ورزش

صعود یک پله‌ای ایران در آسیا/ شاگردان شعبان خمسه در بهترین جایگاه

والیبال دختران آسیا – تایلند

تیم ملی والیبال زیر ۱۸ سال دختر ایران در آخرین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا مغلوب کره‌جنوبی شد و به مقام ششم اکتفا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۸ سال دختر آسیا از ۲۷ خرداد تا سوم تیرماه در ناخون پاتوم کشور تایلند پیگیری شد و تیم ملی نوجوانان دختر ایران که هشتمین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه کرد با کسب مقام ششم به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

تیم ملی والیبال زیر ۱۸ سال دختر ایران در آخرین روز این رقابت‌ها از ساعت ۹ صبح به وقت ایران برای کسب عنوان پنجم یا ششمی به مصاف کره جنوبی رفت و سه بر صفر مغلوب حریف شد.

فاطمه شعبان خمسه در ابتدای این دیدار از ترکیب هستی واحدی، مبینا کریمی، معصومه قدمی، یلدا جعفری، یسنا آهنکوب‌رو و هلیا افزونی استفاده کرد.

ملی‌پوشان دختر کشورمان در سه ست متوالی و با امتیازات ۲۱ بر ۲۵، ۲۲ بر ۲۵ و ۱۷بر ۲۵ نتیجه را به حریف واگذار کردند تا به کسب مقام ششم اکتفا کنند.

ملی‌پوشان نوجوان ایران در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ عنوان هفتم رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۸ سال دختر آسیا را به دست آورده بودند و امسال یک پله در جدول رده‌بندی قاره کهن صعود و رکورد مقام‌های پیشین خود را شکستند.

تسایتونگ چون توز از چین تایپه به عنوان داور اول و کونیتو ریوتا از ژاپن به عنوان داور دوم قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

تیم ملی نوجوانان دختر ایران با کسب یک پیروزی برابر فیلیپین و یک شکست برابر ژاپن در مرحله مقدماتی جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را به دست آورد. شاگردان شعبان خمسه در اولین مسابقه مرحله یک هشتم نهایی، مغلوب تیم چین تایپه و کره جنوبی شدند و پس از آن مقابل قزاقستان با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسیدند و در آخرین دیدار مغلوب کره‌جنوبی شدند تا این مسابقات را با کسب مقام ششم به پایان برسانند.

دیدار تیم‌های قزاقستان و ازبکستان پیش از مسابقه ملی‌پوشان کشورمان برگزار شد و قزاق‌ها با نتیجه سه بر صفر حریف را شکست دادند تا در جایگاه هفتم قرار گیرند و ازبک‌ها هشتم شدند.

تیم‌های ژاپن و استرالیا از ساعت ۱۴ امروز برای کسب مقام قهرمانی در دیدار فینال به مصاف هم می‌روند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا