ورزش

شجاعی و اوزونیدیس: دنیای مربیگری رحم ندارد!

درس بزرگ و دردناک مربی جوان لیگ؛

یکی از خاص‌ترین رویارویی‌های مربیان در لیگ برتر پس از انتخاب مسعود شجاعی به عنوان سرمربی هوادار ایجاد شده است.

به گزارش “ورزش‌ سه”، شجاعی یکی از مستعدترین لژیونرهای تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌رود، که شاید اگر مصدومیت بدهنگام گریبان او را در دوران اوجش در اوساسونا نمی‌گرفت، می‌توانست سالیان بیشتری در سطح اول فوتبال اروپا و در سطح اول لیگ‌ معتبر اسپانیا شرکت کند. 
با وجود مصدومیت سنگینی که شجاعی را درگیر خود کرد و مجبور شد برخلاف میلش از اردوی اوساسونا جدا شود، او همچنان در اسپانیا ماند و پیراهن لاس‌پالماس را تا پیش از جام جهانی ۲۰۱۴ پوشید. سپس به لیگ ستارگان قطر پیوست و در حالی که تصور می‌شد به‌زودی به فوتبال ایران باز می‌گردد، بار دیگر به فوتبال یونان رفت و ماجراجویی جدیدی را در اروپا آغاز کرد.
همین جا بود که مسعود شجاعی سابقه کوتاهی در همکاری با مارینوس اوزونیدیس، سرمربی فعلی گل گهر سیرجانف پیدا کرد تا وقتی به عنوان سرمربی هوادار انتخاب شد و تیمش در دیدار برگشت و در ورزشگاه اکباتان به مصاف سرمه‌ای پوشان سیرجانی رفت، رویارویی جذابی در لیگ برتر و در مصاف با یک استعداد تازه وارد مربیگری ایران و یک‌ مربی خارجی باتجربه شکل بگیرد.

شجاعی و اوزونیدیس: دنیای مربیگری رحم ندارد!

این مسابقه در شرایطی با پیروزی یک بر صفر بنفش‌پوشان تهرانی تمام شد که مارینوس اوزونیدیس سرمربی گل گهر یکی از عجیب‌ترین نشست‌های خبری خود را پشت سر گذاشت و به هیچ وجه باخت را نپذیرفت. البته هم شجاعی و هم مارینوس ذره‌ای از حدود هم تجاوز نکردند تا وقتی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بار دیگر به هم رسیدند در انتظار یک نبرد حرفه‌ای دیگر بمانیم. 
این مسابقه در نهایت و برخلاف تصورات با نتیجه پرگل ۵ بر صفر به سود گل گهر تمام شد تا هوادار زیر نظر مسعود شجاعی بدترین مسابقه خود را پشت سر گذاشته باشد و کاپیتان سابق تیم ملی هم با بی‌رحمی فوتبال در مسئولیت جدیدی که پذیرفته خیلی زود آشنا شود. 
نکته قابل توجه اینکه شجاعی برای جلوگیری از اتفاقاتی که برای اوزونیدیس در تهران رخ داد و از شدت ناراحتی در سیرجان به نشست خبری نرفت تا در دومین تقابل با سرمربی سابقش تجربه گرانبهایی را به دست آورده باشد؛ تجربه‌ای که باید در سال آینده اگر به عنوان سرمربی در هوادار یا تیم دیگری به کارش ادامه داد، از آن در موقعیت‌های مشابه استفاده کند و دیگر اینطور تیمش و شاگردانش را در موقعیت بازنده بی‌آزار قرار ندهد.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا