ورزش

ظهور ناگهانی ستاره غایب فوتبال ایران با جام ششم

بعد از جام ملت‌ها کسی او را ندیده بود

صادق محرمی ششمین قهرمانی متوالی خود در لیگ کرواسی را جشن گرفت.

به گزارش “ورزش سه”، صادق محرمی مدافع کنار ملی پوش فوتبال ایران در پایان ششمین فصل حضورش در کشور کرواسی، به عنوان مدافع کنار دینامو زاگرب باز هم جام قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر برد و او که در جریان مسابقات جام ملت‌های آسیا، دچار یک مصدومیت طولانی مدت شده بود، در نیم فصل دوم نتوانست به تیمش کمک کند اما با حضور در 13 بازی ابتدایی فصل، کمک بسیار زیادی به تیمش کرد.
محرمی در شرایطی این قهرمانی را همراه با هم‌‎تیمی‌هایش جشن گرفت که تا پیش از این با 8 عنوان قهرمانی مختلف در این کشور، پرافتخارترین لژیونر فوتبال ایران محسوب می‌‎شد و او شب گذشته نهمین جام دوران حضورش در اروپا را بالای سر برد. بازیکن سابق پرسپولیس که در زمان انتقالش به اروپا، تنها 22 سال داشت و حالا که دوران 28 سالگی خودش را پشت سر می‌گذارد با 6 قهرمانی لیگ، 2 قهرمانی جام حذفی و 1 قهرمانی سوپرجام رکوردی دست نیافتنی از خود در تاریخ فوتبال ایران به جا گذاشته است.

ظهور ناگهانی ستاره غایب فوتبال ایران با جام ششم

او در چنین شرایطی پس از لوئیس ایبانیز آرژانتینی (7 مرتبه قهرمانی) و آریان آدمی مقدونیه‌ای (13 قهرمانی) سومین چهره پرافتخار و غیر کروات لیگ این کشور محسوب می‌شود و با توجه به اینکه محرمی یک فصل دیگر هم با دینامو قرارداد دارد، بعید نیست بتواند این آمار را تقویت کند و این عدد را دو رقمی کند.
البته که لازم به ذکر است صادق محرمی در ژانویه و پیش از شروع جام ملت‌های آسیا، با توجه به جوانگرایی که کادر فنی دینامو در پیش گرفته بود، نامش در لیست خروج بود، اما مصدومیتش مانع از جدایی این بازیکن شد تا به هر ترتیب صادق به قراردادش را با تیم اول کشور کرواسی ادامه دهد و باید دید در این تابستان با توجه به ادامه‌دار بودن مصدومیت سختش، سران این تیم درباره آینده او چه تصمیمی می‌گیرند.

البته صادق محرمی از رقابت با دو چهره خاص فوتبال ایران آگاه است و می‌داند که سردار آزمون و مهدی طارمی در مسیر افتخارآفرینی در خارج از فوتبال ایران، در تلاش برای سبقت گرفتن از او هستند که در ادامه عملکرد آنها را هم بررسی خواهیم کرد.

2027206

مهدی طارمی – 8 قهرمانی
شاهزاده پارسی فوتبال ایران که در تیم پورتو، خاطرات مهیج و شگرف بسیار زیادی از خود به جا گذاشته، در این تیم به تمامی افتخارات ممکن دست پیدا کرد. 1 قهرمانی لیگ، 3 قهرمانی تاکا د پرتغال، 1 قهرمانی تاکا دلیگا و 2 سوپرکاپ مجموع افتخارات مرد 31 ساله فوتبال ایران را به عدد 7 می‌رساند. دیگر قهرمانی او در زمانی به دست آمد که طارمی در شروع ماجراجویی خودش بود و توانست با الغرافه، جام سوپرکاپ قطر را لمس کند تا در مجموع با 8 قهرمانی، از سردار جلو باشد و به فکر سبقت از صادق باشد. او در این تابستان مسافر شهر میلان است تا در فصل آینده برای تیم اینتر بازی کند و با این اوصاف، نراتزوری او را جدای از کوپا ایتالیا و سری آ، در سوپرکاپ هم همراه خود خواهد داشت که قرار است در زمستان سال 1403 و در خاک ریاض، اینتر با یوونتوس، میلان و آتالانتا رقابت کند که همین موضوع می‌تواند باعث شود تا او حالا در این سن و سال به افتخارآفرینی‌های خود ادامه دهد.

2027209

سردار آزمون – 1+7 قهرمانی
8 سال حضور در سنت پترزبورگ، قسمتی کلیدی از دوران حرفه‌ای مهاجم 29 ساله فوتبال ایران بوده که در این مدت، آزمون توانست 4 قهرمانی در لیگ روسیه جشن بگیرد و همراه با زنیت، یک جام حذفی و دو جام سوپرکاپ روسیه را هم در پایان فصل بالای سر برد تا کلکسیون افتخارات پر زرق و برقی داشته باشد اما هشتمین جام قهرمانی در شرایط بسیار عجیبی به او خواهد رسید. سردار که نامش در لیست ابتدایی لورکوزن در فصل 2023/24 حضور داشته، علی رغم انتقال قرضی به آاس رم، مدال قهرمانی بوندسلیگا به او هم خواهد رسید تا سردار در این آمار خودش را به نوعی به محرمی نزدیک کند.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا