ورزش

تارتار: استقلال هم قهرمان می‌شد تبریک میگفتم

هر دو تیم خوب بودند اما پرسپولیس شایسته جام بود

مهدی تارتار می‌گوید باوجود شایستگی تیم استقلال، پرسپولیس با تجربه و حرفه‌ای‌گری موفق شد قهرمان لیگ برتر شود.

به گزارش “ورزش سه”، لیگ بیست و سوم در حالی به پایان رسید که مهدی تارتار و ملوان با قرارگیری در رتبه ششم، توجهات را به خود جلب کردند. با این حال پایان قرارداد تارتار و پیام اینستاگرامی او، از سوی هواداران ملوان خداحافظی این سرمربی از جمع سفیدپوشان انزلی برداشت شده است.

اما تارتار در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید در صورت بهبود امکانات و زیرساخت‌های تیم ملوان، قرارداد خود را با این تیم امضا خواهد کرد تا برای فصل آینده موقعیت ملوان در بین تیم‌های بالای جدول را بهبود بخشد.

صحبت‌های سرمربی 51 ساله ملوان را که سومین مربی باتجربه لیگ ایران محسوب می‌شود، بخوانید:

* فصل بیست و سوم به پایان رسید، در مورد این فصل چه نظری دارید؟
تنها ایرادی که می‌شود به این فصل گرفت، همان بحث تعطیلات زیاد به خاطر جام ملتهای آسیا بود. همچنین نبود وی ای آر و تنش‌هایی که به وجود آمد، خیلی کار را سخت کرد و همه در مورد همدیگر صحبت می‌کردند و این موضوع زیاد جالب نبود. با این حال به نظر من از نظر کیفیت و رقابت، فصل بهتری را داشتیم و امیدوارم در فصل آینده کیفیت لیگ بالاتر هم برود.

* ملوان هم به رتبه ششم رسید که بهترین رتبه تاریخ لیگ برتری این باشگاه است. خودتان این پیشبینی را داشتید؟
ما خودمان هم فکر نمی‌کردیم که این اتفاق رخ دهد. ما دیرترین معارفه را داشتیم و در نقل و انتقالات کاری نکرده بودیم و از نظر بودجه هم عقب بودیم. با خیلی از بازیکنان صحبت کردیم اما به ما پاسخ مثبت ندادند. اما به هر حال ما بازیکنان خوبی گرفتیم و وقتی پیش فصل تمام شد، دیدیم که تیممان چقدر خوب شده است. راستش را بگویم در شروع کار فکر نمیکردم ششم شویم اما وقتی فصل شروع شد و کیفیت تیم را در مسابقات رسمی دیدم، خیلی امیدوار شدم.

* شاید هواداران ملوان هم چنین فکری نداشتند.
هیچکس فکر نمی‌کرد که ملوان بعد از سالها چنین جایگاهی را کسب کند و باید از همه کسانی که برای کسب این رتبه تلاش کردند، تشکر کنم. از مدیریت باشگاه، کادرفنی، بازیکنان، کادر پزشکی، تیم تدارکات، بچه‌های رسانه و همه کسانی که در تیم ما زحمت کشیدند و همچنین هواداران که تا روز آخر حمایت کردند، تشکر می‌کنم.

* در اینستاگرام هم از تیم ملوان خداحافظی کردید.
من بحث خداحافظی را نداشتم و بیشتر بحث قدردانی و تشکر بود. الان هم منتظرم ببینم چه اتفاقی برای ملوان رخ می‌دهد چون شخصیت تیم شکل گرفته و زحمات زیادی برای این جایگاه کشیده شده و باید حفظ شود. همچنین پیام هواداران مسئولیت ما را سنگین کرده اما اگر زیرساخت برای تمرینات درست نشود و بودجه خوبی نگیریم، باید تصمیم دیگری بگیریم.

* پرسپولیس هم قهرمان لیگ برتر شد، در این مورد چه نظری دارید؟
الان که قراردادی با هیچ باشگاهی ندارم، می‌توانم راحت‌تر صحبت کنم. من در مورد قهرمانی پرسپولیس و نایب قهرمانی استقلال باید بگویم که هر دو تیم شایسته بودند. پرسپولیس این فصل عملکرد باکیفیتی داشت و حقش بود که قهرمان شود. پرسپولیس در نیم فصل خیلی خوب تقویت شد و تیم کاملی بود و باید این را به مدیریت باشگاه و همینطور کادرفنی تبریک گفت. من قهرمانی را به هواداران پرسپولیس تبریک میگویم اما استقلال هم تیم باکیفیتی بود و به نظرم حضور همزمان این دو تیم در کورس، به پیشرفت هر دو کمک کرد.

* شاید همین تبریک که گفتید برایتان دردسرساز شود
فضای مجازی واقعا مسموم است و خیلی تهمت‌ها زده می‌شود اما اصل پهلوانی این است که موفقیت یک تیم را تبریک بگوییم، من قهرمانی خیبر را هم تبریک می‌گویم و امیدوارم این تیم هم عملکرد خوبی در لیگ برتر داشته باشد چون مردم این خطه شایسته هستند. تا وقتی با ملوان قرارداد داشتم به تیمهای دیگر فکر هم نمیکردم اما بنده چهار سال در پرسپولیس بازی کردم و آنجا مربیگری هم کردم و حالا که باشگاهی ندارم میتوانم قهرمانی پرسپولیس را تبریک بگویم. انصافا باید به تیم استقلال هم تبریک گفت چون تعداد امتیازاتی که این تیم گرفت در حد قهرمانی بود. اگر پیکان، ذوب آهن، نفت و پارس جنوبی هم یک روزی به موفقیت برسند، وظیفه دارم تبریک بگویم.

تارتار: استقلال هم قهرمان می‌شد تبریک میگفتم

* تیم سابق شما پیکان هم در حالی سقوط کرد که شما با این تیم هفتم شده بودید.
سقوط پیکان خیلی ناراحت‌کننده است. من یک فصل آنجا بودم و درست می‌گویید هفتم شدیم که فکر کنم بهترین رتبه پیکان در این سالهاست. از سقوط پیکان خیلی ناراحت شدم چون باوجود اینکه این تیم هوادار خاصی ندارد اما ریشه‌دار است و واقعا باید در لیگ برتر ایران بماند. مطمئنم پیکان به سطح اول فوتبال ایران بازخواهد گشت. ما در آنجا بازیکنان جوان زیادی داشتیم که هر کدام حالا در تیمهای دیگر بازی می‌کنند و حیف است چنین تیم بازیکن سازی در لیگ برتر نباشد.

* فکر کنم یکی از این بازیکنان محمد خدابنده‌لو باشد که حالا در پرسپولیس است.
محمد خدابنده‌لو یکی از بازیکنان باکیفیت فوتبال ایران است و تا الان هم به جایی که باید می‌رسید، نرسیده. او باید زندگی حرفه‌ای داشته باشد و خیلی خوب تمرین کند و مطمئنم همینطور هم خواهد شد. این را به صورت خصوصی هم به بازیکنانم گفتم، نه تنها محمد بلکه همه بازیکنان جوان. برای محمد خدا بنده لو هم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم او با تیمش به هر موفقیتی که دوست دارد، برسد.

* در چند بازی آخر هم از بازیکنان جوان استفاده کردید، این چه دستاوردی برای شما داشت؟
ما وقتی سهمیه آسیا را از دست دادیم دیگر برایمان پنجمی و ششمی تفاوتی نداشت و به همین خاطر دوست داشتیم از بازیکنان جوانتر استفاده کنیم. من دوست داشتم به آنها بها بدهم، حالا یک عده ناراحت شدند که نتایج آخر فصل خوب نبود اما الان بازیکنانی که از تیم امید و جوانان آمدند در لیگ برتر بازی کردند، یک سرمایه برای ملوان هستند. ما این جرقه را زدیم و انشالله در آینده برایشان بهتر از این هم خواهد شد.

* در مورد تیم ملی چه نظری دارید؟
این بازی‌ها بیشتر شبیه بازی‌های تدارکاتی است و هرچه بازیکنان بیشتر زیر نظرکادرفنی تیم ملی باشند، تفکرات یکدیگر را بیشتر خواهند شناخت و برای مراحل نهایی مقدماتی جام جهانی آماده خواهند شد.

* اینکه بازیکنی از ملوان در تیم ملی نبود، آزارتان نمی‌دهد؟
من بارها در این مورد صحبت کردم و به نظرم بچه‌ها لیاقت این را داشتند که در تیم ملی نماینده داشته باشند. در نهایت باید به سلیقه کادرفنی احترام گذاشت اما تیم ما واقعا بازیکنان باکیفیتی داشت.

* شاید دوست نداشته باشید در این مورد صحبت کنید اما بعد از حدود 300 بازی در لیگ برتر و نتایج خوب با پیکان و پارس جنوبی و ملوان و… فکر نمیکنید وقتش رسیده در یک تیم مدعی کار کنید؟
من خودم دوست دارم همیشه پیشرفت کنم. شاید چند سال پیش وقتی صحبت می‌کردم می‌گفتم کم تجربه هستم اما الان دوست دارم سرمربی تیمی باشم که برای کسب رتبه بهتر از پنجمی بجنگم. امیدوارم مسئولان انزلی کمک کنند که ملوان در چنین موقعیتی قرار بگیرد و همینجا بمانیم و بجنگیم اما اگر نه هم گفتم که در خودم می‌بینم برای کسب رتبه بهتر از پنجمی تلاش کنم.

* در مورد سقف 325 میلیاردی چه نظری دارید؟
به نظر من بودجه مناسبی است اما به شرطی که دور نزنند. باید نظارت‌ها شدید باشد تا هیچکسی هزینه غیرقانونی انجام ندهد. در این صورت فکر می‌کنم کیفیت‌ها بیشتر آشکار شود.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا