دوران حضورش در شرکت صنعتی باقی مانده همچنان درصدد است تا هر طور شده مدیرعامل وقت این باشگاه را از سمت خود برکنار کند.

شنیده می‌شود در این زمینه برخی از افرادی که پیش از این در مجموعه ورزشی این شرکت مسئولیت داشتند و اکنون در خارج از این استان سکونت دارند تلاش‌های زیادی را برای پرونده سازی علیه مدیریت فعلی انجام می‌گیرند تا جایگزین وی شوند.

علاوه بر این ها برای بهره برداری از مجموعه ورزشی این باشگاه، چند صد میلیارد تومان بین اشخاص رد و بدل شده که هزینه‌های نابه جا و شفاف نبودن آنها باعث شده تا نهادهای نظارتی نگاه ویژه‌تری به آن داشته باشند.

آگهی
جامعه

هشدار هواشناسی به ۱۳ استان کشور/هلال‌احمر آماده‌باش شد

محمودی خبر داد؛

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران در ۱۳ استان کشور از آماده باش تیم‌های عملیاتی هلال احمر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ بابک محمودی اظهار داشت: هشدار سطح نارنجی شماره ۱۶ سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش رگباری باران- وزش شدید باد اعلام شد.

وی افزود: امروز یکشنبه: دامنه و ارتفاعات آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و شمال زنجان پیش‌بینی شده است.

وی بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور روز دوشنبه: دامنه و ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شرق و شمال شرق خوزستان و جنوب لرستان تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: تیم‌های عملیاتی این جمعیت در قالب امدادگران و نجاتگران در حالت آماده باش قرار دارند و هموطنان در صورت بروز هرگونه مخاطره جوی با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا