ورزش

مدعیان سرمربیگری تیم ملی آمار«ناک‌اوت» تیمهایشان را پایین بیاورند

فروتن گل‌آرا در گفت‌وگو با مهر:

ملی پوش سابق بوکس با تاکید بر این که باید به کادر فنی و رئیس فدراسیون فرصت داد، گفت: آنهایی که مدعی سرمربیگری در تیم ملی هستند فعلا آمار ناک اوتی‌ تیم‌هایشان را پایین بیاورند.

فروتن گل آرا مربی تیم ملی بوکس و ملی پوش سابق این رشته در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص عملکرد تیم ملی در رقابتهای گزینشی تایلند گفت: از جمله نقاط قوت تیم ملی در رقابت‌های گزینشی المپیک تایلند توان بدنی بوکسورها بود که اغلب در گذشته مورد انتقادات کارشناسان قرار می گرفت ولی خوشبختانه در این رقابتها هیچ بوکسوری از نظر بدنی تحلیل نرفت.

این کارشناس بوکس ادامه داد: این نشان می دهد بوکسورها از نظر بدنی به خوبی آماده رقابت شده اند. در چند تورنمنت اخیر تیم ایران به لطف همین توان بدنی نتایج خوبی کسب کرد. در تورنمنت بلغارستان دو مدال ارزشمند کسب کردیم ، در آذربایجان یک نقره و یک برنز و در قرقیزستان هم به همین صورت. روند آماده سازی تیم با بهترین برنامه ریزی ها صورت گرفت ، درست است که سهمیه ای کسب نشد ولی می توان به جرات گفت خانواده بوکس از عملکرد فدراسیون و کادر فنی راضی است.

وی در خصوص سطح بالای رقابتهای تایلند و تعداد زیاد شرکت کنندگان گفت: رقابتهای کسب سهمیه تایلند برعکس کسب سهمیه چهار سال قبل که به علت کرونا در غیبت بسیاری از تیم ها برگزار شده بود این بار با حضور حداکثری پیگیری شد و به دست آوردن سهمیه در آن کار بسیار سختی بود تا جایی که مثلا میثم قشلاقی با سه پیروزی پپاپی به کسب سهمیه المپیک نزدیک هم نشد.

وی ادامه داد: در تیم اعزامی یکی دو بوکسور خیلی کم تجربه بودند ولی به هرحال اگر اعزام نمی شدند بسیاری انتقاد می کردند که اگر این بوکسورها به تایلند می‌رفتند کسب سهمیه می کردند. پرویزی با ۲۱ سال چهره جدید و خوب تیم ملی بوکس کشورمان بود او یک بازی حریفش را ناک اوت کرد و رقیب آلمانی را شکست داد. مبارزه چهره های نوظهور نشان داد که روزهای خوبی در انتظار تیم ملی بوکس است.

گل آرا تصریح کرد: خانواده بوکس‌به خوبی می دانند که تامین این هزینه ها با دلار ۶۰ هزار تومانی کار آسانی نیست و آوردن مربی خارجی سطح بالا مثل فونتانا شاهکار است. خانواده بوکس به مدیریت فعلی نمره قبولی می دهد که با شرایط بدی که فدراسیون را تحویل گرفت تا به امروز دو مربی خارجی جذب کرده و قرار است برای تیم های پایه نیز مربی کوبایی جذب شود تا از سنین پایه آموزش حرفه ای مطابق با استانداردهای لازم انجام شود.

وی با اشاره به فونتانا مربی خارجی بوکس گفت: برخی اظهار نظرات منفی درباره فونتانا نشان از عدم آگاهی و حسادت دوستان دارد. فونتانا با طلای شاگردش در المپیک آتلانتا ۱۹۹۶ ، جایزه ای از پادشاه تایلند گرفت که بالاترین جایزه در طول تاریخ ورزش شان بوده است . او برای این موفقیت حیرت انگیز و کسب اولین مدال طلای المپیک تاریخ ورزش تایلند یک میلیون دلار پاداش گرفت. این روند موفقیت برای وی و شاگردانش همچنان ادامه داشت و وی در دوره های بعدی نیز با کسب مدال های خوش رنگ طلا، نفره و برنز نامی آشنا در بوکس جهان پیدا کرد.

وی در خصوص مدیریت جدید فدراسیون و تصمیمات وی مبنی بر جذب مربیان مطرح خارجی گفت: این شجاعت حسینی را نشان می‌دهد. برای رئیسی که خودش از فدراسیون حقوق نمی گیرد، از جیب خودش برای بوکس هزینه می کند، دنبال سفر نیست و مثل برخی به دنبال پول توجیبی سفر نیست طبیعی است که به چیزی جز منفعت بوکس فکر نکند. شما به کمک های اعتبار مالی و سخت افزاری به تمام استان ها در این مدت حضور حسینی در بوکس نگاه کنید.این نوع مدیریت کاری بی سابقه در طی سالهای اخیر بوده است.

مدعیان سرمربیگری تیم ملی آمار«ناک‌اوت» تیمهایشان را پایین بیاورند

وی در پاسخ به این سوال که هجمه برخی و فشار برای تغییر کادر فنی در ماه های اولیه کارشان چیست گفت: برای ما کاملا عجیب و خنده آور است که عده ای در تلاش هستند با فشار رسانه ای به مقاصد خودشان برسند. تغییر در کادر فنی جز تشویش و آشفتگی چه چیزی برای جوانان این مملکت دارد وقتی که تازه تیم دارد با تفکرات روز دنیا شکل می گیرد. چرا برخی از پیشرفت بوکس کشور واهمه دارند، شاید چون در آن صورت دیگر جایی برای آنها باقی نمی ماند. آقایانی که دوست دارند سرمربی تیم ملی بزرگسالان شوند بهتر است ابتدا در تیم هایی که فعلا در اختیار دارند موفق شوند و آمار ناک اوتی هایشان را پایین بیاورند که شایستگی شان به همه ثابت شود بعد سودای سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان به سرشان بزند.

گل آرا تصریح کرد: کسب سهمیه المپیک می توانست خوشحال ترمان کند ولی مهم این است که بوکس ایران در طولانی مدت چه شرایطی خواهد داشت. ۱۸ فدراسیون کسب سهمیه نکرده اند و بوکس هم قربانی مدیریت آشفته قبلی بود که با مدیریت بی مسئولیت خود رها شد. به نظرم در حال حاضر وظیفه ما این است که از فدراسیون حمایت کنیم و راه را بر روی هر حاشیه ای ببندیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا