ورزش

نگذاریم تجربه والیبال در فوتسال تکرار شود/ خروس‌ها جدی‌ترین رقیب

یک کارشناس با مهر مطرح کرد؛

کارشناس فوتسال معتقد است در صورتی که واقعیت‌های جام‌جهانی و توسعه فوتسال در جهان از سوی مسوولان جدی گرفته نشود ممکن است اتفاقات ناخوشایندی در این بازی‌ها برای تیم ملی ایران رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار مهر، قرعه کشی رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال ازبکستان انجام شد و تیم ملی کشورمان با تیم های ملی فرانسه، گواتمالا و ونزوئلا هم گروه شد.

محمود خوراکچی بازیکن پیشین تیم ملی ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر به بررسی وضعیت تیم ملی برای جام جهانی و تیم های حاضر در این مسابقات اشاره کرد و در خصوص گروهی که ایران در آن قرار گرفته است گفت: ما به نوعی در یک گروه شیرین و التبه سخت قرار گرفتیم. از یک طرف از حضور تیم های اسم و رسم دار مانند فرانسه در گروه خوشحالیم چرا که وقتی در جام جهانی فوتبال با تیم هایی مانند آرژانتین هم گروه شدیم کارلوس کی روش می‌گفت برای بازی کردن با چنین تیم هایی باید میلیون ها دلار هزینه کنیم این فرصت مناسبی برای بازی با تیم های مطرح است. اما از سوی دیگر حضور تیم های قدرتمند می تواند موجب نگرانی شود.

توسعه فوتسال فرانسه و ونزوئلا

او در خصوص رقبای تیم ملی در مرحله گروهی گفت: فرانسه از تیم های نوظهور است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در فوتسال اسم بزرگی است که در سال‌های اخیر فوق العاده پیشرفت کرده است. این تیم بازیکن‌هایی در تیم های درجه یک اروپا مثل بارسلونا دارد و جدی ترین رقیب ما در مرحله گروهی است و چندی پیش هم در دیدار تدارکاتی با برزیل موفق شد از سد این تیم قدرتمند عبور کند. ونزولا هم سرمایه گذاری‌های بسیار زیادی در فوتسال کرده است و موفق شد با حذف تیم قدرتمند کلمبیا به عنوان تیم سوم از منطقه آمریکای جنوبی به جام جهانی صعود کند.

خوراکچی بر این مساله تاکید کرد که همه تیم های حاضر در جام جهانی پیشرفت کرده اند و برنامه ریزی های زیادی برای موفقیت در مسابقات انجام می‌دهد. برای مثال تیم ملی مراکش یکی از تیم هایی است که می تواند به احتمال خیلی زیاد به مرحله نیمه نهایی برسد و توجهات را به خود معطوف کند. تیم ملی افغانستان که به عنوان تیم پنجم آسیا راهی جام جهانی شد با هدایت مجید مرتضایی می تواند کار را برای هم گروه‌های خود سخت کند.

نباید فقط به توانایی بازیکنان و کادر فنی متکی باشیم

مربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران بر ضرورت برنامه ریزی دقیق و توجه ویژه مسوولان فدراسیون فوتبال تاکید کرد و گفت: تیم های حاضر در جام جهانی از مدت‌ها قبل برنامه ریزی های خود را انجام داده اند و بازی‌های تدارکاتی و برنامه‌های فیفادی را تنظیم کرده اند. اگر بخواهیم حق فوتسال را ادا کنیم فقط نباید به توانایی سرمربی و کادر فنی و بازیکن‌ها متکی باشیم. باید امکانات لازم را در اختیار کادر فنی و بازیکن‌ها قرار دهیم و از امروز به این فکر باشیم که فردا هم برای این کار دیر است.

مقام معظم رهبری توجه ویژه به فوتسال دارد

محمود خوراکچی بر توجه و عنایات مقام معظم رهبری به تیم ملی فوتسال اشاره کرد و گفت: اعضای تیم ملی فوتسال ایران بعد از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا به دیدار ایشان رفتند و نشان از آن دارد که مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به این رشته ورزشی دارد که همین مساله کار را برای مسوولان فدراسیون فوتبال و کادر فنی سخت‌تر خواهد کرد و ضروری است هرآنچه برای موفقیت این تیم نیاز است تدارک دیده شود.

ضرورت شروع لیگ پیش از شروع جام جهانی

وی به زمان آغاز مسابقات لیگ برتر هم اشاره کرد و بر این نکته تاکید کرد که شروع این بازی‌ها نباید به تعویق بیفتد و گفت: مسابقات کافا یکی از تورنمنت‌هایی است که در برنامه AFC وجود دارد و از آنجا که مهدی تاج مسوول کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا است تیم ملی باید با الزام فدراسیون فوتبال و به صورت دستوری در این مسابقات شرکت کند و به همین دلیل اگر این تورنمنت برگزار شود لیگ ۱۲ مرداد آغاز خواهد شد و بهتر است تیم ملی امید در مسابقات کافا شرکت کند که بتوانند تجربه کافی را کسب کنند.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال ادامه داد: وحید شمسایی بر این مساله تاکید دارد که تا پیش آغاز مسابقات جام جهانی، ۶ هفته از لیگ برتر برگزار شده باشد تا بازیکنان در شرایط مسابقه قرار بگیرند، فشار بدنسازی و هیجان مسابقات را رد کرده باشند. این خواسته شمسایی کاملاً منطقی است چرا که اگر بازیکنان کمتر از ۶ هفته بازی کرده باشند هم در شرایط بدنی و روانی نامناسبی به اردو دعوت خواهند شد که ضرر آن به تیم ملی خواهد رسید.

نگذاریم تجربه والیبال در <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%84'>فوتسال</a> تکرار شود/ خروس‌ها جدی‌ترین رقیب
تیم ملی فوتسال فرانسه جدی ترین رقیب ایران در جام جهانی

نگذاریم تجربه والیبال در فوتسال تکرار شود

سرمربی تیم فوتسال ایرالکو گفت: از مهدی تاج که مسوول اول فوتسال آسیا است انتظار داریم توجه ویژه ای به تدارکات وسیع و گسترده برای تیم ملی داشته باشد تا با آمادگی کامل در جام جهانی شرکت کنیم. اگر تیم ملی فوتسال در این مسابقات به موفقیت برسد باعث خوشحالی تمام مردم ایران خواهد شد و اگر این اتفاق نیفتد موجب سرشکستگی و ناراحتی همه خواهد شد. همانطور که وقتی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌های والیبال با ۳ شکست پیاپی کار خود را آغاز کرد همه مردم ناراحت شدند. باید از تجربه والیبال درس بگیریم نگذاریم این اتفاق تلخ برای فوتسال هم تکرار شود.

او گفت: هم تیم ملی فوتسال هم مانند والیبال پوست اندازی کرده است و اگر نتوانیم به خوبی از این تیم حمایت کنیم و آماده سازی خوبی انجام دهیم ممکن است اتفاقات بدی رقم بخورد و نباید فراموش کنیم که در چنین شرایطی این شکست نه برای وحید شمسایی و تیم ملی که برای همه مردم ایران خواهد بود. اگر با این تصور که چون در جام ملت‌های آسیا به قهرمانی رسیدیم پس در جام جهانی هم نتیجه مطلوب کسب می‌کنیم سخت در اشتباه هستیم. فراموش نکنیم که ژاپن که در دوره قبلی جام ملت‌های آسیا به قهرمانی رسید در این دوره حتی به جام جهانی هم صعود نکرد.

پیش به سوی جام جهانی با همدلی و اتحاد

وی در پایان گفت: خانواده فوتسال، مردم و مسوولین باید برای موفقیت تیم ملی متحد شوند و با شعار «پیش به سوی جام جهانی با همدلی و اتحاد» بهترین برنامه ریزی را انجام دهیم. مربیان لیگ باید به لحاظ بدنی و روانی بازیکنان را آماده کنند و از برنامه‌های وحید شمسایی حمایت نمایند. از مربیان لیگ انتظار می‌رود هر زمانی که شمسایی بازیکنان را برای اردو فرا بخواند از آن حمایت کنند و مانع از تشکیل اردوی تیم ملی نشوند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا