ورزش

ممبینی: حق را به کمک داور بازی پرسپولیس می‌دهم

درباره افشاریان منتظر رای دادگاه هستیم؛

دبیرکل فدراسیون فوتبال با سوالات مختلفی پس از پایان جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مواج شد که برای برخی از آنها پاسخ دقیقی هم نداشت.

به گزارش “ورزش‌سه”، هدایت ممبینی دبیرکل کمیته فدراسیون فوتبال در حاشیه جلسه هیات رئیسه درباره حضور افشاریان در جلسه گفت: افشاریان در جلسه امروز حضور نداشتند. 

او سپس با تشکر از خبرنگارانی که برای پوشش صحبت های او منتظر مانده بودند گفت: اصولی هم به دلیل مسابقات لیگ یک رفتند. ایشان سخنگوی فدراسیون فوتبال هستند و حالا من در خدمت شما هستیم. او سپس درباره وضعیت افشاریان توضیح داد: امروز آقای افشاریان در جلسه حضور نداشتند. بعد از اینکه موضوع دادگاه مشخص شود، اگر موردی نباشد حضور پیدا می کنند. منتظر رای دادگاه هستیم. افشاریان استعفا داده و دوست داشتند تا از حواشی دور باشند تا این موضوعات نیز بررسی شود. اگر تبرئه شوند فدراسیون فوتبال تصمیمات لازم را می‌گیرد.

ممبینی در خصوص اینکه افشاریان دوباره به دادگاه انقلاب احضار شده، گفت: من در جریان نیستم زیرا که ما را در جریان نمی‌گذارند. 
هدایت ممبینی در رابطه با پرونده فساد در فوتبال و ابعاد این پرونده بیان کرد: وقتی جریانی به وجود می‌آید خیلی‌ها به درست و غلط به آن دامن می‌زنند. در رابطه با این پرونده اطلاعات ما زیاد نیست. از مراجع ذی ربط خواستیم که اطلاعات بیشتری به ما بدهند که در جریان قرار بگیریمم. وقتی رای دادگاه برسد فدراسیون فوتبال در جریان خواهد گرفت و الان فقط بازپرسی است.

ممبینی: حق را به کمک داور بازی پرسپولیس می‌دهم

او سپس در خصوص مجوز حرفه‌ای که چند باشگاه نتوانستند بگیرند صحبت کرد: باشگاه سپاهان بدون هیچ جریمه و قید و شرطی مجوز حرفه‌ای را دریافت کرد. باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، گل گهر، فولاد، تراکتور و آلومینیوم اراک توانستند مجوز حرفه‌ای را دریافت کنند. البته یک سری باشگاه‌ها مشکلات ریزی داشتند که پرونده‌ها آنها به کمیته انضباطی می‌رود تا حل شود.
دبیر کل فدراسیون فوتبال ادامه داد: برخی باشگاه‌ها مثل پیکان، شمس آذر قزوین، نساجی و هوادار مجوز ملی را دریافت کردند ولی نتوانستند مجوز حرفه‌ای را به دلیل برخی آیتم‌ها دریافت کنند. 

ممبینی در ادامه با اشاره به باشگاه‌هایی که موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای در سطح ملی هم نشده‌اند گفت: 5 باشگاه نیز استقلال خوزستان، ذوب آهن، صنعت نفت آبادان، مس رفسنجان و ملوان موفق نشدند که مجوزهای ملی و حرفه‌ای را دریافت کنند.
او سپس در واکنش به این سوال که با این شرایط نمی توانند تیم داری کنند بیان کرد: هنوز الزام نیست که در لیگ نمی توانند شرکت کنند. فرصتی این باشگاه ها دارند. این باشگاه‌ها به طور جد باید تلاش کنند و حداقل مجوز ملی را دریافت کنند. حالا درباره این مسائل در حال مکاتبه هستیم. باید مالکین باشگاه‌ها شرایط را درک کنند و دنبال حل کارهای خود باشند.

وی در خصوص گل پرسپولیس و قهرمانی این تیم و نظرات مختلفی که درباره این صحنه ایجاد شده، ادامه داد: یکی از جذابیت‌های لیگ ما این بود که تا هفته آخر تکلیف قهرمانی روشن نشده بود و همه در تب و تاب بودند.  از باشگاه‌ها تشکر می‌کنم. رقابت خیلی خوبی بود.

ممبینی درباره صحنه گل پرسپولیس بیان کرد: در خصوص آن صحنه نیز من نمی‌توانم چیزی بگویم زیرا که سخت است. من هم کسی را ندیدم که به طور قطع بگوید، آفساید بوده یا نبوده. فقط یک نفر بوده که گفته 90 درصد آفساید بوده. آفساید را باید صد در صد مطمئن باشیم. یکی از مشکلات فیفا هم همین است. چون در یک سانت دو سانت برخی اوقات ویدیوچک نیز نمی‌تواند متوجه شود. این صحنه‌ها را با چشم غیرمسلح نمی‌توان تشخیص داد و من با توجه به نظرات مختلف حق را به کمک‌داور می‌دهم. فیفا هم همین کار را می‌کند. وقتی نظرات مختلفی وجود دارد و یک تصمیم بحث برانگیز گرفته شده به نظر داور خودشان احترام می‌گذارند.

2029446

ممبینی در واکنش به این سوال که فدراسیون چه برنامه‌ای برای بازگرداندن آرامش به فضای فوتبال دارد و جلوگیری از اتهامات دارد، توضیح داد: ما یک خانواده هستیم، خانواده بزرگ فوتبال. فوتبال بدون داور، بدون بازیکن، بدون مربی، بدون مسئول و مدیریت پیش نمی رود. همه یک تیم هستیم. آخر جام هم یک تیم قهرمان می‌شود و همه باید به هم احترام بگذاریم. بالاخره یک سری اتفاقات داوری نیز وجود دارد. هر انسانی تشخیص خاص خودش را دارد و به همین دلیل است که داوران رنکینگ می‌شوند. به نظرم همه به هم باید احترام بگذاریم. فیرپلی فقط این نیست که توپ را به تیم حریف بدهیم. فیرپلی فیرپلی حرف زدن هم هست.

او سپس در واکنش به این سوال که آئین نامه انضباطی مشکل دارد و شاید اگر به شکل دیگری بود و ضمانت اجرایی داشت حواشی کنترل می شد، گفت: ارکان قضایی و آئین‌نامه‌ها نوشته شده و شاید نیازمند اصلاح و بازبینی داشته باشد ولی خودمان باید احترام بگذاریم. به خودمان احترام بگذاریم. هر صحبتی را انجام ندهیم. بگذاریم مردم لذت ببرند. شما فوتبال اروپا را می‌بینید. مرتب تیمی می‌بازد، قهرمان می‌شود، دوم می‌شود و این چرخه ادامه پیدا می‌کند. دوباره سه ماه بعد لیگ فصل بعد شروع می شود. ما اگر همه به هم احترام بگذاریم، به جذابیت فوتبال که این همه تماشاگر دارد و استقبال کننده دارد و شور و شعف ایجاد می‌کند، کمک کنیم. کسی نباید ذهنیت بدی داشته باشد.

ممبینی در خصوص اینکه برخی هواداران نسبت به برخی تصمیمات داوران بدبین هستند و آفساید را قطعی می دانند، گفت: ما همه فوتبال را دیدیم، یک صحنه‌ای بوده که هیچ کس نتوانسته به طور قاطع بگوید آفساید است یا نه. تکنولوژی گل نیز که نداریم. داور باید آن صحنه را یا آفساید می گرفت یا نمی‌گرفت.

او در واکنش به این سوال که چرا دو سه بازی حساس پایانی سیستم کمک داور ویدئویی استفاده نشد تاکید کرد:  ما هم نمی‌توانستیم این 3 بازی آخر را با VAR برگزار کنیم زیرا که فیفا به ما مجوز نمی‌دهد و به زور برای دربی مجوز داد. اعلام کرده بود که دیگر مجوز نمی دهیم و نامه زده بود.

ممبینی در واکنش به این سوال که آیا فصل بعد سیستم کمک داور ویدئویی هست یا خیر گفت: هست به امید خدا. در حال انجام کارهای اداری هستیم. یک سری پرتکل ها هست. تعداد هنوز مشخص نشده و سعی می کنیم که فصل بعد حداقل مسابقات حساس را با وی ای آر برگزار کنیم.

او سپس در واکنش به این سوال که کلاتنبرگ صحنه گل پرسپولیس را آفساید تشخیص داده بیان کرد: بله ایشان تشخیص آفساید داده. خیلی ها هم می گویند نیست. هر کسی نظری دارد. من خودم 10 بار چک کردم ولی صحنه سختی است اصلا نمی‌شود تشخیص داد که آفساید بوده یا خیر.

وی در خصوص اینکه برخی بانوان نسبت به بلیت فروشی معترض بودند و اینکه آیا قرار است تغییری در این موضوع صورت بگیرد یا خیر گفت: قطعا ما در اکثر موارد که چالش داشتیم و می شد بهتر برگزار کرد، حتی اگر با تاخیر فصل آینده را برگزار کنیم سخت گیری خواهیم کرد. به هر حال بحث بلیت فروشی و یک سری مسائل دیگر به باشگاه‌ها مربوط می‌شود و نباید بگوییم مدام بگوییم فدراسیون. همه باشگاه‌ها باید در کنار هم، بحث بلیت فروشی و بحث ورزشگاه را پیگیری کنند تا هواداران به راحتی به ورزشگاه بیایند و برگردند.

او سپس در واکنش به این سوال که آیا فدراسیون قرار است جایزه مالی به پرسپولیس و سایر تیم های دیگر حاضر در لیگ برتر بدهد که انگیزه داشته باشند اینطور پاسخ داد: این را اجازه بدهید. اگر بوده دادیم دیگر.

او در واکنش به این سوال که فدراسیون از محل جرایم درآمد خوبی داشته توضیح داد: خب آن جرایم که .. اگر درآمد فدراسیون فوتبال از حق پخش باشد، براساس رنکینگ بین تیم ها پخش می شود. البته قرار شده مشوق هایی در نظر گرفته بشود.

ممبینی در پایان در واکنش به وضعیت مرادی که سرپرست کمیته داوران شده و اینکه سرنوشت کمیته داوران چه خواهد شد، بیان کرد: با توجه به اینکه آخر فصل هستیم، آقای مرادی که رئیس دپارتمان هستند اجرای کار را برعهده دارند. بحث کمیته داوران هم صحبت هایی داشتیم و برخی کمیته ها هم در جلسه امروز تعیین شدند که وقتی نهایی بشود اطلاع رسانی می کنیم.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا