ورزش

نصرتی: تیم ملی در ساختار دفاعی مشکل دارد/ باید نیروی جوانی را آرام آرام به تیم تزریق کرد

نصرتی: تیم ملی در ساختار دفاعی مشکل دارد/ باید نیروی جوانی را آرام آرام به تیم تزریق کرد


پیشکسوت فوتبال در مورد عملکرد تیم ملی مقابل هنگ کنگ صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، محمد نصرتی در خصوص تقابل ایران با هنگ کنگ اظهار داشت: «مقابل هنگ‌کنگ خوب بازی کردیم. بازیکنان تیم ملی بعد از چند ماه دوباره دور هم جمع شدند و با توجه به این موضوع، نتیجه‌ای که تیم در این دیدار کسب کرد، راضی‌کننده بود.»

او می‌افزاید: «علاوه بر این، تیم ملی تغییرات زیادی داشت و در درون دروازه، خط دفاعی و خط هافبک بازیکنان جدیدی برای تیم ملی بازی کردند. تیم ملی در کل ترکیب خوبی دارد و بازیکنان خوبی در تیم بازی می‌کنند، حضور بازیکنانی همچون مهدی طارمی و سردار آزمون در تیم ملی غنیمت است و تیم ملی به واسطه خط حمله خوبی که دارد، می‌تواند در تمام بازی‌ها گل بزند.»

مدافع اسبق تیم ملی در خصوص خط دفاع تیم ملی این‌گونه صحبت می‌کند: «تیم ما نه صرفاً در خط دفاعی بلکه در ساختار دفاعی مشکل دارد. ساختار دفاعی این‌گونه است که تمام بازیکنان از خط حمله گرفته تا خط هافبک در کار دفاعی به تیم کمک می‌کنند که این یکی از ضعف‌های تیم ملی است. کادر فنی تیم ملی باید بازیکنان را برای دفاع از دروازه تیم هماهنگ کند و این یکی از وظایف بازیکنان در پست‌های مختلف باشد. این که یک تیم گل بخورد به هیچ وجه خوب نیست و باید شخصیت تیم به گونه‌ای شود که گل نخوریم و می‌توانیم با توجه به حضور بازیکنان لژیونر این مأموریت را به درستی انجام دهیم.»

نصرتی در خصوص عملکرد بازیکنان جوان در خط دفاعی می‌گوید: «کنعانی‌زادگان در این بازی محروم بود و تنها خلیل‌زاده بازیکن باتجربه در خط دفاعی محسوب می‌شد. این موضوع باعث شد تا قلعه نویی از بازیکنان جوان استفاده کند. بازیکنان جوان تجربه زیادی ندارد و حضور این بازیکنان بی‌تجربه باعث می‌شود تا تیم گل بخورد اما از نظر من عملکرد خط دفاعی تیم ملی خوب بود و بازیکنان جوان به خوبی توانستند وظایفی را که مربی به آنها محول کرده بود را انجام دهند.»

او در خصوص جوانگرایی در تیم ملی این‌گونه صحبت می‌کند: «باید نیروی جوانی را آرام آرام به تیم تزریق کرد تا در مسابقات پیش‌رو بتوانیم یک تغییر نسل خوب داشته باشیم. تیم ملی بعد از نتایجی که در جام ملت‌های آسیا کسب کرد، نیاز به پوست‌اندازی داشت، در واقع باید بازیکنان جوان به تیم ملی وارد می‌شدند تا با اتکا به انرژی جوانی‌شان بتوانیم در این مسابقات و همچنین در مسابقات جام جهانی موفق ظاهر شویم.»

مدافع اسبق تیم ملی در خصوص بازی با ازبکستان هم چنین نظری دارد: «ازبکستان تیم بسیار خوبی است و ما در بازی رفت به عنوان تیم میهمان با این تیم مساوی کردیم اما این بار تیم ما میزبان است و این موضوع باعث می‌شود تا با آرامش بیشتری مقابل این تیم ظاهر شویم. در واقع در بازی با این تیم شرایط به سود ما است و می‌توانیم با استفاده از این موضوع ازبکستان را در تهران شکست دهیم.»



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا