ورزش

برنامه‌‌های مربی ایرانی‌ تیم‌ملی افغانستان پیش از جام‌جهانی

مرتضایی: آرژانتین در برابر ما از پیش برنده نخواهد بود

مجید مرتضایی، سرمربی شگفتی‌ساز تیم ملی فوتسال افغانستان اعتقاد دارد که در جام جهانی برابر هیچ تیمی از پیش بازنده نخواهند بود و نتایج غیر قابل پیش‌بینی است.

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتسال افغانستان در نخستین حضور خود در جام جهانی فوتسال در گروه سوم به مصاف تیم‌های ملی آرژانتین، اوکراین و آنگولا خواهد رفت و بسیار امیدوار است که پس از هنرنمایی در جام ملت‌های آسیا، این بار در بزرگ‌ترین رویداد فوتسالی جهان همه را شگفت زده کنند و قدرت فوتسال افغانستان را به رخ بکشند. مجید مرتضایی، سرمربی ایرانی تیم ملی افغانستان که بهترین و رویایی‌ترین روزهای مربی‌گری‌اش را تجربه می‌کند، از اهداف بزرگ خود و برنامه‌ریزی‌هایش پیش از آغاز جام جهانی فوتسال می‌گوید. آن‌ها قصد دارند با آنالیز کامل از حریفان و انجام چند دیدار دوستانه بسیار مناسب، پای به نبرد با حریفان بگذارند.

مرتضایی در مصاحبه ای با خبرنگار ما، از شناخت خود نسبت به رقیبان گروهی جام جهانی و همچنین از برنامه‌ریزی‌‌هایش تا شروع آوردگاه بزرگ می‌گوید که در ادامه خواهیم خواند.

*نتایج گروه ما به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست؛

در ارتباط با قرعه جام جهانی باید بگویم که همه قرعه‌ها برای تیم ما که برای اولین بار به آوردگاه بزرگ راه یافته‌ایم، سخت خواهد بود. تیم ملی اوکراین، از تیم‌های بزرگ اروپاست که سابقه نایب قهرمانی در یورو را دارد. آرژانتین که نیازی به تعریف ندارد و قهرمان و نایب قهرمان دنیا به شمار می‌رود. آنگولا بالاتر از مصر و نایب قهرمان آفریقا شده است. پس همه این‌ها یعنی در گروه دشواری حضور داریم. احساس بنده این است که آنگولا می‌تواند از اوکراین قدرتمند‌تر باشد. به هر حال باید بهترین تمرینات را داشته باشیم و با دیدارهای تدارکاتی مناسب، آماده مسابقات شویم. در گروهی قرار گرفته‌ایم که به هیچ عنوان ممکن نیست نتایج را از قبل پیش‌بینی کرد. حتی در بازی ما با آرژانتین هم نمی‌توان با قاطعیت برد را متعلق به آن‌ها دانست. نکته جالب، در صورت صعود افغانستان به مرحله حذفی باری دیگر به یک تیم بزرگ برخورد خواهیم کرد. ممکن است حریف بعدی ما، پرتغال یا اسپانیا باشد. کار ساده‌ای نداریم و قرار نیست فقط برای تجربه در جام جهانی حضور پیدا کنیم. باید با تکیه به استعداد بازیکنان جوان‌مان و تمرینات تاکتیکی و تکنیکی، برای صعود تلاش کنیم. ما کاملا با آمادگی به ازبکستان می‌رویم.

*حریفان خود را کاملا دقیق آنالیز می‌کنیم؛

خیلی شفاف و واقع‌بینانه می‌گویم که شناخت کاملی از حریفان نداریم. از الان شروع به آنالیز آن‌ها کرده‌ایم. تحقیق از نحوه بازی، آشنایی کامل با روحیات مربی و بازیکنان حریف. بلافاصله پس از قرعه‌کشی شروع به جمع آوری اطلاعات کرده‌ایم. فیلم‌های مسابقات آن‌ها را بدست آورده‌ایم و تقریبا شبیه‌سازی می‌کنیم با تیم‌هایی که برابر آن‌ها تا به حال بازی انجام داده‌ایم. سعی می‌کنیم بازی‌های دوستانه ما با تیم‌هایی باشد که نزدیک به حریفان گروهی‌اند. در حال رایزنی هستیم تا با لیبی دیداری داشته باشیم. به نظر بنده آرژانتین تیمی شبیه به ایران است و ما سابقه بازی برابر ایران را بارها داشته‌ایم. در ارتباط با اوکراین، تیم‌های شرق اروپا گزینه‌های مناسبی برای بازی‌های تدارکاتی خواهند بود.‌

* به صعود کردن امیدوار هستیم؛

در نگاه اولیه برای صعود به مرحله بعد، ما امیدواریم سه تیم از گروه ما راهی دور حذفی شود. صعود چهار تیم برتر سوم گروه‌ها، شانس تیم‌هایی مثل ما را دوچندان می‌کند. امیدواریم جزو صعودکنندگان باشیم. باری دیگر تکرار می‌کنم اصلا قابل پیش‌بینی نیست که کدام تیم‌ها از این گروه موفق به صعود می‌شوند. حدس می‌زنم سه تیم دیگر روی افغانستان حسابی باز نمی‌کنند و ما را دست کم می‌گیرند. تقریبا از عکس‌العمل آن‌ها مشخص است. اما در جام جهانی هیچ تیمی نمی‌تواند حریفش را نادیده و ضعیف بشمارد.

*بازی‌های دوستانه خوبی را خواهیم داشت؛

برای بازی‌های دوستانه برنامه‌ریزی داشته‌ایم. به دو الی سه تا تورنمنت دعوت شده‌ایم. اگرچه همچنان صددرصد نیست. اما مسابقاتی در چین خواهیم داشت که اگر مشکلی پیش نیاید با کشور میزبان و ژاپن مسابقه ای را انجام می‌دهیم. رقابت‌های کافا برای ما مناسب خواهد بود تا تقابل با تیم هایی چون ایران، ازبکستان و تاجیکستان داشته باشیم. تورنمنت کشور تایلند ده روز پیش از جام جهانی پیگیری می شود که چند دیدار بسیار حیاتی را خواهیم داشت. حداقل پنج تیم از جام جهانی در تایلند شرکت می‌کنند و مجموعا هشت تیم در دو گروه چهار تیم حضور خواهند داشت. در حال حاضر برنامه‌های ما این است و اردوهای تیم ملی از روز شنبه آغاز می‌شود.

مرتضایی و مردانش در نخستین نبرد برابر آنگولا به میدان خواهند رفت که برایشان دیداری سرنوشت‌ساز است

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا