ورزش

شایعه یا واقعیت: احتمال بازگشت تیلور به المپیک!

دفاعیات فدراسیون آمریکا برای محروم نشدن آرون بروکس؛

از روز گذشته شایعاتی در فضای مجازی مطرح شده مبنی بر اینکه تست دوپینگ آرون بروکس مثبت اعلام شده است.

به گزارش “ورزش سه”، طبق اطلاعاتی که برخی صفحات مجازی و سایت های ایرانی منتشر کرده اند آرون بروکس که با شکست دیوید تیلور توانست صاحب دوبنده تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در المپیک 2024 پاریس شود، به خاطر آزمایش دوپینگی که بعد از قهرمانی در مسابقات امیدهای جهان در سال 2023 داده، با محرومیت مواجه می شود!

این اخبار هنوز به صورت رسمی از سوی فدراسیون کشتی آمریکا و حتی آژانس جهانی ضددوپینگ و اتحادیه جهانی اعلام نشده، اما از نوعی دارو در فضای مجازی نام برده شده که جزو داروهای ممنوعه وادا نیست.

با این حال گفته می شود این دارو برای وزن کم کردن از طریق ادرار استفاده شده و باید حتما بروکس به خاطر استفاده چنین دارویی به مسئولان برگزاری مسابقات جهانی زیر 23 سال در سال 2023 اطلاع می داده است.

فدراسیون کشتی آمریکا هم با آگاهی از این موضوع اجازه حضور آرون بروکس را در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا داده و حالا به دنبال دفاع کردن از این کشتی گیر برای حضور قطعی او در المپیک است. 

به هر حال این احتمال وجود دارد که در صورت تایید استفاده آرون بروکس از مواد نیروزا در مسابقات جهانی سال 2023 او با محرومیت مواجه شده و در آن صورت احتمالا دیوید تیلور بار دیگر ملی پوش وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد آمریکا در المپیک خواهد شد!

بر اساس اطلاعات منتشر شده هفته آینده جلسه نهایی تصمیم گیری در خصوص آرون بروکس برگزار می شود؛ اگرچه مسئولان فدراسیون کشتی آمریکا از دفاعیات خود در برابر این موضوع مطمئن هستند.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا