ورزش

اوسمار درس بزرگی به مربیان داد/ توانایی تیم ملی بالاتر از آسیاست

کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با مهر:

کارشناس فوتبال با بیان این که اوسمار درس بزرگی به مربیان ایرانی داد، گفت: او در جشن قهرمانی پرسپولیس درس مرام و معرفت به مربیان داد و باید از او تقدیر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی برابر مس رفسنجان در هفته پایانی فصل بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر توانست به مقام قهرمانی دست یابد. سرخ‌ها در حالی توانستند به این مقام دست یابند که رقیب دیرینه آنها یعنی استقلال تهران با یک امتیاز کمتر در جایگاه دوم قرار گرفت.

محمود کلهر کارشناس فوتبال در رابطه با عملکرد پرسپولیس در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: پرسپولیس از اول فصل با فراز و نشیب‌های زیادی دست و پنجه نرم کرد و تا هفته پایانی حاشیه‌های زیادی در اطراف باشگاه پرسپولیس وجود داشت که خوشبختانه با درایت کادر فنی و هواداران خونگرم پرسپولیس که تحت هر شرایطی از پرسپولیس حمایت کرده‌اند خوشبختانه این حاشیه‌ها نتوانستند مانع از کسب قهرمانی پرسپولیس شوند.

گل محمدی زحمات زیادی برای پرسپولیس کشید

او ادامه داد: یحیی گل محمدی هم در این مدت برای پرسپولیس زحمات زیادی کشید و فصل گذشته ۳ جام برای این تیم به ارمغان آورد اما به دلایل مشکلاتی تصمیم به جدایی از پرسپولیس در نیم فصل گرفت. پس از جدایی گل محمدی و زمانی که مدیریت باشگاه، هدایت تیم را به «اوسمار ویه را» سپرد انتقادات زیادی علیه این مربی شکل گرفت و خود من از جمله کسانی بودم که به انتخاب اوسمار برای هدایت پرسپولیس گلایه مند بودم و اعتقاد داشتم این مربی نمی‌تواند در پرسپولیس نتیجه بگیرد. گل محمدی در مدت زمان حضور خود در پرسپولیس علاوه بر کسب نتایج عالی بین هواداران نیز بسیار محبوب بود.

اوسمار درس بزرگی به مربیان ایرانی داد

کارشناس فوتبال افزود: پیش از اینکه پرسپولیس قهرمان شود واقعاً من از داشتن چنین مربی با کیفیتی برای پرسپولیس لذت بردم، اوسمار علاوه بر اینکه توانست به خوبی شخصیت و کیفیت بالای خود را به نمایش بگذارد، درس بزرگی هم به مربیان فوتبال ایران داد. او زمانی که در جشن قهرمانی پرسپولیس حضور یافت پیراهنی را بر تن کرده بود که منقوش به تصویر یحیی گل محمدی بود و واقعاً ادب او بی نظر بود و معرفت خود را نشان داد.

کلهر خاطر نشان کرد: او اکنون در بین هواداران و کارشناسان فوتبال محبوب است و فکر می‌کنم هواداران و اعضای تیم رقیب هم برای او احترام قائل باشند. نبود سیستم کمک داور ویدئویی VAR باعث شده تا تنش‌های زیادی را در قضاوت داوران شاهد باشیم. نباید از تیم استقلال هم غافل شویم، آنها بسیار خوب کار کردند و عملکردشان جای تقدیر دارد و زیبایی مسابقات به همین بود که تا دقیقه ۸۶ هفته پایانی هنوز تکلیف قهرمانی مشخص نبود.

اوسمار درس بزرگی به مربیان داد/ توانایی تیم ملی بالاتر از آسیاست

آل کثیر شایسته حضور در تیم ملی بود

او تصریح کرد: کیفیت بالای پرسپولیس و استقلال به کیفیت بالای تیم ملی هم کمک خواهد کرد به عنوان مثال برخی از بازیکنان مانند عیسی آل کثیر در نیم فصل دوم بسیار عملکرد خوبی داشتند، اگر سن عیسی را کنار بگذاریم او شایسته دعوت به تیم ملی بود. همچنین بازیکنان خارجی پرسپولیس از جمله «اوستون ارونوف» و «عبدالکریم حسن» نیز در قهرمانی پرسپولیس بسیار تأثیر گذار بودند.

با مدیریت صحیح و استفاده از VAR فساد نابود می‌شود

کارشناس فوتبال در خصوص اعتراض تیم‌ها به قضاوت داوران در فصل بیست و سوم گفت: متأسفانه فساد در فوتبال ایران رشد کرده و به همه بخش‌ها نفوذ کرده است، امیدوارم شرایط رخ دهد تا حق هیچ تیمی پایمال نشود. مدیریت صحیح در فدراسیون فوتبال و استفاده از سیستم VAR می‌تواند باعث برقراری عدالت در بازی‌ها شود. همچنین باید از افراد متخصص و سلامت در بدنه باشگاه‌ها و فدراسیون استفاده شود.

توانایی تیم ملی ایران بالاتر از آسیاست

کلهر در رابطه با دیدار تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ با دو تیم هنگ کنگ و ازبکستان گفت: فوتبال به سمتی رفته که نمی‌توان تیمی را ضعیف تصور کرد و بازی در برابر همه تیم‌ها مهم و حساس است. تیم ملی ایران شایستگی بهتر شدن نسبت به جام ملت‌های آسیا را دارد و سبک بازی بازیکنان باید به طوری باشد که رو به جلو بازی کنند و شایسته این هستیم که هر دو بازی را با وجود داشتن بازیکنان و کادر فنی خوب به سود خود به پایان برسانیم. توانایی فوتبال ایران بالاتر از آسیاست و این موضوع را باید نشان دهیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا