ورزش

بهترین روز ویسی و تلخ‌ترین برد تاریخ پرسپولیس!

برگی از تاریخ

هشت سال از آخرین قهرمانی تیمی غیرتهرانی در لیگ برتر ایران گذشت.

به گزارش “ورزش سه”، ۲۴ ارديبهشت سالروز یکی از تلخ‌ترین روزهای هواداران پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است. روزی که این تیم با وجود برتری دو بر یک مقابل راه اهن در تهران، تنها به خاطر تفاضل گل قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار کرد تا جشن قهرمانی یکصد هزار نفری قرمزها در ورزشگاه آزادی هرگز برگزار نشود.

در حالی که دو تیم تا پایان هفته بیست و نهم با ۵۴ امتیاز رتبه اول و دوم را به تصرف خود درآورده بودند، استقلال خوزستان باید در اهواز به مصاف ذوب آهنی می‌رفت که یحیی گل محمدی روی نیمکتش بود و پرسپولیس هم باید در بازی همزمان به مصاف راه آهن، تیمی که برای بقا در لیگ برتر به سه امتیاز این دیدار نیاز داشت می‌رفت. ضمن آنکه استقلال نیز با پرویز مظلومی شانس کمی برای قهرمانی داشت و باید در قم به مصاف تیم صبا می‌رفت.

سوت آغاز رقابت‌های هفته آخر به شکل همزمان زده شد و مطابق پیش‌بینی‌ها، تیم فوق تهاجمی برانکو بازی را با حملات پرتعداد مقابل راه آهن آغاز کرد اما موقعیت‌های این تیم در نیمه نخست با درخشش محسن فروزان راهی به دروازه پیدا نکرد تا همانند بازی استقلال خوزستان و ذوب آهن، نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

بهترین روز ویسی و تلخ‌ترین برد تاریخ پرسپولیس!

پنجاه و ششمین دقیقه بازی بود که استقلال خوزستان با گل رحیم زهیوی از ذوب آهن پیش افتاد تا کار پرسپولیس برای قهرمانی سخت‌تر از قبل شود. تنها سه دقیقه از این گل گذشته بود که باز هم زهیوی دروازه ذوبی‌ها را گشود تا یک برد رویایی برای شاگردان ویسی رقم بخورد و آن‌ها فاصله‌ای با یک قهرمانی باشکوه در لیگ برتر نداشته باشند.

2021294

در ورزشگاه آزادی اما همچنان خبری از گل نبود و موقعیت‌های پرسپولیس یکی پس از دیگری با بی‌دقتی مهاجمان و البته واکنش‌های فروزان از دست می‌رفت تا اینکه در هشتادمین دقیقه بازی با خطای مدافع راه آهن روی علیپور، یک ضربه پنالتی نصیب شاگردان برانکو شد و رامین رضاییان قفل دروازه فروزان را باز کرد. دو دقیقه از این گل گذشته بود که احمد نوراللهی برای دومین بار دروازه فروزان را باز کرد تا پرسپولیس برای قهرمانی تنها به دو گل‌ دیگر نیاز داشته باشد اما مهرداد محمدی جوان در آخرین دقایق بازی یکی از گل‌ها را پاسخ داد تا اندک امید هواداران پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ برتر را بعد از ۹ سال از بین ببرد.

2021288

هرچند که این گل نیز برای راه آهنی‌ها هیچ ثمره‌ای نداشت، چرا که این بازی آخرین حضور این تیم قدیمی و دوست داشتنی فوتبال کشورمان در لیگ برتر بود.

در اهواز سوت پایان بازی زده شد و حالا شاگردان ویسی و هواداران خوزستانی سر از پا نمی‌شناختند و خود را مهیای جشن قهرمانی می‌کردند. قهرمانی‌ای که هنوز هم هواداران پرسپولیس حسرت آن را می‌خورند چرا که تیم آن فصل برانکو با وجود قعرنشینی تا پایان هفته چهارم، با ارائه بازی‌های تهاجمی و برد‌های پرگل ازجمله برتری ۴ بر ۲ مقابل استقلال به صدر جدول رسیده بود اما شکست مقابل نفت تهران همه چیز را برای برانکو و تیمش خراب کرد تا بازیکنان این تیم همچنان که به موقعیت‌های پرشمار ازدست رفته طول فصل فکر می‌کردند، نای بلند شدن از زمین را نداشته باشند و فصل رویایی‌شان را بدون جام به پایان برسانند.

2021289

هرچند که بعد از آن فصل این تیم موفق به ثبت رکورد دست‌نیافتنی پنج قهرمانی پیاپی در لیگ برتر شد اما حسرت لیگ پانزدهم تا همیشه با هواداران پرسپولیس خواهد بود. هوادارانی که بعد از بازی با تشویق بی‌امان بازیکنان و سرمربی تیم، صحنه‌های زیبایی را در ورزشگاه آزادی خلق کردند.

ضمن آنکه استقلال نیز با تساوی یک بر یک در مقابل صبای قم، با ۵۳ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار گرفت تا بعد از دو سال موفق به کسب سهمیه آسیایی با هدایت پرويز مظلومی شد.

2021290

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا