ورزش

اشتباه عجیب کشتی‌گیر ایران شانس حضور مستقیم در المپیک را گرفت

مبارزه سرنوشت ساز با گرایی؛

نماینده ایران در مسابقات کشتی فرنگی رنکینگ مجارستان به دلیل اشتباه عجیب و غیرحرفه ای در کمتر از یک ثانیه تا پایان مبارزه با حریف کوبایی شانس حضور مستقیم در بازی های المپیک را از دست داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی رنکینگ مجارستان، در وزن ۶۷ کیلوگرم، در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی که در بالای جدول حضور دارد در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۲ سلیمان نصر از تونس را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۱ از سد ماماداسا سیلا از فرانسه گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گرایی در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۱ مغلوب لری ابولادزه قهرمان جهان از گرجستان شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند به کار خود برای کسب مدال برنز ادامه دهد.

همچنین سعید اسماعیلی دیگر نماینده کشورمان در این وزن، در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر نستور آلمانزا از شیلی را از پیش رو برداشت. وی در دور با نتیجه ۶ بر صفر والنتین پتیک از مولداوی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. او در این مسابقه برابر حریف کوبایی خود روی تشک رفت که با یک غفلت در شرایطی که فکر می‌کرد این دیدار تمام شده و برنده خواهد بود، حریف کوبای به او فن کمر زد و با نتیجه ۹ بر ۷ شکست خورد.

طبق چرخه انتخابی کشتی فرنگی در وزن ۶۷ کیلوگرم، هر کشتی‌گیری که مدال طلا را کسب کند، ملی‌پوش این وزن خواهد بود. در صورتی که گرایی مدال نقره و اسماعیلی مدال برنز بگیرند، طبق چرخه انتخابی تیم ملی، گرایی ملی‌پوش این وزن خواهد شد. در حالت عکس برنده یک رقابت رو در رو، ملی‌پوش را تعیین می‌کند. در صورتی که هر دو کشتی‌گیر مدال برنز بگیرند، گرایی به یک پیروزی و اسماعیلی به دو پیروزی در رقابت رو در رو نیاز دارند. در صورتی که اسماعیلی موفق به پیروزی بر گرایی شود و به مدال نقره برسد و گرایی نیز صاحب مدال برنز شود، پس از ۳۰ دقیقه یک کشتی بین این دو برگزار و نفر برنده، ملی‌پوش این وزن خواهد شد. در صورتی که اسماعیلی مدال طلا کسب کند و گرایی مدال نگیرد، اسماعیلی ملی‌پوش این وزن خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا