ورزش

فقط 6 ورزشگاه ایران آمادگی VAR دارند!

با وجود بحث‌های مطرح شده درباره ورود VAR به ایران اما با شرایط کنونی برخی باشگاه‌ها امکان برگزاری بازی‌هایشان با این تکنولوژی را ندارند.

به گزارش “ورزش سه”، از مدت‌ها قبل بحث ورود کمک داور ویدئویی به فوتبال ایران مطرح بوده است؛ در این خصوص امیدواری‌های زیادی وجود دارد که از ابتدای لیگ بیست و چهارم بازی‌های لیگ برتر ایران با VAR برگزار شود تا ضمن کاهش اشتباهات داوری، تنش‌های ناشی از اعتراض به داوری‌ها نیز تا حد زیادی کمتر شود.

اگرچه همه باشگاه‌های لیگ برتری خواهان ورود VAR هستند اما در این بحث یک موضوع مهم وجود دارد و آن هم استاندارد نبودن تعداد زیادی از ورزشگاه‌ها برای نصب تجهیزات VAR است.

فقط 6 ورزشگاه ایران آمادگی VAR دارند!

در رقابت‌های لیگ برتر شاهد میزبانی ورزشگاه‌هایی هستیم که نقص‌های زیادی دارند و برخی استانداردهای مورد تایید AFC را رعایت نمی‌کنند؛ همین امر هم دلیلی برای نگرفتن مجوز حرفه‌ای توسط این باشگاه‌ها شده است.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در حال حاضر فقط 6 ورزشگاه ایران استانداردهای لازم برای نصب تجهیزات VAR را دارا هستند. آزادی تهران، نقش جهان اصفهان، فولاد آره‌نا اهواز، سردار شهیدسلیمانی سیرجان، یادگار امام تبریز و فولاد شهر اصفهان 6 ورزشگاهی هستند که فعلا جانمایی برای نصب سیستم داور ویدئویی دارند اما باز هم باید تاییدیه هیئت اعزامی از سوی AFC را دریافت کنند تا بتوانند از سیستم VAR استفاده کنند. ورزشگاه امام خمینی اراک هم برخی نقص‌های جزئی دارد که باید برطرف شود.

فدراسیون فوتبال در این خصوص به سایر باشگاه‌ها هشدار داده که باید ورزشگاه‌های خود را استانداردسازی کنند تا بتوانند مجوز استفاده از VAR را بگیرند.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا