ورزش

اگر مورینیو نبود، رئال این همه قهرمانی نمی‌آورد

با او دوباره قدرت گرفتیم

دیگو لوپز از ژوزه مورینیو به عنوان معمار موفقیت‌های رئال در یک دهه اخیر اروپا یاد کرد.

به گزارش “ورزش سه”، یازده سال پیش رئال مادرید شرایط خاصی داشت. به دلیل اختلاف مورینیو با کاسیاس، او به یکباره نیمکت‌نشین دیگو لوپز شد و آقای خاص به ایکر میدان نداد. 

در آخرین فصل حضور مورینیو در رئال این تیم تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان رفت ولی برای سومین دوره متوالی نتوانست به فینال برسد. یک سال بعد که رئال با کارلتو قهرمان اروپا شد، لوپز در لالیگا فیکس بود و کاسیاس در لیگ قهرمانان.

اگر مورینیو نبود، رئال این همه قهرمانی نمی‌آورد

لوپز که اخیر بازنشسته شد، در آستانه بازی برگشت رئال برابر بایرن در نیمه نهایی لیگ قهرمانان گفت: «من می بینم که رئال امسال برای پانزدهمین بار قهرمان خواهد شد. این را کاملا می توان حس کرد. در فینال نه دورتموند و نه پی اس جی حریف این رئال نخواهند شد. پی اس جی در دو بازی برابر بارسا اصلا خوب نبود و اگر آرائوخو اخراج نمی شد، آنها صعود نمی کردند.»

رئال در 12 سال اخیر 10 بار به نیمه نهایی رسیده و 5 بار جام را بالای سر برده است. لوپز نقش مورینیو در این موفقیت ها را مهم دانست: «بله، با مورینیو ما قهرمان لیگ قهرمانان نشدیم ولی درصدی از موفقیت های سال های بعد رئال را باید به او نسبت داد. مورینیو در سخت‌ترین مقطع و زمانی که بارسا با پپ بهترین دورانش را سپری می کرد، رئال را در اختیار گرفت و روح تازه ای به تیم دمید. ما از سال 2004 دیگر نتوانسته بودیم به نیمه نهایی برسیم ولی از 2010 با مورینیو قدرت‌مان در اروپا را باز پس گرفتیم.»

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا