ورزش

کیلیان بازار را به هم می‌ریزد: اثر پروانه‌ای امباپه!

جدایی کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی، از پاری سن ژرمن می‌تواند تاثیرات زیادی روی بسیاری از تیم‌های بزرگ اروپایی داشته باشد.

به گزارش “ورزش سه”، جمعه هفته گذشته هنوز ساعت به ۸ عصر نرسیده بود که خبری که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدیم از پاریس منتشر شد امباپه با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی‌اش اعلام کرد که پس از پایان مهلت قراردادش به حضور در پاری سن ژرمن ادامه نخواهد داد.

این بازیکن به این ترتیب اعلام کرد که در حالی تیم لوئیس انریکه را ترک خواهد کرد که حتی یک یورو سود از جدایی‌اش به این باشگاه نخواهد رسید و در عین حال با این که هیچ نامی از این باشگاه نبرد اما به شایعات درباره احتمال پیوستنش به رئال مادرید دامن زد.

با این حال، بدون توجه به اظهاراتی که درباره چالش بعدی او و انتخاب باشگاهش مطرح شده است چیزی که مهم است این است که جدایی او از پاری سن ژرمن بدون شک جای خالی بزرگی را در خط حمله این تیم ایجاد خواهد کرد. این باشگاه تمام تلاشش را به کار خواهد گرفت که بتواند جانشین مناسبی برای او پیدا کند و مهره مهمی را در اختیار انریکه قرار دهد تا بتواند ردای قهرمانی در اروپا که رویای ناصر الخلیفی است را به تن این تیم بدوزد.

کیلیان بازار را به هم می‌ریزد: اثر پروانه‌ای امباپه!

یکی از نکات مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که آنها از قدرت مالی بسیار زیادی برای جذب بازیکن برخوردار هستند. امباپه یکی از مهره‌های کلیدی این تیم بود که از دست رفت و بدون شک این اتفاق سرآغاز شروع اتفاقات مرتبط به هم دیگری در فوتبال اروپا خواهد بود. حالا چند ستاره گزینه اصلی جانشینی این بازیکن به حساب می‌آیند.

در این هفته نام چندین بازیکن به عنوان جانشین شماره هفت پی اس جی مطرح شده است. روزنامه فرانسوی اکیپ هم تاکید کرده است که مدیران پاری سن ژرمن در حال آماده کردن انتقالی قابل توجه برای پیدا کردن جانشینی مناسب هستند.  نام بازیکنانی مانند ویکتور اوسیمن و خویچا کواراتسخلیا از ناپولی، برناردو سیلوا از منچسترسیتی و رافائل لیائو از میلان تا به حال مطرح شده است.

این چهار بازیکن با چهار کارنامه و حتی پست متفاوت با امباپه همگی بازیکنان درخشانی هستند که می‌توانند شرایط قهرمان لیگ فرانسه را بهبود ببخشند. چهار بازیکنی که اگر به پی اس جی ملحق شوند، می‌توانند قطعات گم شده پازل این تیم برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تکمیل کنند.

اولین نام منتشر شده در چند ماه اخیر و از سوی اکیپ، اوسیمن است. جذب او به دلیل سختگیری اورلیو دی لورنتیس، مالک باشگاه ناپولی، بسیار دشوار است. هرچند این باشگاه فرانسوی پیش از این نشان داده که می‌تواند با پرداخت پول بسیاری از مذاکرات را پیش ببرد. مدیران ناپولی به خوبی از این موضوع خبر دارند که اوسیمن دیر یا زود جدا خواهد شد و به دنبال جانشین او هم هستند و چند بازیکن از اتلتیکو مادرید و آلاوس را زیر نظر دارند.

2021816

اوسیمن گزینه بسیار خوبی در خط حمله است و حضورش ممکن است جذب کواراتسخلیا که وینگری توانمند است را به همراه داشته باشد. این ستاره گرجی بند فسخی در قراردادش ندارد اما پی اس جی می‌تواند دی لورنتیس را با پیشنهاد مالی قابل توجه متقاعد کند.

روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت مدعی شده است که این باشگاه آماده است تا ۸۰ میلیون یورو برای جذب این بازیکن پرداخت کند و راندال کولو موانی را هم به صورت قرضی در اختیار ناپولی قرار دهد که پیشنهاد بسایر خوبی است. جدایی کواراتسخلیا از ناپولی تاثیر دومینو وار جدایی امباپه را ادامه خواهد داد چون ناپولی باید به صورت جدی به دنبال پیدا کردن جانشینی باشد و کوریره دلو اسپورت از میسون گرینوود به عنوان گزینه اصلی آنها نام برده است.

بازیکن دیگر حاضر در فوتبال اروپا که لوئیس کمپوس علاقه زیادی به او دارد رافائل لیائو است. این مهاجم پرتغالی گزینه دشوارتری است چون اخیرا قراردادش را با افزایش دستمزد با میلان تمدید کرده و بند فسخ ۱۷۵ میلیون یورویی در قراردادش گنجانده شده است اما نامش در فهرست بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی دیده می‌شود.

2014499

مدیران میلان به خوبی از این شرایط آگاه هستند و گفته می‌شود که به دنبال پیدا کردن جانشین احتمالی در صورت جدایی او هستند. رسانه‌های ایتالیایی از بنجامین سسکو از لایپزیش  به عنوان گزینه اصلی جانشینی این بازیکن نام برده‌اند.

در نهایت به گزینه جذب برناردو سیلوا می‌رسیم. این بازیکن شرایط و کارنامه متفاوتی با سه گزینه قبلی دارد و مهره کلیدی در تیم منچسترسیتی با هدایت پپ گواردیولا است. او بند فسخی ۵۸ میلیون یورویی دارد که مبلغ بسیار کمی است و پی اس جی به راحتی می‌تواند شانسش را برای جذب او امتحان کند.

رسانه‌های اسپانیایی در طول این مدت بارها از علاقه بارسلونا به جذب او خبر داده‌اند اما سیلوا به صورت خصوصی ابراز تمایل کرده است که بار دیگر به فرانسه برگردد. سیتی شرایط سختی را برای جانشینی این بازیکن در پیش خواهد داشت و از لوکاس پاکتا از وستهم و جمال موسیالا به عنوان گزینه‌های اصلی نام برده می‌شود. گاردین چند هفته قبل مدعی شده بود که سیتی احتمالا به صورت جدی برای جذب موسیالا اقدام خواهد کرد.

2015878

اکیپ از همین چند بازیکن به عنوان گزینه‌های اصلی نام برده اما گفته می‌شود که بازیکنانی مانند محمد صلاح، مارکوس رشفورد، گاوی، یوشوا کیمیش، جاناتان دیوید و سسکو هم ممکن است در فهرست پی اس جی حضور داشته باشند و باید از ابتدای باز شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی تا پایان آن منتظر باشیم.

سایت داده تحلیل و آمار بی‌ساکر سه بازیکنی که نزدیک‌ترین ویژگی‌ها به این ستاره فرانسوی دارند را معرفی کرده است. با این حال، شاید این نفرات اصلا در فهرست خرید پی اس جی جایی نداشته باشند. سه بازیکنی که از سوی این سایت و بر اساس عملکرد و تاثیرگذاری در زمین بیشترین شباهت را به او دارند شامل گابریل ژسوس، ونجلیس پاولیدیس و لوئیس اوپندا هستند.

ژسوس بیشترین شباهت را با ۷۱ درصد به امباپه دارد. انعطاف پذیری این بازیکن برزیلی باعث شده است که او توانایی بازی به عنوان وینگر، بازیساز پشت مهاجم و حتی شماره ۹ را داشته باشد که درست مانند وضعیت این ستاره فرانسوی است. این در حالی است که آرسنال از عملکرد او راضی نیست و به دنبال پیدا کردن جانشینی برای او است. 

2023575

پاولیدیس هم ۷۰ درصد شباهت به امباپه دارد اما در این فصل در آ.زد آلکمار بیشتر وظیفه دوندگی در زمین را برعهده داشت اما عملکردش در گلزنی هم بسیار خوب بود و توانست در ۴۵ بازی ۳۲ گل به ثمر برساند.

اوپندا هم از همین میزان شباهت به امباپه برخوردار است اما او هم در فهرست پاری سن ژرمن جایی ندارد. هرچند هنوز تابستانی طولانی در پیش است و شاید سونامی جدایی امباپه عواقب جبران ناپذیری را برای بسیار از باشگاه‌ها به همراه داشته باشد. اولین قطعه دومینو افتاده است…

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا