ورزش

شاید لیگ بیست و چهارم متمرکز برگزار شود!

زنگ خطر برای هشت ورزشگاه لیگ برتر؛

در فاصله کمتر از دو ماه تا شروع لیگ برتر، زنگ خطر برای 9 تیم ایران و هشت استادیوم لیگ برتر به صدا درآمده است.

به گزارش “ورزش سه”، این اولین بار نیست که مسئله زیرساخت در فوتبال ایران خبرساز می‌شود. تیم‌های لیگ برتر و البته متولیان ورزش و فوتبال، در سه سال بدون تماشاگر به دلیل همه گیری کرونا، فرصتی مطلوب برای بازسازی استادیوم‌ها داشتند اما این اتفاق رخ نداد تا بعد از کرونا هم مدتی فوتبال بدون حضور تماشاگران دنبال شود و حتی همین حالا استادیوم آزادی درگیر بازسازی بخشی از سکوهای خود است.

حالا امیرمهدی علوی مسئول رسانه‌ای فدراسیون فوتبال اعلام کرده که هشت ورزشگاه لیگ برتر دارای استاندارد لازم برای برگزاری لیگ برتر نیستند و در صورتی که مهیای مسابقات نشوند، امکان برگزاری بازی نخواهند داشت.

در این بین نام ورزشگاه آزادی، بهترین استادیوم ایران، هم دیده می‌شود. ورزشگاهی که احتمالا به شروع لیگ نخواهد رسید تا دوباره پرسپولیس و استقلال به استادیوم تختی کوچ کنند، ورزشگاهی در شرق تهران که مدت‌هاست میزبان هیچ مسابقه فوتبالی نبوده است.

توضیحات امیر علوی را بخوانید: 

* ورزشگاه شهید نصیری یزد، زمین چمن باید کاملا تغییر کند. چادرملو تیم تازه وارد لیگ برتر است و باید استادیوم دوم را معرفی کند.

* ورزشگاه سیروس قایقران انزلی، ایراد زیادی دارد. هم بحث ایمنی و هم امنیتی است و بحث خیلی مهمی است و اگر تلاش گسترده انجام نشود، امکان میزبانی نخواهد داشت.

* ورزشگاه غدیر اهواز مشکل زمین چمن دارد و حوزه امنیتی اطرافش را باید بهبود بخشد.

* ورزشگاه وطنی قائمشهر مسئله ورود به ورزشگاه است. بخش ورودی استادیوم باید تغییر کند چون اتوبوس امکان ورود ندارد. بحث بخشی از سکوها هم هست که باید بهبود بخشند.

* ورزشگاه فولادشهر نیازمند به بروزرسانی و آپدیت جدی برای ورودی، چمن و موارد دیگر است.

* ورزشگاه خیبر خرم‌آباد داریم که بازدید صورت گرفته و باید به صورت تمام وقت کار انجام شود.

امیر محمد علوی: ما امیدواریم برای شروع لیگ این استادیوم‌ها برسند اما در غیر این صورت، باید استادیوم دوم معرفی کنند.

جالب اینکه اگر این هشت ورزشگاه را کسر کنید، تنها استادیوم یادگار تبریز، نقش جهان اصفهان و فولاد آره نا خوزستان باقی خواهد ماند، یعنی اگر استانداردسازی انجام نشود، لیگ را باید به صورت متمرکز در این سه ورزشگاه + استادیوم تختی تهران برگزار کنند! البته همه هواداران فوتبال می‌دانند که ایده آل فدراسیون احتمالا اجرا نخواهد شد و در این یک و نیم ماه، با حداقل پیشرفت و تغییر، استادیوم‌ها جواز میزبانی را خواهند گرفت.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا