ورزش

نبرد با اصالت‌های اروپایی در سانتیاگو

نبرد با اصالت‌های اروپایی در سانتیاگو


رئال مادرید و بایرن مونیخ برای بیست و هشتمین بار در تاریخ طولانی و پرافتخارشان در رقابت‌های اروپایی برابر هم قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، رئال مادرید و بایرن مونیخ برای بیست و هشتمین بار در تاریخ طولانی و پرافتخارشان در رقابت‌های اروپایی برابر هم قرار می‌گیرند، این بار در بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی فصل 2024-2023. بازی رفت هفته گذشته در آلیانتس آره‌نا 2 بر 2 مساوی شد.

چهار روز بعد از تساوی در باواریا، رئال مادرید با پیروزی 3 بر صفر برابر کادیس و با توجه به باخت بارسلونا مقابل خیرونا برای سی و ششمین بار قهرمان اسپانیا شد. حالا همه تمرکزشان روی رسیدن به پانزدهمین قهرمانی اروپاست و برای رسیدن به فینال دوازدهم خرداد در ویمبلی باید در برنابئو بازی کنند. آنها بعد از شکست شوکه‌کننده 3 بر صفر برابر زسکامسکو در دسامبر 2018 در 28 بازی متوالی در این استادیوم موفق به گلزنی شده‌اند.

رئال بعد از باخت ژانویه به اتلتیکومادرید در جام حذفی اسپانیا در 20 مسابقه خود شکست نخورده و بازی امشب دقیقاً 13 ماه بعد از آخرین باخت خانگی رئال برگزار می‌شود.

بایرن مونیخ اما اوضاع خوبی ندارد، بعد از 11 قهرمانی متوالی در بوندس‌لیگا بایرلورکوزن را جای خود می‌بیند و در فاصله دو هفته مانده تا پایان فصل، حتی از نایب قهرمانی مطمئن نیست. تیم توماس توخل قبل از بازی شنبه در زمین اشتوتگارت به دنبال پایانی باشکوه برای فصل بود اما میزبان با پیروزی 3 بر یک به دو امتیازی باواریایی‌ها رسید اگرچه نگاه توخل به بازی امشب بود و تیم اصلی را به زمین نفرستاده بود.

سی و ششمین گل این فصل هری کین در بوندس‌لیگا چندان تسلی‌بخش نبود و بحران مصدومیت بهاری بایرن با از دست دادن دو بازیکن دفاعی، اریک دایر و رافائل گریرو رو به وخامت گذاشت آن هم در شرایطی که آمار دفاعی تیم در بازی‌های خارج از خانه نگران‌کننده است. بایرن در سال 2024 در هیچ مسابقه‌ای بیرون از آلیانتس آره‌نا، کلین‌شیت نکرده و آخرین بار منچستریونایتد در گلزنی خانگی به این تیم ناموفق بوده. آنها در هشت تا از 10 بازی خارج از خانه آخر بیش از یک گل خورده‌اند و در سال 2024 تنها سه برد در زمین رقبا به دست آورده‌اند.

ضعف دفاعی بایرن همین جا تمام نمی‌شود، آنها 16 بازی برابر رئال مادرید موفق به کلین‌شیت نشده‌اند و در 9 بازی قبلی مقابل کارلو آنچلوتی ناکام بوده‌اند؛ در تاریخ لیگ قهرمانان هیچ تیمی به اندازه بایرن مونیخ در برابر یک مربی خاص روند بدون پیروزی نداشته.

در بازی با کادیس، تیبو کورتوآ بعد از پشت‌سر گذاشتن دومین مصدومیت زانوی فصل خود به ترکیب بایرن مونیخ برگشت و ستاره فینال لیگ قهرمانان سال 2022 می‌تواند به جای آندری لونین در بازی برگشت مقابل بایرن مونیخ به میدان برود.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا